Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-07-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wpływ muzyki na biznesowy sukces firm

Co łączy komercyjne loty w kosmos, producenta elektroniki z Doliny Krzemowej i wizytę w klubie fitness? Wszystko jest powiązane z muzyką. Virgin Galactic nie powstałoby, gdyby nie Virgin Records, Apple nie osiągnąłby sukcesu, gdyby nie kontent muzyczny w urządzeniach mobilnych, a wizycie na siłowni zawsze w tle towarzyszy muzyka.

Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez muzyki. Jest obecna we wszystkich przejawach życia. Nie inaczej jest w przypadku biznesu. Muzyka jest nieodłączną częścią sukcesu wielu najbardziej znanych światowych marek. Przyczynia się do ich powstawania, zwiększa zyski i buduje ich wartość.

Brytyjska firma Virgin stanowi przykład organizacji, która została zbudowana na muzyce. Wytwórnia płytowa została założona przez Richarda Bransona, Simona Drapera i Nicka Powella w 1972 roku. Przedsiębiorstwo odniosło światowy sukces, podpisując kontrakty z tak znanymi wykonawcami jak m.in. Keith Richards, Lenny Kravitz czy Genesis. Dziś to konglomerat spółek działających pod wspólną marką. Podstawowe branże, w jakich działa to podróże (niedługo również w kosmos), rozrywka i styl życia. Grupa zatrudnia 50 000 osób na całym świecie, a jej wartość oscyluje w okolicach 20 miliardów funtów. Do dzisiaj Richard Branson lubi podkreślać, że wszystko zaczęło się od muzyki.

Kolejną zbudowaną na muzyce firmą o niepodważalnej w swojej branży pozycji jest Apple. Smartfony i tablety tej marki dały początek wszystkim „smart” urządzeniom. Produkty spod znaku jabłka stały się ikoną nowoczesnej linii wzornictwa i zbudowały wokół siebie swoistą subkulturę. Oczywiście sukces ten nie byłby możliwy, gdyby nie oferowana wraz z urządzeniami możliwość odsłuchiwania i przechowywania muzyki.

To właśnie dzięki niezliczonym zasobom muzyki dostępnym w serwisie iTunes, firma odbudowała swoją pozycję rynkową i w ciągu kilku lat stała się jedną z najdroższych marek na świecie. Tegoroczny ranking „Najcenniejsze marki świata”, przygotowany przez Millward Brown, szacuje wartość firmy na 147,88 miliarda dolarów. Jak ważna jest muzyka w strategii rozwoju tego giganta z Doliny Krzemowej pokazuje ostatnia transakcja, w ramach której przejęto firmę Beats (producenta wysokiej jakości słuchawek muzycznych). Wartość przejęcia szacuje się na 3 miliardy dolarów. Tim Cook, dyrektor generalny Apple, tak wypowiedział się o tej transakcji: „Muzyka jest bardzo ważną częścią naszego życia i zajmuje szczególne miejsce w naszych sercach w Apple. Dlatego nieustannie inwestowaliśmy w muzykę i chcieliśmy połączenia tych dwóch niezwykłych drużyn, dzięki czemu możemy kontynuować tworzenie najbardziej innowacyjnych produktów i usług muzycznych na świecie.”

Świadomość siły muzyki w biznesie nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla tych największych. Coraz częściej fakt, ile znaczy muzyka dla małego biznesu dostrzegalny jest przez firmy z sektora MSP. Kluby fitness, restauracje, bary, kawiarnie, wszystkie te miejsca trudno sobie wyobrazić bez odpowiedniej, nastrojowej muzyki. Właściciele takich miejsc już dawno odkryli, że dzięki muzyce mogą budować odpowiedni klimat i być bardziej konkurencyjni na rynku.

Według przeprowadzonych w 2011 r. przez TNS OBOP badań na temat wartości muzyki w większości badanych obiektów, muzyka jest odtwarzana przez cały czas w 72% lokali gastronomicznych, 56% obiektów rekreacyjnych, 54% zakładów usługowych i 26% sklepów. Wyraźnie widać także, jak muzyka zmienia swoje znaczenie w zależności od typu obiektu. Zdecydowanie większy wpływ na klientów ma muzyka odtwarzana w pubie lub klubie niż muzyka puszczana w tanim barze. Podobnie muzyka w fitness klubie jest ważniejsza od muzyki na basenie. Wynika z tego, że rezygnacja z odtwarzania muzyki, wiązałaby się z utratą części przychodu, ze względu na wycofanie się części klientów do konkurencji.

Rozmawiając o tym, jak muzyka przyczynia się do zwiększenia zysków wielu przedsiębiorstw, nie można zapomnieć o jej twórcach. Gdyby nie autorzy tekstów, kompozytorzy, wykonawcy i producenci gospodarka straciłaby swoją siłę napędową. Dlatego, gdy następnym razem sięgniemy po nasze smartfony, warto chwilę pomyśleć o tym, co sprawia, że te narzędzia są tak wartościowe, czyli co czyni je naprawdę „smart”.

 


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS