„Życie na gorąco” i „Viva” z największymi wzrostami przychodów reklamowych (analiza)
W okresie od stycznia do maja br. wydatki na reklamę w magazynach wzrosły, w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 3,2 proc. Największy wzrost przychodów zanotowały „Życie na gorąco” (Bauer) i „Viva” (Edipresse Polska). Mniej na reklamach zarobiły „Wprost”, „Party” i „Show”.
Wpływy z reklam magazynów w okresie od stycznia do maja br. wyniosły 1,635 mld zł i były w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wyższe o 3,2 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie raportu Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie reklamowym liderem wśród magazynów jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego przychody wyniosły 115,6 mln zł i były - rok do roku - wyższe o 4,8 proc. Miesięcznik utrzymuje również pozycję lidera sprzedaży wśród miesięczników luksusowych.
Drugie miejsce na podium należy do dwutygodnika „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 80,6 mln zł, wyższymi o 14,6 proc.
Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Na reklamy w tym tytule marketerzy wydali w omawianym okresie 69,8 mln zł, czyli 1,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Spośród pozostałych tytułów z czołówki tych o największych przychodach reklamowych największy wzrost zanotował tygodnik „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł w porównaniu z rokiem ub. zwiększył wpływy reklamowe o 28,4 proc., z 27,1 do 34,7 mln zł.
Miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) zarobił przez pięć pierwszych miesięcy br. 18,2 proc. więcej niż przed rokiem – 47,2 mln zł.
O 4,2 proc. więcej niż rok temu marketerzy wydali w „Newsweek Polska” (RASP) 43,9 mln zł, a w miesięczniku „Claudia” zwiększyli wydatki o 4,8 proc. (do 34,8 mln zł).
Trzy tytuły z czołówki 10 magazynów o najwyższych przychodach reklamowych zarobiły w tym roku mniej niż w analogicznym okresie roku ub.
Wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) spadły o 6,8 proc. (do 41,3 mln zł), dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) - o 13,1 proc. (do 41,3 mln zł), a dwutygodnika „Show” (Wydawnictwo Bauer) – o 6,1 proc. (do 33,1 mln zł).
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2016 |
I-V 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
110 275 106 zł |
115 573 691 zł |
4,8 |
VIVA |
70 325 447 zł |
80 624 368 zł |
14,6 |
TELE TYDZIEŃ |
68 854 993 zł |
69 774 232 zł |
1,3 |
PANI |
39 936 157 zł |
47 212 497 zł |
18,2 |
NEWSWEEK POLSKA |
42 106 665 zł |
43 877 685 zł |
4,2 |
WPROST |
44 324 908 zł |
41 307 650 zł |
-6,8 |
PARTY |
47 481 409 zł |
41 277 716 zł |
-13,1 |
CLAUDIA |
33 252 729 zł |
34 836 790 zł |
4,8 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
27 050 800 zł |
34 739 515 zł |
28,4 |
SHOW |
35 219 326 zł |
33 061 500 zł |
-6,1 |
razem |
1 584 031 896 zł |
1 635 423 678 zł |
3,2 |
Dołącz do dyskusji: „Życie na gorąco” i „Viva” z największymi wzrostami przychodów reklamowych (analiza)