Szykują się zmiany w Trójce. "Trwają prace nad koncepcją"
Dyrektor Trójki Polskiego Radia pracuje nad nową koncepcją stacji - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Mają one objąć program, ale niewykluczone, że również strukturę rozgłośni. W tym tygodniu zarząd odwołał z funkcji wiceszefa stacji Mariusza Cieślika.
Na początku listopada 2019 roku Tomasz Kowalczewski - poprzednio wiceszef Trójki został najpierw pełniącym obowiązki za Wiktora Świetlika (pod koniec października 2019 roku dotychczasowy dyrektor Trójki podał, że złożył rezygnację z funkcji szefa Programu III Polskiego Radia). Uzasadnił ją sprawami prywatnymi i nowymi planami zawodowymi. Szefem stacji był od końca maja 2017 roku. Trzy tygodnie później Kowalczewski został na stałe szefem Programu Trzeciego.
Krótko po tym w rozmowie z nami stwierdził, że potrzebuje czasu, aby zastanowić się nad nową koncepcją stacji, ale ocenił, że nie będzie wykluczać zmian programowych oraz strukturalnych. Zaznaczył, że „najpierw będzie o tym informować pracowników, a dopiero później media” i poprosił o kontakt z rzecznikiem.
Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa spółki poinformowała nas, że „dyrektor wraz z zespołem pracuje nad koncepcją” Trójki.
Jeden z pracowników mówi nam, że rozmowy w sprawie ewentualnych zmian są prowadzone. - Rozmawia się o tym co zmienić, poprawić. Dotyczy to całości programu. Jak widzę, dyrekcja rozmawia z dziennikarzami, autorami audycji, w ten sposób zapewne wypracowuje nową strategię. Jak ona będzie docelowo wyglądać – jeszcze nie przedstawiono żadnych konkretów. Zapowiada się, że ma się zmienić struktura w redakcjach, ale na ile i jak – na to musi zgodzić się zarząd. W tej chwili nie ma mówi się jednak o konkretnych zmianach ramówkowych czy kadrowych. Pojawiały się sugestie, że pierwsze zmiany nastąpią już w styczniu. Docelowo zmiany strukturalne i kadrowe będą przeprowadzane pewnie na wiosnę - mówi się o poukładaniu struktury redakcyjnej w Trójce - zdradza w rozmowie z nami jeden z pracowników, który chce pozostać anonimowy.
Odwołanie Mariusza Cieślika
Został powołany przez zarząd Polskiego Radia na zastępcę dyrektora radiowej Trójki w lutym 2018 roku. Zastąpił wtedy Wojciecha Surmacza, który został prezesem Polskiej Agencji Prasowej (funkcję pełni do dzisiaj). Cieślik ma zostać w spółce jako jej pracownik, co potwierdził w rozmowie z nami. Dodał, że wraca do poprzednich obowiązków komentatora.
Od maja 2015 do grudnia 2017 roku był związany z tygodnikiem „Wprost”. Kierował działem Cywilizacja (za czasów wicenaczelnego Mariusza Staniszewskiego, byłego wiceprezesa Polskiego Radia), a prowadził też satyryczną rubrykę wraz z Robertem Górskim. W swojej karierze prowadził m.in. w Polsat News magazyn o literaturze „Spis treści”, w TVN24 - „Xięgarnia”. Był też m.in. publicystą i szefem działu Styl życia w „Newsweeku”, a z ramienia tego tygodnika prowadził w Polsat News magazyn „Narożnik Newsweeka”.
Drożeją reklamy w Trójce
Jeszcze kilka tygodni temu Agencja Reklamy Polskiego Radia informowała, że nie planuje zmian cenników. Teraz tłumaczy je koniecznością dostosowania popytu na reklamy do dostępności czasu reklamowego. Najdroższy spot w pakiecie Trójka Premium (składają się na niego Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka Polskie Radio) kosztuje 17,5 tys. zł (środa- piątek, g. 7-10). Z kolei w pakiecie Trójwymiar (Jedynka, Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka Polskie Radio) – 28 tys. zł.
Zmiany w Polskim Radiu
To nie jedyne zmiany w Polskim Radiu w tym tygodniu. Pełniącym obowiązki dyrektora - redaktora naczelnego Programu I Polskiego Radia został Marcin Kusy. Zastąpił na tym stanowisku Agnieszkę Kamińską, która pod koniec grudnia została wiceprezesem spółki.
Odwołano także skład dyrekcji Agencji Promocji Polskiego Radia: jej szefową Jolantę Fudalę (była nią od kwietnia 2017 roku) oraz wicedyrektor Mirosławę Mieszkowską. Nową dyrektorką została Joanna Gepfert, która ma własną agencję public relations. Pracowała w gabinecie politycznym ministra spraw zagranicznych Jacka Czaputowicza, w przeszłości także w gabinetach premier Hanny Suchockiej i Jerzego Buzka. Pełniącą obowiązki zastępcy dyrektora promocji została Justyna Karbowska, kierownik sekcji planowania promocji.
Według komunikatu Polskiego Radia zarząd odwołał Fudalę i Mieszkowską, by "powierzyć im inne zadania istotne dla funkcjonowania spółki" .
Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.
W Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.
Dołącz do dyskusji: Szykują się zmiany w Trójce. "Trwają prace nad koncepcją"