Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-05-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

Firmy troszczą się o auta bardziej niż o kierowców

150x110

Raport z badania stanu bezpieczeństwa polskich flot samochodowych

Warszawa, 19 maja 2011 r. – Przedsiębiorstwa nie angażują się w proces edukacyjny swoich kierowców i nie inwestują w podnoszenie poziomu ich umiejętności za kierownicą. Tylko 35% firm organizuje dla swoich pracowników szkolenia z zakresu bezpiecznej jazdy, a najczęściej stosowaną metodą wpływania na postawę kierowców jest... rozmowa z pracownikami – to główne wnioski z sondażu przeprowadzonego w ramach IV edycji programu "www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe", którego partnerem od początku jest Grupa Goodyear Polska, a organizatorem grupa medialna IPM oraz portal moto24.tv.

„Wyniki przeprowadzonego badania są niepokojące. Tylko 51% przedsiębiorstw posiada zapisy procedur bezpieczeństwa, które obowiązują pracowników. Niestety, często dokumenty te, nawet jeżeli istnieją są niepełne – brakuje w nich regulacji dotyczących jazdy pod wpływem alkoholu lub systemu kontroli praw jazdy i liczby punktów karnych (zapisu na ten temat zabrakło aż u 2/3 respondentów)" – powiedział Mirosław Pasławski, Dyrektor Instytutu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Badanie pokazuje, że firmy bardziej dbają o stan techniczny flot niż o umiejętności oraz bezpieczeństwo swoich kierowców. Odpowiedzi na pytania o regulamin wewnętrzny przedsiębiorstw udzielały osoby zarządzające flotami samochodowymi w przedsiębiorstwach, a ankietę przeprowadzono w pierwszym kwartale br. Pełne wyniki sondażu przedstawiono w e-publikacji „Bezpieczne Auto Firmowe 2011. Raport o stanie bezpieczeństwa polskich flot samochodowych". Jest on dostępny na stronie www.defensywnikierowcy.pl.

Dodatkowo, w ramach IV edycji programu, unowocześniono także stronę internetową. Wszystko po to, aby dostarczać jeszcze więcej praktycznych i użytecznych informacji dla kierowców i osób zarządzających flotami samochodowymi.

„Jako firma z branży motoryzacyjnej czujemy się zobowiązani do wspierania działań na rzecz bezpieczeństwa. W tej kwestii wciąż jest wiele do zrobienia na polskich drogach. Chcemy uwrażliwić zarządy firm oraz menedżerów flot na pilną potrzebę wdrażania systemów edukacyjnych dla kierowców aut służbowych" – powiedziała Marta Konopacka, Dyrektor Public Relations Grupy Goodyear Polska. „Przedsiębiorstwa transportowe powinny uzupełniać wewnętrzne procedury i systemy kontroli. Dlatego od lat jesteśmy partnerem programu www.defensywnikierowcy.pl – Bezpieczne Auto Firmowe. Mamy nadzieję, że innowacyjne rozwiązania, które dostępne są na stronie internetowej programu ułatwią pracę fleet managerom i zwrócą ich uwagę na kluczowe zagadnienia w zakresie bezpieczeństwa" – dodała M. Konopacka.

Program defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe propaguje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i edukuje z zasad defensywnej jazdy. Rozwój programu zmotywował organizatora – grupę medialną IPM, sygnatariusza Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Drogowego oraz partnerów – do modernizacji serwisu, która oferuje coraz większą ilość materiałów przeznaczonych zarówno dla osób związanych zawodowo z branżą motoryzacyjną, jak i pasjonatów motoryzacji. Strona ostatnio zmieniła swoją szatę graficzną oraz sposób segmentacji treści, aby internautom łatwiej było się poruszać po stronie.

Całkowitą nowością serwisu defensywnikierowcy.pl jest, dostępna po zalogowaniu, Strefa Fleet Managera, która skupia treści istotne dla osób zarządzających pojazdami firmowymi. Już teraz managerowie flot otrzymują proste i pożyteczne narzędzie on-line, dzięki któremu mogą zdalnie polecić swoim kierowcom przeszkolenie się z zasad jazdy defensywnej, a następnie monitorować ich postępy. Tam też będą umieszczane e-wydania książek, dokumentów i raportów pomocnych w codziennej pracy osób odpowiadających za samochody służbowe. W tegorocznej odsłonie programu defensywnikierowcy.pl ważne miejsce zajmują praktyczne szkolenia z bezpiecznej jazdy w wariantach dla fleet managerów, kierowców aut firmowych i VIP-ów.

Partnerami strategicznymi programu są Grupa Goodyear Polska i BP. Do partnerów merytorycznych należą Stowarzyszenie Droga i Bezpieczeństwo oraz Instytut Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a do patronów medialnych moto.pl, autotrader.pl, tabor24.pl i autoefl.pl.

Więcej informacji można znaleźć na: www.defensywnikierowcy.pl.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS