SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telekomy umieszczają na ekranach komórek hasło „#zostańwdomu”

Sieci T-Mobile Polska, Plus i Play stopniowo dodają na ekranach głównych telefonów swoich użytkowników, obok nazwy sieci, znacznik „#zostańwdomu”. Podobną możliwość analizuje też Orange Polska. Ma to przypominać użytkownikom o nie wychodzeniu z domów w czas kwarantanny. - Bez chwili wahania przyłączyliśmy się do tej międzynarodowej inicjatywy - informuje portal Wirtualnemedia.pl Konrad Mróz z biura prasowego T-Mobile Polska.

Na całym świecie operatorzy komórkowi w czasie pandemii wprowadzają proste rozwiązanie, mające przypominać użytkownikom smartfonów o konieczności przestrzegania zasad kwarantanny. W chwili rozłączenia domowego WI FI, na ekranie wyświetla się (obok nazwy sieci) hasztagowane hasło #zostańwdomu. (#StayHome). Inicjatywę podjęły już np. w Niemczech sieci Vodafoone.

Polscy operatorzy włączają się w tę akcję, wprowadzając stopniowo w swoich sieciach podobne rozwiązanie. - Dotychczas zrealizowaliśmy już kilka kampanii informacyjnych dla naszych klientów, zachęcających ich do pozostania w domach i zdalnego załatwiania spraw z operatorem korzystając z aplikacji Mój T-Mobile, chatu na www lub dzwoniąc na naszą infolinię. Bez chwili wahania więc przyłączyliśmy się również do tej międzynarodowej inicjatywy i zastąpiliśmy nazwę sieci napisem „T-Mobile #zostańwdomu”  - informuje portal Wirtualnemedia.pl Konrad Mróz, kierownik działu komunikacji zewnętrznej T-Mobile Polska.

Pomysł jest też wdrażany w sieci Play. - To jedno z rozwiązań w ramach akcji „#zostańwdomu z Play”, żeby też w mniej formalny sposób zachęcić klientów do bezpiecznego zachowania i pozostania w domu w tych trudnych czasach - mówi nam Ewa Sankowska-Sieniek, kierownik biura prasowego operatora.

- Jesteśmy świadomi, że nasze usługi i rozwiązania stają się kluczowe dla ludzi – zapewniają kontakt z najbliższymi, pozwalają kontynuować aktywność zawodową, edukację, czy rozrywkę wszystkim, którzy spędzają ten czas w domu. Na bieżąco wprowadzamy więc rozwiązania, które pomagają i ułatwiają ten czas naszym klientom. Wymienię zaledwie kilka, jako przykłady: darmowy pakiet dodatkowych 10 GB, odkodowane kanały w usłudze telewizyjnej Play Now, czy półroczny dostęp do Amazon Prime Video - dodaje.

Play uruchomił też specjalną stronę z informacjami związanymi z akcją „#zostańwdomu z Play” oraz dedykowaną sekcję na temat obecnej sytuacji związanej z COVID-19, gdzie zamieszczane są aktualne ostrzeżenia, najczęściej padające pytania i odpowiedzi czy informacje odnośnie bieżącej pracy firmy.

Jak się dowiadujemy, Orange Polska obecnie analizuje możliwość podobnego informowania abonentów o obowiązku pozostawania w domu, jak T-Mobile i Play. - Na razie nie ma żadnych decyzji - informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska. Operator włączył się już w akcję #zostańwdomu m.in. akcją „#zostańwdomu i bądź #SuperKoderem” (nauka programowania online dla młodzieży) oraz udostępniając potrzebne do zdalnej nauki duże pakiety internetu w ramach Orange Flex – za złotówkę. Natomiast seniorom wydłużono o dwa tygodnie termin płacenia rachunków.

Plus też już wysyła na ekran abonentów komunikat #zostańwdomu, a dodatkowo śle też swoim abonentom esemesy z wypunktowanymi ograniczeniami, wprowadzanymi przez rząd w ramach walki z koronawirusem. Sieć czyni tak na polecenie szefa Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. - W tym bardzo trudnym dla nas wszystkich czasie skupiamy nasze wysiłki na zapewnieniu naszym abonentom możliwości komunikowania się i korzystania z internetu, dostarczając usługi telekomunikacyjne, które teraz są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Majewski z biura prasowego Polkomtelu.

Jak informuje Reuters, operatorzy komórkowi z całej Europy włączają się do walki z koronawirusem w jeszcze inny sposób. Vodafone, Deutsche Telekom, Orange, Telecom Italia, Telefonica, Telia i A1 Telekom Austria zgodzili się udostępniać dane geolokalizacyjne smartfonów swoich abonentów Komisji Europejskiej, by ta mogła na bieżąco śledzić rozprzestrzenianie się koronawirusa. Reuters podaje, powołując się na urzędnika Komisji, że przekazywane dane mają zostać skasowane po zakończeniu pandemicznego kryzysu, a Unia Europejska nie ma żadnych planów związanych z centralizacją mobilnych danych. Europejski Inspektor Ochrony Danych (EIOD) stwierdził, że projekt nie narusza zasad ochrony prywatności.

Kilka dni temu informowaliśmy, że wszyscy operatorzy komórkowi przyznają, iż pandemia koronawirusa w Polsce spowodowała w ostatnim okresie znaczący wzrost ruchu w ich sieciach. Liczba połączeń głosowych w niektórych wypadkach wzrosła o 50 proc., a transfer danych internetowych o 40 proc. Telekomy zapewniają, że są przygotowane do zwiększonej aktywności użytkowników, ale analizy wskazują na spadek prędkości w połączeniach z internetem.

Na koniec 2019 roku Play miał 12,93 mln aktywnych klientów (po wzroście o 2,1 proc.), a średni przychód od użytkownika zwiększył się o 1,5 proc. do 32,8 zł. Z kolei Orange Polska w końcówce ub. roku obsługiwał 15,28 mln kart SIM, 1,37 mln klientów ofert konwergentnych oraz 520 tys. użytkowników Orange Światłowodu.

T-Mobile Polska na koniec ub.r. miał 10,954 mln użytkowników (o 167 tys. więcej niż rok wcześniej), w tym 7,504 mln klientów abonentowych. Plus w 2019 roku miał sprzedanych 7,89 mln jednostkowych usług (RGU) w systemie abonamentowym i 5,64 mln klientów tych ofert. Do tego dochodzi 2,41 mln sprzedanych usług w systemie pre-paidowym.

Dołącz do dyskusji: Telekomy umieszczają na ekranach komórek hasło „#zostańwdomu”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ALLena83
I bardzo dobrze! Zostańmy przez te kilka tygodni w domu, żeby potem świat nie wyglądał jak w tutaj: https://vimeo.com/42583388 Świętować i spotykać będziemy się jak to wszystko się już skończy. #zostańwdomu
odpowiedź
User
Poznaniak
Klienci w domach, a pracownicy do salonów. To jest straszne, na zwolnienie iść nie mogę, bo regionalna grozi wypowiedzeniem...
odpowiedź
User
Korekta
W Niemczech nie ma sieci Orange. Jest Telekom, Vodafone i O2.
odpowiedź