Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-01-24

A A A POLEĆ DRUKUJ

Nowe placówki, produkty i klienci – Poczta Polska w 2013 r.

Nowy model placówek, platforma Envelo.pl, rozbudowa oferty paczkowej oraz wygranie prawie 2 tys. przetargów publicznych – to tylko niektóre z osiągnięć Poczty Polskiej w 2013 r. Ich celem jest budowa silnej, polskiej grupy kapitałowej, pocztowo-finansowo-logistycznej.

Rok 2013 to kolejny rok skutecznej realizacji strategii, popartej nowym planem inwestycyjnym. W jego ramach Poczta Polska do 2017 roku chce przeznaczyć ponad 1,3 mld zł m.in. na rozwój rynku paczkowego, nowoczesnych usług bankowo-ubezpieczeniowych, logistyki a także komunikacji cyfrowej. Nakłady inwestycyjne będą finansowane do 85% ze środków własnych.

Placówki Nowy model placówki jest materialnym dowodem szeregu przełomowych zmian, jakie dokonują się w Poczcie Polskiej. Profesjonalna obsługa, łatwy dostęp do usług i przyjazna atmosfera to cele, jakie stawia sobie Poczta Polska zmieniając placówki pocztowe. Oddziały mają nowoczesny wystrój, nową wizualizację oraz wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Dzięki temu, placówka staje się czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci mogą w nich otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Z obiektów można już korzystać m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Poznaniu oraz Bytomiu, Białymstoku, Inowrocławiu i Nowym Sączu. Powstały już także pierwsze placówki w mniejszych miejscowościach takich jak Węgrów, Pruszków czy Kędzierzyn Koźle.

Envelo.pl - internetowa platforma Poczty

Klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz. Jest to możliwe dzięki wprowadzonej w listopadzie ubiegłego roku platformie internetowej Poczty Polskiej, działającej pod marką Envelo.

Wdrażanie przez Pocztę Polską usług cyfrowych to odpowiedź Spółki na zmiany zachodzące na rynku papierowej korespondencji. Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej jednoznacznie wynika, że klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet.

Już w pierwszym miesiącu działania platformy sprzedano ponad 100 000 sprzedanych neoznaczków – znaczków pocztowych dostępnych w Internecie, które można samodzielnie wydrukować oraz umieścić na kopercie jako dowód opłacenia nadania przesyłki.

Oferta paczkowa Poczta Polska stawia na rozwój rynku paczkowego.

Zmiany w ofercie Poczty Polskiej, elektronizacja kontaktu ze spółką, możliwość odprawienia paczki w domu oraz internetowe śledzenie przesyłek przekładają się na wzrost sprzedaży paczek. Według "Raportu e-Commerce 2013”, przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r., Poczta Polska jest dziś najpopularniejszą firmą świadczącą usługi logistyczne dla firm z branży e-commerce.

Gwarantowany termin doręczenia, bezpłatne ubezpieczenie oraz elektroniczny monitoring – to tylko niektóre z korzyści, jakie otrzymuje klient Poczty Polskiej korzystający z nowych produktów: Paczka EKSTRA24, PACZKA24 i PACZKA48. Spółka zmodyfikowała także ofertę kurierską.

Poza gwarancją doręczenia klienci Poczty otrzymają elektroniczny monitoring oraz bezpłatną aplikację na smartfony do zamawiania kuriera i monitorowania stanu realizacji usługi. Poczta proponuje także możliwość internetowego odprawienia paczki dzięki aplikacji e-Nadawca tak, aby do minimum skrócić czas na załatwianie formalności w placówce pocztowej.

Usługi bankowe i ubezpieczeniowe na Poczcie 

Rozwój oferty ubezpieczeniowej i bankowej to jeden z głównych elementów strategii Poczty Polskiej. W 2013 r. spółka uruchomiła Pocztowe Strefy Finansowe czyli wydzielone, profesjonalne stanowiska do sprzedaży produktów finansowych. Zlokalizowane w placówkach pocztowych osobne stanowiska obsługiwane są przez profesjonalną i przeszkoloną kadrę. Jednocześnie uruchamiane są Mikroodziały Banku Pocztowego. Obecnie Poczta posiada już ok. 250 Mikroodziałów i ok. 240 Pocztowych Stref Finansowych. Łącznie do 2015 r. powstanie 1000 stanowisk do sprzedaży produktów finansowych.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS