SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

97 nagród w konkursie Złote Spinacze 2023. Tytanowe Spinacze dla 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL

Znamy zwycięzców 21. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 97 nagród – 28 Złotych, 36 Srebrnych oraz 33 Brązowe Spinacze. W tym roku trzy agencje PR zdobyły tytuł „Najlepszego w konkursie” i odebrały podczas Gali Tytanowe Spinacze – to 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL.

Gala rozdania Złotych Spinaczy, fot. ZFPRGala rozdania Złotych Spinaczy, fot. ZFPR

O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 100-osobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. W tym gronie zasiadła m.in. Justyna Dąbrowska-Cydzik, redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl. 

Przewodniczącymi poszczególnych grup jurorskich byli: Aleksandra Chalimoniuk (OTCF), Anita Ryng (IKEA Retail), Alicja Wysocka-Świtała (Clue PR), Maciej Lasoń (Unilever), Arkadiusz Mierzwa (Jeronimo Martins Polska) oraz Grzegorz Szczepański (Hill & Knowlton), zaś pracom całego jury przewodniczyła Marta Jóźwiak (Google).

Trzy agencje z Tytanowym Spinaczem 
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, po raz pierwszy w historii, pierwsze miejsce zajęły ex aequo trzy firmy. Tytanowe Spinacze oraz tytuły „Najlepszego w konkursie” zdobyły agencje: 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL.  Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja Linkleaders, zaś trzecia była agencja Big Picture.

W tym roku nie przyznano nagrody Gwiazda PR dla osób szczególnie zasłużonych dla branży. Tytuły Gwiazdy PR w 2022 roku trafiły do Małgorzaty Mejer, dyrektorki ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble oraz najlepszej na świecie tenisistki Igi Świątek.

Złote Spinacze 2023 - lista nagrodzonych 

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny
ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
SREBRO 
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
BRĄZ 
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company
 

2. PR produktu
SREBRO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
BRĄZ
Dobry Skład / 24/7Communication, Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą  / Carrefour Polska, Publicis Consultants
 

3. Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
Kryzys? Uratowaliśmy święta! / K+Group, Multidekor
SREBRO
Jednym Tchem – prawo do domowego leczenia pod respiratorem / PRCN Procontent
BRĄZ
Fest Issue / Pan Pikto, Going.
 

4. Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
SREBRO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
BRĄZ
Bezpieczny Szpital to Bezpieczny Pacjent / PRCN Procontent
 

5. Kampania społeczna
ZŁOTO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
SREBRO
KAMPANIA „NORMALNE, ŻE ICH DOTYKAM” / AVON Cosmetics Polska, Great Minds, Fundacja Rak'n'Roll
BRĄZ
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
 

6. PR pro bono
ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
SREBRO
My, Rodzice dzieci trans / 24/7Communication, Stowarzyszenie My, rodzice, Molecular Creative, Storytel
SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
 

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
FM Logistic – Różnimy się, ale wszyscy jesteśmy Zawodowcami! / FM Logistic, MJCC
SREBRO
Teoria Kwasów i Zasad. O dobrej chemii z klientami / Linkleaders, mLeasing
BRĄZ
BGK TV / Bank Gospodarstwa Krajowego, Live Age
 

8. Event komercyjny
ZŁOTO
25. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie / Targi w Krakowie 
SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
BRĄZ
Finał Predator Games 2023  / ACER POLSKA, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
 

9. Event społeczny
ZŁOTO
„Danie Wspólnych Chwil” / Fundacja Biedronki, Great Minds
BRĄZ
Kongres Inclu(vi)sion / Fundacja Aktywizacja, Laska Nebeska, Apollo 360
BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów 2023 do Monte Carlo dla dzieci / FUNDACJA STARS4STARS, Automobilklub Krakowski, 126Evolution, Nice1 Agency

10. Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
Launch programu lojalnościowego Kaufland Card / 38 Content Communication, Kaufland Polska
SREBRO
„5G na każdą kieszeń” – premiera pierwszego T Phone’a 5G / 24/7Communication, T-Mobile Polska
 

11. ESG, Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Jutro zależy od nas / 24/7Communication, DDB, Isobar, McDonald’s Polska
SREBRO
Wracamy do korzeni / ŻYWIEC ZDRÓJ, Tailor Made PR 
BRĄZ
Planeta Ma Znaczenie – recycling smartfonów z T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol

12. PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTO
W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem. Kampania społeczna / White Bits
SREBRO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
BRĄZ
Inwestycja River Point na odczarowanej Kępie Mieszczańskiej / 38 Content Communication, Archicom
 

13. Social media
ZŁOTO 
#zwitkacujsię! – Muzeum w rozszerzonej rzeczywistości / Muzeum Narodowe w Warszawie, Lens That
SREBRO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska
SREBRO
Betclic: Foodball / 180heartbeats + Jung v Matt, K+Group
 

14. Business-to-Business PR
ZŁOTO
Smart City od Orange / Icon Strategies, Orange Polska
SREBRO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
 

15. PR finansowy i relacje inwestorskie
BRĄZ
Inwestycje alternatywne oczami Polaków / dfusion communication
BRĄZ
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
BRĄZ
Ćwierć miliarda na walkę z rakiem w środku rynkowego sztormu / Blume Advisory, Ryvu Therapeutics
 

16. Media Relations
ZŁOTO
9 tygodni zmiany, 9 mln odbiorców. Nowe urlopy dla ojców / Linkleaders, Pracuj.pl
SREBRO
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD
BRĄZ
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
BRĄZ
Polska firma mierzy Hollywood / PlumResearch, Profeina
 

17. Employer Branding 
ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski
BRĄZ
Kampania employer brandingowa Biedronka to MY. Codziennie / Biedronka (Jeronimo Martins Polska)
 

18. Content marketing - branded content
ZŁOTO
Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym / mBank, Voice House, Molecular Worldwide
SREBRO
Kampania edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words Group, Publicis Worldwide Polska
BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix

19. Custom Publishing
ZŁOTO
Bravo x Netflix / MSL, Netflix
BRĄZ
Jak pracować, by nie żałować? / portal pracy RocketJobs.pl
BRĄZ
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk Polska, AHAVA PR, Agencja Whites

20. Walka z dezinformacją
ZŁOTO
Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji / Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
BRĄZ
Kampania edukacyjna #OznaczamReklamy  / Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
BRĄZ
Docieraj do źródła prawdy / Stowarzyszenie Demagog, 38 Content Communication
 

Kategorie sektorowe:
1.Technologia, IT, telekomunikacja
ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
SREBRO
Wyższy poziom chmury / Live Age, Microsoft, dfusion communication
BRĄZ
Tech kontra eko? Pierwszy polski raport o ekologii cyfrowej / Linkleaders, the:protocol
 

2. Finanse
ZŁOTO
Ja w przyszłości. Powered by AI & ING / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
SREBRO
Platforma GdzieZamieszkac.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications, McCANN Poland, SpacecampX
SREBRO
ZIELONA TESLA ZA ZIELONY KOD :) / ING Bank Śląski
SREBRO
Zhakowany koncert w Roblox / Hill & Knowlton, ING Bank Śląski, Gong
 

3. Sektor spożywczy
SREBRO
Dobry Skład / 24/7Communication Goodvalley, Molecular Creative, Mediahub
BRĄZ
Kerfuś - fenomen virala, który stał się legendą  / Carrefour Polska, Publicis Consultants
BRĄZ
Veganuary – noworoczne postanowienia z Wegetrenerem / K+Group, Pyszne.pl
 

4. Moda i styl życia
SREBRO
Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu / Lighthouse
SREBRO
Ślady pamięci. Ubrań życie po życiu / Come Creations Group, Wtórpol
 

5. Kultura i media
ZŁOTO
DESA Unicum. Największa prywatna instytucja kultury w Polsce / Big Picture, DESA Unicum
BRĄZ
KAŻDE POKOLENIE MA SWOJĄ EMIGRACJĘ - KAMPANIA EMIGRACJIXD / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska
BRĄZ
Bravo x Netflix / MSL, Netflix
 

6. Medycyna i zdrowie 
ZŁOTO
Kampania społeczna #odwoluje #nieblokuje / Centrum Medyczne CMP
SREBRO
#RakChadzaWspak – czyli 13 tys. Dolnoślązaków idzie na badania / K+Group, Dolnośląskie Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii we Wrocławiu, Fundacja Onkologika
BRĄZ
Prowadź się zdrowo / MSL, Sanofi, Publicis Worldwide Poland, PHD
 

7. Sport, turystyka i rekreacja
SREBRO
SUPERBET RAPID & BLITZ WARSAW 2022 / Clue PR, Superbet zakłady bukmacherskie
SREBRO
XXIII edycja Pucharu Tymbarku – turnieju równych szans / K+Group, Polski Związek Piłki Nożnej, Grupa Maspex
SREBRO
Matura z WF / Przestrzeń
 

8. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze 
ZŁOTO
Fabryka MOD21 w kryminale Roberta Małeckiego / ERBUD, Wydawnictwo Literackie
SREBRO
99% na tak. STRABAG Real Estate idzie w transformację miast / Linkleaders, STRABAG Real Estate
BRĄZ
VIBE – your space, your mood / Ghelamco Poland, Super Super Studio
 

9. Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Woda i marketing w nowym opakowaniu / Grayling Poland, Tetra Pak
SREBRO
#rePETujemy - butelka PET na rzecz środowiska / Catchers, ALPLA
BRĄZ
Westinghouse atom dla Polski / Hill & Knowlton, Westinghouse Electric Company
 

10. Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Zatrzymać oligopol na rynku kontenerów morskich / MSL, Polska Izba Spedycji i Logistyki
SREBRO
Jazda bez czytanki / Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
SREBRO
4000 ton odpowiedzialności. Historia transportu maszyny TBM / DB SCHENKER, Mostostal Warszawa, OneMulti
 

11. NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa  / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
SREBRO
To małe życie zaraz się skończy / Linkleaders, Fundacja Gajusz, Soho Creative
SREBRO
Seks po dragach? Na szczęście możesz zajść w ciążę / WALK PR, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Heart&Brain, Lettly, PHD
 

Kategorie specjalne:
1. Kreatywność 
ZŁOTO
Nieśmiertelne słowa / 38 Content Communication, Puckie Hospicjum Pw. Św. Ojca Pio
 

2. Efektywność 
ZŁOTO
Predator Games 2023 / ACER POLSKA, Big Picture, WE!RE Fantasy, Gam3rs_X, Melmak Agencja Marketingowa
 

3. Research&Insight 
ZŁOTO
Wystarczy słowo, by zacząć zmianę / Point of View, BNP Paribas Bank Polska

Dołącz do dyskusji: 97 nagród w konkursie Złote Spinacze 2023. Tytanowe Spinacze dla 24/7Communication, 38 Content Communication oraz MSL

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Komentator
Te spinacze to takie kółko wzajemnej adoracji garstki zblazowanych PRowców. Nie ma to nic wspólnego z konkursem, a już na pewno nie wskazuje na najlepsze kampanie.
odpowiedź
User
Lekarza
Czemu tak mało nagród? Tylko 97? Stać naszą branżę na więcej, Polska wytrzyma!
odpowiedź
User
oksymoron
97 nagród za WYJĄTKOWE kampanie
Dlaczego tak mało?!?!?
odpowiedź