Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-11-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

NORTHOOD - Stylowe kaptury z północy

150x110

Piękne, ciepłe, wodoodporne, modne. Zrodzone z wiatru od morza. Takie właśnie są kaptury gdyńskiej marki NORTHOOD, która jesienią 2014 roku obchodzi pierwszą rocznicę swojego istnienia.

Wszystko zaczęło się od pomysłu. Adrianna Jasik, 25-letnia gdynianka, która na co dzień zajmuje się marketingiem internetowym w Cyfrowe.pl (znanym internetowym sklepie fotograficznym) twierdzi, że w ciągu każdej godziny potrafi mieć kilkanaście nowych konceptów i idei. Podczas jednego z nadmorskich spacerów, gdy zaczął doskwierać jej zimny, północny wiatr, zaczęła zastanawiać się czy istnieje sposób by się przed nim ochronić, jednocześnie nie będąc na bakier z modą. Tak narodził się pomysł na kaptury, który zaprzątnął jej umysł w takim stopniu, że zdecydowała się go zrealizować.

Właścicielka firmy przyznaje, że na początku nie miała absolutnie żadnej wiedzy na temat projektowania ubrań, szycia czy branży modowej w ogólności. Zaczęła eksperymentować z różnymi krojami i materiałami, robić własne prototypy, rozpoczęła też rozmowy
z dostawcami i szwalniami. Wreszcie jesienią 2013 roku stwierdziła, że jej pomysł stał się na tyle dojrzały, że trzeba zrobić kolejny krok. Założyła wówczas działalność gospodarczą oraz uruchomiła sklep internetowy pod adresem NORTHOOD.PL i zaczęła go promować.

Początki były trudne. Stworzenie nowej marki modowej i promowanie jej na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy YouTube wymagało wiele pracy. Ale udało się. Teraz NORTHOOD to nie tylko kaptury (bawełniane, dresowe, wodoodporne), ale i koszulki, bluzki, sukienki oraz czapki.

- Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której produkty NORTHOOD produkowane byłyby przez pracujące w nieludzkich warunkach kobiety i dzieci, na przykład z Bangladeszu. Chcę aby NORTHOOD kojarzony był z etycznym postępowaniem przy zachowaniu atrakcyjnych cen, które wynikają z pominięcia pośredników, a nie oszczędzania na kosztach produkcji - mówi Adrianna. Dlatego wszystkie produkty szyte są w Polsce, zwykle w okolicach Łodzi i Trójmiasta - w szwalniach, które zostały bardzo dokładnie zweryfikowane pod kątem warunków pracy, korzystając z dokładnie wyselekcjonowanych materiałów, których jakość też jest na bieżąco sprawdzana przez właścicielkę firmy. Warto też dodać, że dzianiny i barwniki wykorzystywane podczas produkcji są w pełni ekologiczne.

W grudniu 2013 dzięki wsparciu znajomych powstał krótki film promujący markę, nakręcony przez Jacka Kiejko - reżysera i operatora specjalizującego się w realizacji filmów fashion, lookbooków, spotów reklamowych oraz teledysków. Sceneria? Jesień, las, mgła - oraz piękna modelka w czarnym kapturze.

Skąd lis w logo? – Lis jest inteligentny, sprytny, szybki, potrafi poradzić sobie w różnych sytuacjach. Dlatego właśnie kojarzy mi się z NORTHOOD – mówi Adrianna.

W ciągu rocznej działalności firmy tylko jedna klientka nie była zadowolona z zakupu – przesyłka z zamówioną koszulką nie doszła do niej przed weekendem. W ramach rekompensaty dostała dodatkowy upominek. Bywało też tak, że zamówienia dla klientów z Trójmiasta właścicielka dostarczała osobiście, dodając do nich drobne prezenty.

Kaptury i inne northoodowe produkty pojawiły się na wielu targach i imprezach modowych - zaczynając od sopockiego MUNGO FAIR poprzez SEASIDE FASHION i STREET ART FESTIVAL, a także BALTIC GAMES. Za każdym razem wzbudzały ogromne zainteresowanie - czasem wystarczyło kilka godzin by wszystkie kaptury zostały wysprzedane.

Ostatnio produkty NORTHOOD zaczęły pojawiać się w tradycyjnych centrach handlowych. Są dostępne m.in. w niektórych sklepach ELSKA - sieci sklepów z młodą polską modą. Trwają też rozmowy z innymi sieciami multibrandowymi.

Co dalej? Adrianna Jasik, która oprócz fascynowania się modą uwielbia najnowsze gadżety i nowoczesne technologie, intensywnie przygląda się tematowi ubrań dostosowanych
do wymagań współczesności - takich z wbudowanym zasilaniem dla smartfona, ogniwami słonecznymi, ogrzewaniem, głośnikami, beaconami czy choćby... mikrofibrą do czyszczenia ekranów. Nie ukrywa jednak, że ze względu na koszty przygotowywania prototypów oraz marketingu, powoli zaczyna rozglądać się za potencjalnymi inwestorami, którzy mogliby pomóc jej w nowym projekcie.

NORTHOOD LOOKBOOK WINTER 2014/2015:

Pełny lookbook na stronie www.northood.pl


FILM PROMO:



 



dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS