Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

Marek Dyjor Data ostatniej zmiany: 2012-06-25 14:04:47

Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-20 21:35:38 - Marek Dyjor

Marcin [3M] wrote:
> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>
> www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>
> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
> problem...




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-21 11:05:14 - kamil

On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
> Marcin [3M] wrote:
>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>
>> www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>
>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>> problem...
>
www.suvrollovernews.com/html/facts.html

A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-21 12:19:48 - Uncle Pete

On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>> Marcin [3M] wrote:
>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>
>>> www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>
>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>> problem...
>>
> www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>
> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?

W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

Piotr



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-21 14:23:48 - kamil

On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:
> On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
>> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>>> Marcin [3M] wrote:
>>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>>
>>>> www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>>
>>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>>> problem...
>>>
>> www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>>
>> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
>
> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
takiego manipulowania.


www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/




--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-21 17:01:56 - Uncle Pete


> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> takiego manipulowania.

Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)

Piotr



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-22 11:25:18 - kamil

On 21/06/2012 16:01, Uncle Pete wrote:
>
>> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
>> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
>> takiego manipulowania.
>
> Nie w tytule całej strony, popatrz jeszcze raz :)


10,657 passenger vehicles were involved in fatal rollover crashes.
(National Highway Traffic Safety Administration, or NHTSA)

Crashes in which a vehicle rolled over accounted for more than half of
all single-vehicle crash deaths. (NHTSA)

Vehicle rollover crashes are especially serious because they so often
result in head injuries. Head trauma is the most frequent type of fatal
and nonfatal injury in rollovers. (NHTSA)

The rate of serious injury in passenger vehicle rollover crashes is 36
percent higher than in crashes where there is no rollover. (NHTSA)

The high fatality and injury rates are due, in part, to the high
percentage of rollover crashes in which passengers are ejected from
their vehicles. Ejections account for 63 percent of all fatalities in
rollover crashes and often result in costly and debilitating head
injuries. (NHTSA)

More than 90 percent of passenger vehicle rollover crashes are
single-vehicle crashes, and 8,345 of the 10,142 occupant deaths occurred
in single-vehicle rollover crashes. (NHTSA)

More than half, 56 percent, of single-vehicle crash deaths resulted from
rollovers compared with only 11 percent of rollover deaths in all
multiple-vehicle crashes. (Insurance Institute for Highway Safety, or IIHS)



Co prawda studiowałem kierunek techniczny po angielsku przez 2 lata, ale
może wciąż znam ten język zbyt słabo i przegapiłem w tym tekście rodzaj
pojazdu, jaki brał udział w wypadku. Passenger vehicles to dość mocno
naciągana definicja SUVa, a nie tylko takie jeżdżą i dachują w Stanach.

Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina, żeby
połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)






--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-22 15:04:57 - Marek Dyjor

kamil wrote:
> Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
> wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
> żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)


a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo niski
zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.

jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie normlany
smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.

ciekawe znalezione w sieci...

www.piotrwachowski.com/lawyer-attorney-1707563.html

z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si
raczej w normalnym niskim samochodzie.




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-22 23:59:11 - dominik

On 2012-06-22 15:04, Marek Dyjor wrote:
> kamil wrote:
>> Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
>> wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
>> żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)
> a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo niski
> zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.

Wedle jakichśtam testów prawdopodobieństwo wywrotki dla zwykłego auta to
ok. 10%, dla SUV od 14% do 25% dla najstarszych i najzawodniejszych
konstrukcji, które już dawno się same zbiodegradowały bądź jeżdżą z
tablicami zabytków.

Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze.
A teraz sobie pomyśl, że od dłuższego czasu większość aut ma ESP,
większość ma wiele lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej
rozpędzić, więc to nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.

Ciągle to jednak nie przeszkadza wielu mądrym wziąć te 10%, porównać do
25% i zrobić z tego o jejku 2.5x częściej się przewracają!!.


> jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie normlany
> smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.

A widzisz, a ja czytałem że większość wypadków z skutkiem śmiertelnym jest
spowodowanych głównie prędkością.


> ciekawe znalezione w sieci...
> www.piotrwachowski.com/lawyer-attorney-1707563.html
>
> z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
> że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si
> raczej w normalnym niskim samochodzie.

Czytaj więcej podobnych do Akty Prawne i Artykóły.
Oh yeah, ultra profi, hiper duper znawców prawa, którzy wywalczą dla
Ciebie zyliardy dolców, prawnie Ci należne za wywrotkę.


--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~






Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 11:08:16 - Marek Dyjor

dominik wrote:
> On 2012-06-22 15:04, Marek Dyjor wrote:
>> kamil wrote:
>>> Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
>>> wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
>>> żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)
>> a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo
>> niski zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.
>
> Wedle jakichśtam testów prawdopodobieństwo wywrotki dla zwykłego auta
> to ok. 10%, dla SUV od 14% do 25% dla najstarszych i najzawodniejszych
> konstrukcji, które już dawno się same zbiodegradowały bądź jeżdżą z
> tablicami zabytków.
>
> Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze.
> A teraz sobie pomyśl, że od dłuższego czasu większość aut ma ESP,
> większość ma wiele lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej
> rozpędzić, więc to nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.

a co ci ESP pomoże gdy pojazd sie wywraca?
..




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 14:44:17 - J.F.

Dnia Sun, 24 Jun 2012 11:08:16 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> dominik wrote:
>> A teraz sobie pomyśl, że od dłuższego czasu większość aut ma ESP,
>> większość ma wiele lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej
>> rozpędzić, więc to nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.
>
> a co ci ESP pomoże gdy pojazd sie wywraca?

Przeciez po to montuja zeby sie nie wywracalo :-)

J.



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 15:31:24 - dominik

On 2012-06-24 11:08, Marek Dyjor wrote:
>> Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze. A teraz sobie pomyśl,
>> że od dłuższego czasu większość aut ma ESP, większość ma wiele lepsze
>> opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej rozpędzić, więc to nie jest
>> takie sobie bezpośrednie porównanie.
> a co ci ESP pomoże gdy pojazd sie wywraca?

Zaraz z linku od Marcina:
bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilot-and-honda-cr-v-safety.html

> The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) said in a report
> issued on June 9, 2011 that SUVs in the 2006-09 model years had a
> driver fatality rate half that of cars. ?The rollover risk in SUVs used
> to outweigh their size/weight advantage, but that's no longer the
> case, thanks to electronic stability control, said Anne McCartt, the
> institute's senior vice president for research. Pound for pound, SUVs
> have lower death rates.

Czyli jednak ESP pomaga, co mnie wcale nie dziwi, kiedyś jak akurat sobie
postanowiłem wyłączyć to zaraz postawiłem auto bokiem.
Inne interesujące spostrzeżenie, to że jednak 4x4 w powyższym wykresie dla
cr-v daje zwiększone bezpieczeństwo. Dokładnie to 4wd, które jest do
miasta, a nie na bagno wraz z wyciągarką.

Pytanie jedynie czy wierzyć w ogóle temu wykresowi i danym.


--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~






Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 17:29:26 - Marek Dyjor

dominik wrote:
> On 2012-06-24 11:08, Marek Dyjor wrote:
>>> Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze. A teraz sobie pomyśl,
>>> że od dłuższego czasu większość aut ma ESP, większość ma wiele
>>> lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej rozpędzić, więc to
>>> nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.
>> a co ci ESP pomoże gdy pojazd sie wywraca?
>
> Zaraz z linku od Marcina:
> bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilot-and-honda-cr-v-safety.html
>
>> The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) said in a report
>> issued on June 9, 2011 that SUVs in the 2006-09 model years had a
>> driver fatality rate half that of cars. ?The rollover risk in SUVs
>> used to outweigh their size/weight advantage, but that's no longer
>> the case, thanks to electronic stability control, said Anne
>> McCartt, the institute's senior vice president for research. Pound
>> for pound, SUVs have lower death rates.
>
> Czyli jednak ESP pomaga, co mnie wcale nie dziwi, kiedyś jak akurat
> sobie postanowiłem wyłączyć to zaraz postawiłem auto bokiem.

dużo jeżdżę i jeździłem bez ESP i nigdy nie postawiłem wozu w poprzek, chyba
że jeździsz niezbyt bezpiecznie i tylko dzięki ESP udaje ci sie jeździć
prosto... ;-)




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 18:41:31 - dominik

On 2012-06-24 17:29, Marek Dyjor wrote:
>>> McCartt, the institute's senior vice president for research. Pound
>>> for pound, SUVs have lower death rates.
>> Czyli jednak ESP pomaga, co mnie wcale nie dziwi, kiedyś jak akurat
>> sobie postanowiłem wyłączyć to zaraz postawiłem auto bokiem.
> dużo jeżdżę i jeździłem bez ESP i nigdy nie postawiłem wozu w poprzek,
> chyba że jeździsz niezbyt bezpiecznie i tylko dzięki ESP udaje ci sie
> jeździć prosto... ;-)

Dokładnie taką argumentację mają Ci którzy ESP boją się jak ognia - bo
jeździli bez, to czemu mają mieć? Albo bo jak będą jeździć z tym to znów
potem rozbiją się na pierwszym zakręcie przesiadając w inne auto.

Dla mnie to wszystko nonsens.

ESP jest systemem, który realnie działa i pomaga utrzymać auto na drodze.
Jak ktoś świadomie sobie z tego rezygnuje to jego sprawa, ale niech
przynajmniej głupot nie mówi, że to ani potrzebne ani przydatne.

Jak byś Marku miał wyższy samochód to musiałbyś jeszcze bardziej uważać -
właśnie by go nie wywrócić. I jak dla mnie to identyczne kwestia jak dobre
opony - bo czemu mam nie mieć lepszych jeśli realnie dają wyższe
bezpieczeństwo niż byle jakie uniwersalne?

Mówiłem też, że miewałem sytuacje, w których przy zakręcie na śliskiej
drodze mnie nie zarzuciło, a auta za mną stawały bokiem na drodze. ESP,
4x4 czy cokolwiek - nie wiem, fizyki się nie oszuka i wyższy środek
ciężkości zdecydowanie nie sprzyja przyczepności. Natomiast sami sobie
możemy jej sprzyjać korzystając z takich nowinek. Cytowane artykuły tylko
to potwierdzają, że ESP pozwoliło wyeliminować ten problem w wyższych autach.

--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~






Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 20:33:09 - Marek Dyjor

dominik wrote:
> ESP jest systemem, który realnie działa i pomaga utrzymać auto na
> drodze. Jak ktoś świadomie sobie z tego rezygnuje to jego sprawa, ale
> niech przynajmniej głupot nie mówi, że to ani potrzebne ani przydatne.

bardzo fajny jest ESP i na pewno sie przydaje ale też powoduje że człowiek
jedzie troszkę mniej ostrożenie.

starym gratem czasem zaliczało sie lekki poślizg tylkiem prze zakręcie teraz
tylko widze symbol ESP i tyle.

> Jak byś Marku miał wyższy samochód to musiałbyś jeszcze bardziej
> uważać - właśnie by go nie wywrócić. I jak dla mnie to identyczne
> kwestia jak dobre opony - bo czemu mam nie mieć lepszych jeśli
> realnie dają wyższe bezpieczeństwo niż byle jakie uniwersalne?
>
> Mówiłem też, że miewałem sytuacje, w których przy zakręcie na śliskiej
> drodze mnie nie zarzuciło, a auta za mną stawały bokiem na drodze.
> ESP, 4x4 czy cokolwiek - nie wiem, fizyki się nie oszuka i wyższy
> środek ciężkości zdecydowanie nie sprzyja przyczepności. Natomiast
> sami sobie możemy jej sprzyjać korzystając z takich nowinek. Cytowane
> artykuły tylko
> to potwierdzają, że ESP pozwoliło wyeliminować ten problem w wyższych
> autach.

ale ten system całkowicie nie eliminuje tego problemu. on go przesówa...


ABS jest bardzo dobry i przydatny ale jeśli ktoś zaczyna jeździć na krawędzi
licząc na pomoc tego systemu to nei ejst dobrze.

ESP też ma za zadanie pomagac keirowcy w trudnej sytuacji ale nie powinno
być tak ze kierowca celowo jedzie tak aby ESP go ratowało.




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 20:53:12 - J.F.

Dnia Sun, 24 Jun 2012 18:41:31 +0200, dominik napisał(a):
> On 2012-06-24 17:29, Marek Dyjor wrote:
>> dużo jeżdżę i jeździłem bez ESP i nigdy nie postawiłem wozu w poprzek,
>> chyba że jeździsz niezbyt bezpiecznie i tylko dzięki ESP udaje ci sie
>> jeździć prosto... ;-)
>
> Dokładnie taką argumentację mają Ci którzy ESP boją się jak ognia - bo
> jeździli bez, to czemu mają mieć? Albo bo jak będą jeździć z tym to znów
> potem rozbiją się na pierwszym zakręcie przesiadając w inne auto.
> Dla mnie to wszystko nonsens.
> ESP jest systemem, który realnie działa i pomaga utrzymać auto na drodze.
> Jak ktoś świadomie sobie z tego rezygnuje to jego sprawa, ale niech
> przynajmniej głupot nie mówi, że to ani potrzebne ani przydatne.

No ale po co potrzebne i do czego przydatne dla Marka ?

Ja niestety postawilem, wiec tak nie napisze :-)
Ale taki ABS ? Malo przydatny :-)

> Jak byś Marku miał wyższy samochód to musiałbyś jeszcze bardziej uważać -
> właśnie by go nie wywrócić. I jak dla mnie to identyczne kwestia jak dobre
> opony - bo czemu mam nie mieć lepszych jeśli realnie dają wyższe
> bezpieczeństwo niż byle jakie uniwersalne?

Bo uniwersalne sa wystarczajaco dobre, a dwa komplety to za duzo zachodu
:-)

> Mówiłem też, że miewałem sytuacje, w których przy zakręcie na śliskiej
> drodze mnie nie zarzuciło, a auta za mną stawały bokiem na drodze. ESP,
> 4x4 czy cokolwiek - nie wiem, fizyki się nie oszuka i wyższy środek
> ciężkości zdecydowanie nie sprzyja przyczepności.

Ja tam nie wiem czy sprzyja czy nie, ale mam wrazenie ze chodzi o cos
odwrotnego - jak sie juz bokiem postawi, to wysoki suv sie przewraca.

J.



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 21:22:19 - Marek Dyjor

J.F. wrote:
> Dnia Sun, 24 Jun 2012 18:41:31 +0200, dominik napisał(a):
>> On 2012-06-24 17:29, Marek Dyjor wrote:
>>> dużo jeżdżę i jeździłem bez ESP i nigdy nie postawiłem wozu w
>>> poprzek, chyba że jeździsz niezbyt bezpiecznie i tylko dzięki ESP
>>> udaje ci sie jeździć prosto... ;-)
>>
>> Dokładnie taką argumentację mają Ci którzy ESP boją się jak ognia -
>> bo jeździli bez, to czemu mają mieć? Albo bo jak będą jeździć z tym
>> to znów potem rozbiją się na pierwszym zakręcie przesiadając w inne
>> auto.
>> Dla mnie to wszystko nonsens.
>> ESP jest systemem, który realnie działa i pomaga utrzymać auto na
>> drodze. Jak ktoś świadomie sobie z tego rezygnuje to jego sprawa,
>> ale niech przynajmniej głupot nie mówi, że to ani potrzebne ani
>> przydatne.
>
> No ale po co potrzebne i do czego przydatne dla Marka ?
> Ja niestety postawilem, wiec tak nie napisze :-)
> Ale taki ABS ? Malo przydatny :-)

Ja kiedys miałem szanse Xsare postawić ale wyszedłem ostro kręcac kółkiem.

W Velsatisie jeszcze takiej sztuki nie próbowałem.


>> Mówiłem też, że miewałem sytuacje, w których przy zakręcie na
>> śliskiej drodze mnie nie zarzuciło, a auta za mną stawały bokiem na
>> drodze. ESP, 4x4 czy cokolwiek - nie wiem, fizyki się nie oszuka i
>> wyższy środek ciężkości zdecydowanie nie sprzyja przyczepności.
>
> Ja tam nie wiem czy sprzyja czy nie, ale mam wrazenie ze chodzi o cos
> odwrotnego - jak sie juz bokiem postawi, to wysoki suv sie przewraca.

i tu jest pies pogrzebany, normalny samochód poleci poślizgiem ba możę nawet
uda sie zaliczyć obrót i wyjść z tego. SUV może zaliczyć obrót ale już na
dachu...




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-25 11:08:18 - kamil

On 24/06/2012 16:29, Marek Dyjor wrote:
> dominik wrote:
>> On 2012-06-24 11:08, Marek Dyjor wrote:
>>>> Wszystko przy tej samej prędkości i manewrze. A teraz sobie pomyśl,
>>>> że od dłuższego czasu większość aut ma ESP, większość ma wiele
>>>> lepsze opony, dodatkowo takiego SUV-a trudniej rozpędzić, więc to
>>>> nie jest takie sobie bezpośrednie porównanie.
>>> a co ci ESP pomoże gdy pojazd sie wywraca?
>>
>> Zaraz z linku od Marcina:
>> bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilot-and-honda-cr-v-safety.html
>>
>>
>>> The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) said in a report
>>> issued on June 9, 2011 that SUVs in the 2006-09 model years had a
>>> driver fatality rate half that of cars. ?The rollover risk in SUVs
>>> used to outweigh their size/weight advantage, but that's no longer
>>> the case, thanks to electronic stability control, said Anne
>>> McCartt, the institute's senior vice president for research. Pound
>>> for pound, SUVs have lower death rates.
>>
>> Czyli jednak ESP pomaga, co mnie wcale nie dziwi, kiedyś jak akurat
>> sobie postanowiłem wyłączyć to zaraz postawiłem auto bokiem.
>
> dużo jeżdżę i jeździłem bez ESP i nigdy nie postawiłem wozu w poprzek,
> chyba że jeździsz niezbyt bezpiecznie i tylko dzięki ESP udaje ci sie
> jeździć prosto... ;-)

Mój ojciec przez większość życia jeździł bez pasów i nic mu się nie
stało. Po co komu te pasy?



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 20:27:03 - kamil

On 22/06/2012 14:04, Marek Dyjor wrote:
> kamil wrote:
>> Co ciekawsze, winą za sporą część obrażeń autor obarcza pasażerów
>> wypadających z samochodu podczas dachowania. Nie trzeba Einsteina,
>> żeby połączyć to z niezapiętymi pasami, a nie modelem pojazdu... ;-)
>
>
> a teraz proste pytanie, jaki samochó sie łątwiej wyraca? stosunkowo
> niski zwykły samochód czy wysoki i dość smukły SUV.


A teraz proste pytanie - gdzie w tym konkretym artykule jest mowa o
wywrotkach SUVów, poza nadinterpretacją Kena? Wskaż palcem proszę.

> jak tam wyczytałem gdzieś zę SUVy wywalaja sie w sytuacjach gdzie
> normlany smachód ni zaliczyłby jeszcze dachowania, co wydaję sie sensowne.
>
> ciekawe znalezione w sieci...
>
> www.piotrwachowski.com/lawyer-attorney-1707563.html
>
> z tego wynika że coś jest na rzeczy i to od dawna... dalej pisze o tym
> że test łosia w SUVie zwykle może sie skończyć wywrotką co nei zdarza si
> raczej w normalnym niskim samochodzie.


Z tego wynika jedno - pasażerowie SUVów nie zapinają pasów, inaczej nie
wypadali by z dachującego samochodu.



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-23 12:35:57 - Marcin [3M]


Użytkownik kamil napisał w wiadomości
news:jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl...
> On 21/06/2012 11:19, Uncle Pete wrote:
>> On 2012-06-21 11:05, kamil wrote:
>>> On 20/06/2012 20:35, Marek Dyjor wrote:
>>>> Marcin [3M] wrote:
>>>>> W nawiązaniu do suv-owej debaty sprzed kilku dni:
>>>>>
>>>>> www.kenrockwell.com/auto/suv-safety.htm
>>>>>
>>>>> Wiele wskazuje na to, że w USA jest to dość szeroko dyskutowany
>>>>> problem...
>>>>
>>> www.suvrollovernews.com/html/facts.html
>>>
>>> A gdzie tam słowo o tym, że to SUVy?
>>
>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS
>
> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
> takiego manipulowania.
>
>
> www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
>
>
>
pediatrics.aappublications.org/content/117/1/9.abstract
www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-suv-safety-myth.html
www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article14.shtml
www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/e134ho19.htm a
szczególnie wykres z www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/

wielkość != bezpieczeństwo:
bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilot-and-honda-cr-v-safety.html

www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-dui_policy.htm

www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs/scapegoat.html

Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 16:19:34 - dominik

On 2012-06-23 12:35, Marcin [3M] wrote:
>>> W tytule: SUV ROLLOVER CRASH FACTS

W końcu postanowiłem sobie dziś poczytać.


>> W tytule strony może tak, w statystykach jakoś już nie widać podziału na
>> konkretne modele samochodów. Być może to jest prawda, ale nie lubię
>> takiego manipulowania.
>> www.glosywmojejglowie.pl/2011/09/21/naglowek/
> pediatrics.aappublications.org/content/117/1/9.abstract

Artykuł dokładnie na temat:

Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles

Pierwsze zdanie z wniosku:

Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
and the consequent perception of improved safety, children
riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
with children riding in passenger cars

Dodatkowo uwagę zwraca to, że artykuł w większej mierze opiera się o
publikacje datowane na 2003, sam był opublikowany w styczniu 2006. Od tego
czasu truchę rzeczy się zmieniło. Nowości z tamtych lat są dziś
standardem, z drugiej ręki, ale też standard z wtedy jest już złomem.


> www.priusonline.com/15-other-hybrids/10620-suv-safety-myth.html

to już nieaktualne.


> www.ornl.gov/info/ornlreview/v41_3_08/article14.shtml

To bazuje na autach od 1993 do 2004 roku, dywagować dziś o prawie 20
latkach raczej nie ma sensu w tym kontekście. Początki wiadomo że były marne.


> www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/e134ho19.htm a
> szczególnie wykres z www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/

To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
wtedy mam szeroko w nosie.


> wielkość != bezpieczeństwo:
> bernardihonda.blogspot.com/2011/06/honda-pilot-and-honda-cr-v-safety.html

To ma sensowne ramy czasowe - analiza 2005-2009 i publikacja w 2011, ale
obawiam się, że to papka marketingowa wzmacniająca mit, który obalasz.
Tzn. że honda jest dobra, wszystko inne złe.
Z wykresu widać, że dla cr-v to właśnie SUV zwyciężył, do tego ten z 4x4.
Zwykłe auta za to różnie - lepiej i gorzej. Obawiam się, że z tego wykresu
wynika cokolwiek.
Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
tego nie rozumiem.


> www.eriposte.com/policy/alcohol/dui/alcohol-dui_policy.htm

To w większości nie na temat i w ogóle kalką tego co było wyżej.
Ponownie - nie masz czegoś nowszego? tamten wiek to już daleka przeszłość.


> www.tsc.berkeley.edu/newsletter/Summer05-SUVs/scapegoat.html
> Zabijają siebie, zabijają innych... Nie chronią nikogo.

No fajnie, datowane na 2005 i analizuje głównie auta sprzed 2000 roku,
nawiązując do tego że nowe trendy to ESP, który znacznie obniża ryzyko
wywrotki, wzmacnianie dachu (w razie wypadku), tworzenie strefy zgniotu
itd.. Dzisiaj każdy z tych elementów to standard, tak jak choćby 6
poduszek powietrznych z kurtynami itd nie jest wielkim aj waj.

Rynek SUVów jest nieporównywalnie nowszy i świeższy od zwykłych aut, więc
jeszcze nie ma takiej próby, by móc dojść do wystarczająco dobrych
konstrukcji. Jednak jest coraz to lepiej i może warto też pomyśleć o
obaleniu mitów tych, którzy powtarzają jak mantrę, że suvy się koniecznie
przewracają.

--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~






Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 16:43:01 - J.F.

Dnia Sun, 24 Jun 2012 16:19:34 +0200, dominik napisał(a):
>> pediatrics.aappublications.org/content/117/1/9.abstract

> Artykuł dokładnie na temat:
> Risk of Injury to Child Passengers in Sport Utility Vehicles
> Pierwsze zdanie z wniosku:
> Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
> and the consequent perception of improved safety, children
> riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
> with children riding in passenger cars

A napisali cos o doroslych ?

Bezpieczenstwo w nich jest ogolnie zludne, czy tylko dla dzieci ?


>> www.sscnet.ucla.edu/ssc/labs/cameron/e134s99/e134ho19.htm a
>> szczególnie wykres z www.nhtsa.gov/cars/problems/studies/LTV/
> To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
> prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
> lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
> wtedy mam szeroko w nosie.

Tym niemniej pewnie pokazuje ze:

>> wielkość != bezpieczeństwo:

Nie wystarczy ciezszy pojazd, jeszcze musi byc dobrze zaprojektowany :-)

> Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
> zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
> aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
> z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
> tego nie rozumiem.

A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?

J.



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 17:21:46 - dominik

On 2012-06-24 16:43, J.F. wrote:
>> Our findings suggest that, despite the larger size of SUVs
>> and the consequent perception of improved safety, children
>> riding in SUVs have a similar risk of injury, compared
>> with children riding in passenger cars
> A napisali cos o doroslych ?
> Bezpieczenstwo w nich jest ogolnie zludne, czy tylko dla dzieci ?

Nie, bo to stary artykuł dla pisma pediatrycznego, więc mówi o dzieciakach
podróżujących w autach.
Musiałbyś przeczytać sobie całość by wiedzieć jak się do tego odnieść,
głównym zarzutem była wywracalność SUVów i to właśnie to było podane za
czynnik równoważący inne zalety takiej konstrukcji. Przy ESP te wywrotki
wiele się poprawią, a tym samym jednak i ogólnie będzie lepiej.


>> To jest datowane na poprzedni wiek, a analizuje auta jeszcze starsze. Na
>> prawdę uważasz, że jest sens się przejmować tym co było przynajmniej 15
>> lat temu? Tam, o zgrozo.., analiza zaczyna się już od 1984 roku, wnioski z
>> wtedy mam szeroko w nosie.
> Tym niemniej pewnie pokazuje ze:
>>> wielkość != bezpieczeństwo:
> Nie wystarczy ciezszy pojazd, jeszcze musi byc dobrze zaprojektowany :-)

Wszystko prawda, ale jednak technologia się rozwija i zmienia się też
konstrukcja samochodów. Od jakichś 10 lat normą są choćby strefy zgniotu,
pojawiło się też wiele nowych materiałów (lekkich a wytrzymałych), no i
dodatkowo można było wysnuć wnioski z poprzednich generacji aut i ich
wypadków.
Analizowanie tych danych ma się dokładnie tak jak wysnuwanie wniosków z
nokii 3310 w kontekście oceny nowego iphone :)
Głównym argumentem ciągle jest to ryzyko wywrotki auta, a to moim zdaniem
kompensuje świetnie ESP i ASR. Pamiętasz filmik z failem katolik.us? Tam
właśnie sobie ESP wyłączył i efekt był do przewidzenia.


>> Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
>> zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
>> aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
>> z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
>> tego nie rozumiem.
> A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?

Nic mi o tym nie wiadomo.


--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~






Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-24 18:28:44 - J.F.

Dnia Sun, 24 Jun 2012 17:21:46 +0200, dominik napisał(a):
> On 2012-06-24 16:43, J.F. wrote:
>>> Natomiast zwraca uwagę zdanie, że dzięki ESP problem wywrotek się znacznie
>>> zmniejszył. Wspominałem wielokrotnie, że zdecydowanie ESP czuć w wysokim
>>> aucie, ale też obserwuję, że ludzie się tego boją i nie chcą tej opcji. Co
>>> z kimś o tym rozmawiam, to mówi, że na szczęście nie ma ESP. Kompletnie
>>> tego nie rozumiem.
>> A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?
>
> Nic mi o tym nie wiadomo.

auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/369355,system-esp-obowiazkowy-we-wszystkich-samochodach.html

Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji
po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru
jazdy ESP .... 31 października 2014 wejdzie w życie kolejny przepis o
obowiązkowym wyposażaniu w ESP już wszystkich nowych pojazdów w UE

Przy czym ten przepis to nawet popieram .

J.




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-25 09:51:31 - dominik

On 2012-06-24 18:28, J.F. wrote:
>>> A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?
>> Nic mi o tym nie wiadomo.
> auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/369355,system-esp-obowiazkowy-we-wszystkich-samochodach.html
>
> Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji
> po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru
> jazdy ESP .... 31 października 2014 wejdzie w życie kolejny przepis o
> obowiązkowym wyposażaniu w ESP już wszystkich nowych pojazdów w UE
>
> Przy czym ten przepis to nawet popieram .

Jak wynika z kontekstu - ja również.
Przynajmniej skończy się głupie gadanie, że ESP jest niedobre i ja go nie
chcę. Wszyscy to wszyscy.


--
_ _ _a_a
dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
{ \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~






Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-25 13:36:34 - Marcin [3M]


Użytkownik dominik napisał w wiadomości
news:js95a2$5fe$1@inews.gazeta.pl...
> On 2012-06-24 18:28, J.F. wrote:
>>>> A to nie jest juz w UE obowiazkowe ?
>>> Nic mi o tym nie wiadomo.
>> auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/369355,system-esp-obowiazkowy-we-wszystkich-samochodach.html
>>
>> Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji
>> po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru
>> jazdy ESP .... 31 października 2014 wejdzie w życie kolejny przepis o
>> obowiązkowym wyposażaniu w ESP już wszystkich nowych pojazdów w UE
>>
>> Przy czym ten przepis to nawet popieram .
>
> Jak wynika z kontekstu - ja również.
> Przynajmniej skończy się głupie gadanie, że ESP jest niedobre i ja go nie
> chcę. Wszyscy to wszyscy.
>
>
ESP raczej nie zabezpieczy przed dachowaniem w wyniku kolizji. A o takich
skutkach kolizji z udziałem SUV-ów się mówi
Na YT widziałem film z testu zderzenia pod kątem 90 stopni, z małym (w
porównaniu) pojazdem.
Maluch został zmasakrowany, ale SUV wykonał piękny skok, po którym zaczął
koziołkować, odcinając manekinom kończyny. ESP w takiej sytuacji pomaga
podobnie, jak radio z MP3.




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-25 13:25:56 - Marcin [3M]

www.iihs.org/research/topics/pdf/r1162.pdf

In terms of causing harm to car occupants, SUVs have become more similar to
cars when striking cars on both the front and side than they were in the
past, controlling for weight category. Pickups generally still were more
aggressive, particularly for front-to-front crashes. Of note is the
reduction in the SUV rates of Figure 4b, compared with the 2000-01 numbers
of Figure 4a.
Czyli mamy to, co w zwykłych samochodach, poza tym - tu mój komentaż, że
zmniejszamy szansę na przeżycie tych, których owe SUV-y mogą potencjalnie
trafić.

Poza tym, pomijając techniczne bajery porawiające bezpieczeństwo,
pozostają inne czynniki które (za
www.lscp.org.uk/lrsu/www/downloads/publications/SUV_report.pdf ):
[...]
Are SUVs more likely than non-SUVs to be involved in collisions?
Small and large SUVs were about 30% less likely to be involved in a
collision than a non-SUV, relative to the number of registered cars.
[...]
Do occupants of non-SUVs have a relatively higher risk of injury in a
collision with an SUV?
Large SUVs are more dangerous to drivers of small cars (no significant
differences were found between the other-car casualty rates for large SUVs
and the other car types).
[...]

Raport odnosi się do warunków miejskich.

Czyli: kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni uczestnicy
ruchu, ale ofiary ew. kolizji z nimi - bardziej, czyli tak, jak przy kolizji
z ciężarówką.




Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-25 13:49:28 - kamil

On 25/06/2012 12:25, Marcin [3M] wrote:
> www.iihs.org/research/topics/pdf/r1162.pdf
>
> In terms of causing harm to car occupants, SUVs have become more similar
> to cars when striking cars on both the front and side than they were in
> the past, controlling for weight category. Pickups generally still were
> more aggressive, particularly for front-to-front crashes. Of note is the
> reduction in the SUV rates of Figure 4b, compared with the 2000-01
> numbers of Figure 4a.
> Czyli mamy to, co w zwykłych samochodach, poza tym - tu mój komentaż,
> że zmniejszamy szansę na przeżycie tych, których owe SUV-y mogą
> potencjalnie trafić.
>
> Poza tym, pomijając techniczne bajery porawiające bezpieczeństwo,
> pozostają inne czynniki które (za
> www.lscp.org.uk/lrsu/www/downloads/publications/SUV_report.pdf ):
> [...]
> Are SUVs more likely than non-SUVs to be involved in collisions?
> Small and large SUVs were about 30% less likely to be involved in a
> collision than a non-SUV, relative to the number of registered cars.
> [...]
> Do occupants of non-SUVs have a relatively higher risk of injury in a
> collision with an SUV?
> Large SUVs are more dangerous to drivers of small cars (no significant
> differences were found between the other-car casualty rates for large
> SUVs and the other car types).
> [...]
>
> Raport odnosi się do warunków miejskich.
>
> Czyli: kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni
> uczestnicy ruchu, ale ofiary ew. kolizji z nimi - bardziej, czyli tak,
> jak przy kolizji z ciężarówką.

Tak samo narażeni, czy 30% less likely? Zdecyduj się może..




--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody

2012-06-25 14:04:47 - Iguan_007

Marcin,

>Czyli: kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak inni uczestnicy
ruchu

hmmm, na stronie 41 dokumentu ktory cytujesz jest tabela ktora mowi cos innego. severity of collision jest wyraznie nizsze w przypadku SUVow. To samo tabela na stronie 45 i wykresy na 46 - jednak pasazerowie SUVa duzo lepiej wychodza w wypadkach.

Pozdrawiam,  

Iguan  

-
Iguan007  
Sezon caly rok:  
picasaweb.google.com/iguan007/Australia  
-- 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS