Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-02-21

A A A POLEĆ DRUKUJ

Gwiazdy dają nadzieję dotkniętym autyzmem, Ty też możesz!

150x110

Piosenka i teledysk nagrane przez gwiazdy polskiej estrady, kalendarz  ze zdjęciami artystów oraz różnorodne akcje promujące ideę pomagania innym – to tylko niektóre działania związane z aktualną, czwartą już, edycją akcji dobroczynnej „Pomaganie jest trendy”. Dochód uzyskany z akcji zostanie przekazany fundacji „Nowa Nadzieja” opiekującej się dziećmi cierpiącymi na autyzm. W przedsięwzięciu może wziąć udział każdy.

Zbliża się okres składania rocznych deklaracji rozliczeniowych, a mówiąc inaczej - już niebawem będziemy wypełniać formularze PIT. Nikt nie lubi dokonywania żmudnych wyliczeń, niechętnie rozstajemy się też z pieniędzmi. Motywacją do wypełnienia stosownych dokumentów w ustawowym czasie (poza normami prawa) może być pozycja nr 131 formularza dotycząca  przekazywana 1% podatku na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego.
Jedną z instytucji, które można w ten sposób wesprzeć jest  Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja”, numer KRS: 0000321541, opiekująca się osobami, szczególnie dziećmi, z zaburzeniami rozwoju. Podopiecznymi kaliskiej fundacji są m.in. najmłodsi borykający się z autyzmem - ponad 250 dzieci.  „Nowa Nadzieja” udowadnia, że autyzm można skutecznie leczyć.

Od dawna funkcjonuje tam ośrodek terapii autyzmu, który zapewnia bezpłatną terapię psychologiczną, logopedyczną, hipoterapię oraz dogoterapię. Fundacja jest jedynym z nielicznych ośrodków w Europie, w którym dzieci otrzymują kompleksową pomoc również w zakresie medycznym we współpracy z ośrodkiem leczenia autyzmu w amerykańskim Portland. Doświadczenia zebrane podczas dwuipółletniej współpracy z amerykańskim ośrodkiem fundacja wykorzystała w otworzonym maju 2013 r. Ośrodku Diagnozy i Terapii Autyzmu.
-To pierwsze miejsce w Polsce, gdzie oprócz klasycznej, kompleksowej, wielopłaszczyznowej diagnozy spektrum autyzmu rodzice otrzymają wskazówki medyczne i dietetyczne, ustalone na podstawie specjalistycznych badań. To wszystko dzięki współpracy z ośrodkiem w Portland oraz Wyższą Szkołą Edukacji Integracyjnej i Interkulturowej w Poznaniu - mówi Piotr Tomankiewicz, prezes zarządu fundaji „Nowa Nadzieja”.
Bezpłatna opieka logopedyczna i psychologiczna, hipoterapia oraz dogoterapia potrzebujących są możliwe także dzięki środkom uzyskanym z 1% podatku. Pomóc fundacji może każdy podatnik, zwłaszcza, że na jej stronie internetowej - www.nowanadzieja.com.pl – znajdziemy odnośnik do darmowego programu ułatwiającego wypełnienie formularza.

O potrzebach osób cierpiących na autyzm przypominają polscy artyści zaangażowani w  IV  edycję dobroczynnej  akcji „Pomaganie jest trendy”.  Jula, Asia Ash, Alicja Węgorzewska, Beata Tadla, Jerzy PołomskiBohdan Łazuka, Andrzej Dąbrowski, Michał Rudaś, Michał Milowicz, Mateusz Grędziński - między innymi te sławy polskiej estrady wzięły udział w nagraniu utworu i teledysku „Gorzki & Friends – Pomaganie jest trendy IV”.  Autorem tekstu piosenki jest inicjator akcji „Pomaganie jest trendy” - Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz, muzykę skomponował zaś Marcin Nierubiec. Piosenkę i teledysk wyreżyserowany przez Piotra Deszkiewicza można znaleźć pod linkiem: www.youtube.com/watch?v=Zq4-acCjxOQ.

Od niedawna dostępny jest także kalendarz promujący akcję. Przed obiektywem znanego fotografa Bartłomieja Wardziaka  stanęli: Alicja Węgorzewska, Beata Tadla, Gosia Kosik, Olga Łazuka, Kasia Burzyńska, Asia Ash, Jerzy Połomski, Gorzki, Marcin Nierubiec, Michał Milowicz i inni.
- Dochód uzyskany ze sprzedaży kalendarza, podobnie jak wpłaty z 1%, zasilą konto fundacji „Nowa Nadzieja”. Pomóc można także oglądając bajki zamieszczone na kanale YouTube.  Po emisji krótkiego filmu wystarczy kliknąć w reklamy i w ten sposób wesprzeć akcję  - zachęca Krzysztof „Gorzki” Gorzkiewicz.
„Bajkę o chłopcu autystycznym” recytowaną przez aktorów można znaleźć pod linkiem: www.youtube.com/watch?v=V8I0isWBmYo&feature=youtu.be. W projekcie uczestniczyli m.in. Marcin Kwaśny, Jerzy Kryszak i Henryk Gołębiewski. Kolejną część „Anielskich bajek” nagrywano 20 lutego w Warszawie.

Nie tylko polscy artyści zaangażowali się w akcję „Pomaganie jest trendy”. W przedsięwzięcie to włączył się także Chris Brown - amerykańska gwiazda muzyki R&B.
Brown przekazał na rzecz akcji czapkę, w której występował w trakcie nagrywania teledysku do utworu „Show Me”. Dzięki Magdalenie Godlewskiej, polskiej modelce występującej w klipie, czapka trafiła w ręce Krzysztofa Gorzkiewicza. Cenny element stroju rapera zostanie zlicytowany podczas jednego z wydarzeń towarzyszących akcji „Pomaganie jest trendy”.

Organizatorzy IV edycji dobroczynnego przedsięwzięcia planują różnorodne wydarzenia propagujące ideę pomagania. Pomysłów nie brakuje, ich powodzenie zależy także od zaangażowania firm, instytucji i osób prywatnych. Jednym z partnerów strategicznych akcji jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”. Organizatorzy projektu wspierającego rodzimych producentów żywności wysokiej jakości już po raz drugi włączyli się w akcję „Pomaganie jest trendy”. - Cieszę się, że ponownie możemy zaangażować się w projekt Krzysztofa Gorzkiewicza. Inicjatorzy akcji skutecznie przypominają, że pomaganie powinno być trendy przez cały rok – mówi Marek Bielski, organizator programu „Doceń polskie”.

Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie www.pomaganiejesttrendy.org.pl oraz na Fanpage www.facebook.com/PomaganieJestTrendy.


* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu „Doceń polskie”  jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.



* * *
KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl

Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS