Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-11-27

A A A POLEĆ DRUKUJ

Warsztaty moodboardowe podczas „Krakowskich spotkań z dizajnem”

21 listopada miały miejsce warsztaty moodboardowe „Prodesigne Well Done”. Uczestnicy spotkania w swoich projektach wykorzystywali m.in. próbki dębowych podłóg z oferty firmy Chapel Parket Polska - partnera projektu. Warsztaty odbyły się w ramach trwającego trzy dni cyklu wydarzeń „Zaprojektowani. Krakowskie spotkania z dizajnem”. 

Moodboard to zestawienie materiałów oraz przedmiotów, wyrażające klimat określonej przestrzeni. Faktura, kolory i rodzaj próbek określają styl i atmosferę pomieszczenia co sprawia, że moodboard jest przydatnym narzędziem w komponowaniu wnętrza. 

Warsztaty zorganizowano w Showroom Prodesigne przy ul. Składowej 22 w Krakowie. W wydarzeniu wzięło udział 45 osób; zarówno studentów, jak i projektantów. Zadaniem uczestników warsztatów było stworzenie moodboardu w określonej stylistyce. Organizatorzy zaproponowali style: folk, eklektyczny, minimalistyczny, nowoczesny/modern, skandynawski, klasycyzujący oraz loft.

Projektanci pracowali w małych, najczęściej trzyosobowych, grupach. Nie brakowało jednak także prac indywidualnych oraz moodboardów stworzonych przez dwie osoby. 

Wszyscy mieli do dyspozycji bardzo dużo różnorodnych materiałów i przedmiotów. Uczestnicy mogli posiłkować się także katalogami oraz zdjęciami inspirujących rozwiązań. W związku z tym, w moodboardach pojawiły się nie tylko podłogi, glazury, tkaniny, armatury, ale także rośliny, owoce i inne produkty spożywcze (mleko, cukier, miód), jak również rośliny, meble oraz drobne przedmioty codziennego użytku, takie jak artykuły pasmanteryjne.

- Po raz pierwszy mam okazję tworzyć moodboard z rzeczywistych materiałów. Do tej pory tego typu zestawienia mogłam układać tylko przy pomocy programów komputerowych. Zdjęcia nie oddają wszystkich cech produktów, a tymczasem faktura, czy rzeczywisty kolor mają bardzo duże znaczenie przy projektach tego typu – mówiła jedna z uczestniczek warsztatów. 

Fundamentem niektórych moodboardów był jeden, precyzyjnie dobrany produkt, który determinował wybór innych materiałów oraz próbek. Autorzy pozostałych projektów koncentrowali się na formie lub barwie, a następnie szukali przedmiotów odpowiadających zamierzeniom. - Nasza praca obrazuje pomysły trzech różnych, wcześniej nie znających się osób. Starałyśmy się pogodzić nasze wizje i przenieść je na jeden moodboard - podkreślała projektantka biorąca udział w spotkaniu. 

Proces tworzenia moodboardów z zainteresowaniem obserwowało jury, którego członkami byli: architekt Agnieszka Powalacz oraz przedstawiciele firm będących partnerami spotkania. Jurorzy śledzili postępy prac, a reprezentanci producentów służyli także informacjami i radami na temat produktów. 

Rezultatem warsztatów było 12 moodboardów. Ich autorzy dzielili się z jurorami swoimi inspiracjami, opisywali także potencjalnego inwestora, który mógłby być zainteresowany projektem. Po prezentacjach jury udało się na naradę. Jurorzy mogli wybrać dwa zwycięskie moodboardy. 

Najciekawsze okazały się: projekt w stylu loft, którego autorkami są Magdalena Dudek i Maria Podobińska-Tuleja oraz eklektyczna praca przygotowana przez Agnieszkę Borkowską i Ewę Koperską. Specjalną nagrodą od firmy Chapel Parket Polska wyróżniono pracę w stylu klasycznym, przygotowaną przez Mirkę Kucię-Tyczyńską, Joannę Wużyk oraz Dorotę Wantuch-Matlę.

Fotografie wszystkich prac są dostępne na Fanpage Fundacji Piękna Polska, pod adresem https://www.facebook.com/fundacjapieknapolska. 

- Z wielką radością obserwowałem poczynania uczestników warsztatów. W ich pracy widać było pasję i zaangażowanie. Każda grupa bardzo starannie wybierała materiały, dbając o detale i odpowiednią prezentację przedmiotów. Jestem pod wrażeniem rezultatów - mówi Paweł Bekas, ekspert firmy Chapel Parket Polska, który był obecny na spotkaniu. - Miło mi, że tak wiele osób budowało swoje projekty w oparciu o dębowe podłogi Chapel Parket. Cieszę się, że nasz produkt budził zainteresowanie i był źródłem inspiracji - dodaje.

Firma oferująca deski, klepki i kasetony przygotowała dla wszystkich uczestników warsztatów upominki, które tak jak podłogi Chapel Parket, zostały wykonane ręcznie z dębowego drewna.

Warsztaty moodboardowe zorganizowano w ramach  trzydniowego wydarzenia „Zaprojektowani. Krakowskie spotkania z dizajnem”. W pierwszym dniu przedsięwzięcia, w piątek (21.11.) poza warsztatami miały miejsce m.in. wykłady i prezentacje. Z kolei w sobotę (22.11) odbyła się konferencja „Design R.I.P. - welcome Creative Business - (Design 4.0)”, której kuratorem i prowadzącą była Zuzanna Skalska. Specjalnymi gośćmi spotkania byli m.in. Oskar Zięta, Sebastiaan Wolzak, Timo de Rijk oraz Arne Hendriks. W niedzielę natomiast miały miejsce Krakowskie Targi Dobrego Wnętrza oraz wystawa i prezentacje. 

Co ważne, wybrane przez jury moodboardy przygotowane przez uczestników warsztatów były prezentowane zarówno podczas sobotniej konferencji, jak i w trakcie niedzielnych wydarzeń.

Organizatorami „Krakowskich spotkań z dizjanem” były Krakowskie Szkoły Artystyczne, Prodesigne i Fundacja Piękna Polska.

* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl

Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS