Jeszcze o Dacii Logan - diesel

Maciek Data ostatniej zmiany: 2012-07-30 01:52:25

Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-28 22:04:04 - Maciek


Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
o najmniejszej mocy?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-28 22:07:37 - J.F.

Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek napisał(a):
> Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
> Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
> koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?
> Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
> Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
> o najmniejszej mocy?

zafunduj sobie odrobine luksusu i kup najmocniejsza.
Albo inne auto, jak sie boisz ze luksus zamieni sie w koszmar.

J.



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-28 23:02:26 - JohnyK

On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:

> Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
>
> Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
> koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?
>
> Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
>
> Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie
> wersja o najmniejszej mocy?

Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
niet w Clio III).
Najmniejsza moc to najmniejsze wysilenie jednostki aczkolwiek czy to
tutaj ma znaczenie? Nie wiem.

--
JK



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-28 23:37:03 - R2r

W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
> Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
> niet w Clio III).
Że co?! Clio III 1.5 dCi 90KM bez turbiny? To co to za dziwo? Możesz
podać typ techniczny?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 00:03:17 - scobowski

W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
>
> Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
> niet w Clio III).
>

ciekawostki opowiadasz...



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 06:57:16 - Cavallino


Użytkownik JohnyK napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jv1k12$qh0$2@node2.news.atman.pl...
> On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:
>
>> Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
>>
>> Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
>> koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?
>>
>> Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
>>
>> Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie
>> wersja o najmniejszej mocy?
>
> Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
> niet w Clio III).

?????
Chyba w życiu nie jechałeś wolnossącym dieslem, inaczej byś takich bzdur nie
wypisywał.




Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 07:29:16 - to

begin Maciek

> Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
> koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?
>
> Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
>
> Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie
> wersja o najmniejszej mocy?

Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął
wersję 68 KM.

PS. Czy wersja 68 KM nie ma czasem skuteczniejszych hamulców bębnowych?

--
ignorance is bliss



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 09:39:50 - Maciek

Dnia Sun, 29 Jul 2012 05:29:16 +0000 (UTC), to napisał(a):

> (...)

Nudzisz juz :)

Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 10:09:41 - DoQ

W dniu 29-07-2012 09:39, Maciek pisze:
> Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

Zapewne :)


--
Pozdr.



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 16:22:06 - t?

begin Maciek

> Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

Dokładnie!

--
ignorance is bliss



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 14:50:23 - Tomek


Użytkownik to napisał w wiadomości
news:jv2hnc$7qo$60@usenet.news.interia.pl...

>
> Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
> silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął
> wersję 68 KM.

Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
TSI w niekórych modelach mają 370 KM z 2,0.
Cały downsizing to właśnie nieduże, lekkie wysilone jednostki.




Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 16:42:31 - t?

begin Tomek

> Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...

A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM i to tylko na papierze. A jakby nie
było jest to auto o dość nowoczesnej konstrukcji, znakomicie zaliczył
angielski crash test.

> TSI w
> niekórych modelach mają 370 KM z 2,0.

Jazda takim autem wymaga już chyba posiadania licencji rajdowej.

> Cały downsizing to właśnie
> nieduże, lekkie wysilone jednostki.

A przy tym mało trwałe.

--
ignorance is bliss



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 16:46:36 - RoMan Mandziejewicz

Hello t?,

Sunday, July 29, 2012, 4:42:31 PM, you wrote:

>> Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
> A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM

82KM. 86KM mial 1.6

> i to tylko na papierze.

Jeździłem 1.5GLE i nie narzekałem.

[...]

--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 16:49:11 - t?

begin RoMan Mandziejewicz

>> A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM
>
> 82KM. 86KM mial 1.6

Tym gorzej. Po tym porównaniu jasno widać, że silnik Dacii jest bardzo
wysilony.

--
ignorance is bliss



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 14:47:14 - Tomek


Użytkownik Maciek napisał w wiadomości
news:b8xp78oq9wqg.qfkb7eq6bocx$.dlg@40tude.net...
>
> Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
>
> Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
> koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?
>

Różnią się geometrią pracy turbosprężarki (regulowane
kierownice lub nie) i chłodnicą doładowania.
Zwróć uwagę na momenty obrotowe.
np. 85KM ma 200 Nm, zaś 100 KM ma 240 Nm.
Więc to nie soft, albo nie tylko soft.




Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-29 16:43:02 - t?

begin Tomek

> Różnią się geometrią pracy turbosprężarki (regulowane kierownice lub
> nie) i chłodnicą doładowania. Zwróć uwagę na momenty obrotowe.
> np. 85KM ma 200 Nm, zaś 100 KM ma 240 Nm. Więc to nie soft, albo nie
> tylko soft.

Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft.
Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie!

--
ignorance is bliss



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-30 00:17:45 - Maciek

Dnia Sun, 29 Jul 2012 14:43:02 +0000 (UTC), t? napisał(a):

> Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft.
> Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie!

Nudzisz!

Musisz trollowac w kazdym watku?

Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla
auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po 300 tys. km. W
przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic mozliwosci w aucie
sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) nie ma to juz wiekszego
znaczenia.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-30 00:42:15 - t?

begin Maciek

> Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza
> moc 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor.

No przecież piszę.

> W eksploatacji
> typowej dla auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po
> 300 tys. km. W przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic
> mozliwosci w aucie sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym)
> nie ma to juz wiekszego znaczenia.

A jak tym autem sportowym jeździ rodzina, to też nie ma? Przykład: Dacia
Lodgy, która w nieco zmodyfikowanej wersji rajdowej osiąga znakomite
sukcey.

--
ignorance is bliss



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-30 00:45:58 - DoQ

W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:
> Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
> 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla

60KM z litra pojemności to ma być wysilony silnik? Podobnie jak 2.0
120KM? Wszystko z tobą w porządku?


--
Pozdr.



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-30 01:35:55 - Laisar

On 30 Lip, 00:45, DoQ wrote:
> W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:
>
> > Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
> > 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla
>
> 60KM z litra pojemności to ma być wysilony silnik?

Względem tego mesia? Ty powiedz, ciekawy jestem.



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-30 01:56:43 - Budzik

Osobnik posiadający mail docktor@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> (no ok, jak z dieslem to moze sportawym)

widzę, że kolega na sportach motorowych to się zna... no może znoooo...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także _)
Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni. - Paulo Coelho



Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel

2012-07-30 01:52:25 - Laisar

On 28 Lip, 22:04, Maciek wrote:
> Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
>
> Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85
> i (chyba) 90 koni?

Jeszcze 70 KM było (:


> Softem

Tak.


> i praca turbiny

Owszem, różne jest ciśnienie doładowania, ale 75 i 90 mają też bodajże
inne turba od wcześniejszych.

Natomiast wszystkie są BEZ zmiennej geometrii.


> czy jeszcze czyms?

Zdaje się, że układem wtryskowym - 68 chyba miał mniejsze ciśnienie
niż reszta.


75 i 90 mają też DPF-y - chociaż w podobno już bezproblemowej wersji z
dodatkowym wtryskiwaczem paliwa przed nimi, co ma nie wymagać robienia
długich tras w celu oczyszczenia filtra ze zmagazynowanej sadzy.

(I jak na razie nie widziałem, żeby ktokolwiek się na nie skarżył -
nie tylko w PL, ale także na zagranicznych forach).


> Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

Jeśli dobrze czytam, to wygląda na to, że we wszystkich zwykłe.



> Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
> o najmniejszej mocy?

W związku z brakiem doniesień o jakichkolwiek problemach - ciężko
powiedzieć (((:

(Ale nawet najmocniejsze nie są jakoś bardzo wysilone, więc różnice i
tak nie powinny być duże).

--
Laisar
DaciaKlub.PL



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS