Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-11-21

A A A POLEĆ DRUKUJ

Ponad 43 000 Polaków zbadało swoje zęby i dziąsła

Podsumowanie ogólnopolskiej kampanii Instytutu blend-a-med Oral-B

Dobiegła końca trwająca od połowy czerwca ogólnopolska kampania Instytutu blend-a-med Oral-B. Przez ponad trzy miesiące po Polsce kursowały Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu, w których każdy odwiedzający mógł dokonać bezpłatnego przeglądu jamy ustnej. W trakcie kampanii Centra odwiedziły prawie 400 miejscowości, w których przeprowadzono w sumie 43 891 przeglądów.

Stan zdrowia polskich zębów i dziąseł pozostawia wiele do życzenia. Z danych badania opinii publicznej Eurobarometr[1], przeprowadzanych na zlecenie Komisji Europejskiej, wynika, że tylko
28% dorosłych Polaków ma wszystkie własne zęby – to jedne z najgorszych wyników w Unii Europejskiej.

Jeszcze gorzej dbamy o dziąsła. Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej wskazuje, że na problemy
z dziąsłami cierpi ponad 75% Polaków[2]. Jedną z przyczyn tego złego stanu rzeczy jest lekceważenie roli profilaktycznych wizyt kontrolnych u dentysty. Zgodnie z rekomendacjami stomatologów, takie kontrole należy przeprowadzać raz w roku. Pozwala to na wczesne wykrywanie problemów
i zapobieganie ich rozwojowi. Tymczasem z danych Eurobarometr wynika, że 66% Polaków odwiedza gabinety rzadziej, niż raz w roku, a 14% Polaków wybiera się do dentysty dopiero wtedy, gdy zmusi ich do tego bolący ząb.

Chcąc zwrócić uwagę Polaków na znaczenie regularnych przeglądów dentystycznych oraz istotę profilaktyki higieny jamy ustnej, Instytut blend-a-med Oral-B, we współpracy z siecią sklepów Biedronka, przeprowadził ogólnopolską kampanię bezpłatnych przeglądów dentystycznych.

Od 16 czerwca do 30 września b.r. po całej Polsce jeździły Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu. Każdy odwiedzający mógł za darmo sprawdzić stan swoich zębów i dziąseł oraz dowiedzieć się
jak prawidłowo dbać o zdrowie jamy ustnej, by przez wiele lat cieszyć się zdrowym uśmiechem.

Polacy często usprawiedliwiają rzadkie wizyty u dentysty brakiem czasu. Gabinety stomatologiczne
są im zwyczajnie „nie po drodze”. Dlatego postanowiliśmy, że gabinety przyjadą do nich –
tłumaczy Barbara Piłat-Szczecina, Associate Brand Manager kategorii Higiena Jamy Ustnej w firmie
 Procter & Gamble, inicjatorka kampanii – nawiązaliśmy również współpracę z siecią sklepów Biedronka, dla której problem zdrowia i profilaktyki higieny jamy ustnej Polaków jest również istotny. Mobilne Centra Dentystyczne działały przy wybranych sklepach sieci Biedronka. Dzięki temu każdy gość sklepu mógł zbadać o swoje zęby i dziąsła. Na dodatkową uwagę zasługuje fakt, że nasza kampania profilaktyki zdrowotnej jamy ustnej rekomendowana była poprzez Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych, a patronat medialny objęła specjalistyczna prasa stomatologiczna Dental Tribune International, Nowy Gabinet Stomatologiczny oraz Stomatologia.

Mobilne Centra Dentystyczne odwiedziły 391 miejscowości na terenie całego kraju, stacjonując
przy 500 sklepach Biedronka. W każdej z nich odwiedzający Centrum mogli wykonać bezpłatne przeglądy jamy ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem stanu dziąseł. Otrzymywali również porady
i wskazówki, jak prawidłowo dbać o zdrowie zębów i dziąseł. Z usług Centrów skorzystało w sumie 43 891 osób.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników kampanii. Ponad 43 tysiące osób skorzystało z bezpłatnych przeglądów w naszych Centrach. To bardzo dużo. Mamy nadzieję, że zastosują się oni do otrzymanych porad oraz będą pamiętać o regularnych wizytach u dentysty. To będzie dla nas największy sukces
i powód do satysfakcji.
– mówi Barbara Piłat-Szczecina.

 

 

O Instytucie blend-a-med Oral-B

Instytut blend-a-med Oral-B od ponad 50 lat opracowuje technologie i rozwiązania poprawiające stan jamy ustnej. Naukowcy Instytutu opracowali przełomową technologię Stannous Complex, która jest wykorzystywana w pastach blend-a-med Pro-Expert Clinic Line Ochrona Dziąseł. Dzięki unikatowemu połączeniu polifosforanów, fluoru i cyny, pasta blend-a-med Pro-Expert Clinic Line Ochrona Dziąseł pomaga redukować problemy z dziąsłami w ciągu 2 tygodni*

* Przy regularnym używaniu szczoteczki do zębów Oral-B Pro-Expert Clinic Line Pro-Flex ™ i nici dentystycznej Oral-B Pro-Expert Clinic Line.

 



[1] Eurobarometer 72.3 report: Oral Health, 2010

[2] Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2010, badana grupa wiekowa: 35-44 lata





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS