Thief: Deadly shadows

kamil Data ostatniej zmiany: 2010-12-07 23:27:05

Thief: Deadly shadows

2010-12-07 11:05:11 - kamil

Pogralem ze dwie godziny i... zawiodlem sie srodze. Nie pamietam juz, czy
gameplay w poprzednich czesciach wygladal podobnie bo wieki temu je mialem,
ale durne AI kompletnie odbiera przyjemnosc z zabawy.

Zabic dwie osoby i zostawic na srodku korytarza? Zaden problem, wystarczy
przyczaic sie za winklem na pol minuty, bo straznik narobi halasu, obejdzie
wszystkie katy i wroci do patrolowania w te i nazad potykajac sie co chwile
o lezace trupy, zamiast narobic rabanu na caly zamek i urzadzic konkretne
poszukiwania.


Ja sie starzeje, czy po prostu wymagania odnosnie gier wzrosly?



Pozdrawiam
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 11:25:53 - Cobalt

Użytkownik kamil napisał w wiadomości
news:idl0so$575$1@inews.gazeta.pl...
> Pogralem ze dwie godziny i... zawiodlem sie srodze. Nie pamietam juz, czy
> gameplay w poprzednich czesciach wygladal podobnie bo wieki temu je
> mialem, ale durne AI kompletnie odbiera przyjemnosc z zabawy.
>
> Zabic dwie osoby i zostawic na srodku korytarza? Zaden problem, wystarczy
> przyczaic sie za winklem na pol minuty, bo straznik narobi halasu,
> obejdzie wszystkie katy i wroci do patrolowania w te i nazad potykajac sie
> co chwile o lezace trupy, zamiast narobic rabanu na caly zamek i urzadzic
> konkretne poszukiwania.
>
>
> Ja sie starzeje, czy po prostu wymagania odnosnie gier wzrosly?
>

Starzejesz sie ;-)

Pare tygodni temu skończyłem T3 i zwracałem przede wszystkim uwagę na
świetnie poprowadzoną fabułę, przymykając oko na kulejące rozwiązania
techniczne.
Mógłbyś pójść dalej i zapytać - a po co w takiej grze save? Przeciez to
nierealistyczne.
Pewne kwestie muszą być potraktowane umownie, żeby gra wogóle była grywalna.

A poza tym w sieci są przecież mody podwyższające stopień czujności
strażników itd. Zainstaluj... a potem pewnie zatęsknisz za wersją vanilla,
bo quickload co 2 minuty też szybko przestaje bawić.

Wymaganie odnosnie gier raczej nie wzrosly gdyz powiedzialbym ze model AI
zastosowany w nocnej misji Mafii 2 (tam gdzie trzeba sie przekraść do
sejfu), jest podobnie, albo i nawet bardziej kulawy :)

Cob





Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 11:57:09 - kamil

Cobalt wrote in message news:idl233$mbh$1@news.onet.pl...

>
> Starzejesz sie ;-)
>
> Pare tygodni temu sko?czy?em T3 i zwraca?em przede wszystkim uwag? na
> ?wietnie poprowadzon? fabu??, przymykaj?c oko na kulej?ce rozwi?zania
> techniczne.


O tym tez mialem napisac, swietnie poprowadzona? :) Ty tez zapisuejsz,
gdzie trzymasz pieniadze w pamietniku lezacym przy oknie?


> A poza tym w sieci s? przecie? mody podwy?szaj?ce stopie? czujno?ci
> stra?ników itd. Zainstaluj... a potem pewnie zat?sknisz za wersj? vanilla,
> bo quickload co 2 minuty te? szybko przestaje bawi?.

O to juz cos, poszukam. :)

> Wymaganie odnosnie gier raczej nie wzrosly gdyz powiedzialbym ze model AI
> zastosowany w nocnej misji Mafii 2 (tam gdzie trzeba sie przekra?? do
> sejfu), jest podobnie, albo i nawet bardziej kulawy :)

No tak, ale Mafia to jednak wiecej radosnej rozpierduchy w filmowym stylu, a
Thief to skradanka, gdzie skradac wcale sie nie trzeba - mozna spokojnie
wytluc pol zamku i chodzic srodkiem. :)


Pozdrawia
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:20:39 - flower

Uzytkownik kamil napisal w wiadomosci
news:idl3u6$fpj$1@inews.gazeta.pl...
> Cobalt wrote in message
news:idl233$mbh$1@news.onet.pl...
>
> >
> > Starzejesz sie ;-)
> >
> > Pare tygodni temu sko?czy?em T3 i zwraca?em przede wszystkim uwag? na
> > ?wietnie poprowadzon? fabu??, przymykaj?c oko na kulej?ce rozwi?zania
> > techniczne.
>
> O tym tez mialem napisac, swietnie poprowadzona? :) Ty tez zapisuejsz,
> gdzie trzymasz pieniadze w pamietniku lezacym przy oknie?

A ja tak. Nie na oknie, ale karteczka ze wszystkimi haslami do wszystkiego
zwiazanego z moimi pieniedzmi lezy w domu w metalowym pudelku, w razie gdyby
cos nieoczekiwanego mialo nastapic.

--
Zaluj za dowcipy, synu!
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:22:48 - kamil

flower wrote in message
news:4cfe185a$0$21005$65785112@news.neostrada.pl...
>> > Pare tygodni temu sko?czy?em T3 i zwraca?em przede wszystkim uwag? na
>> > ?wietnie poprowadzon? fabu??, przymykaj?c oko na kulej?ce rozwi?zania
>> > techniczne.
>>
>> O tym tez mialem napisac, swietnie poprowadzona? :) Ty tez zapisuejsz,
>> gdzie trzymasz pieniadze w pamietniku lezacym przy oknie?
>
> A ja tak. Nie na oknie, ale karteczka ze wszystkimi haslami do wszystkiego
> zwiazanego z moimi pieniedzmi lezy w domu w metalowym pudelku, w razie
> gdyby
> cos nieoczekiwanego mialo nastapic.

Zapisanie rodzinie hasel i schowanie pod kanapa to jednak nie to samo, co
wylewne opisywanie wszystkiego na kartce lezacej na stole w jadalni... Malo
realistyczne po prostu, a mozna bylo rozwiazac to jakims podsluchiwaniem czy
otwieraniem zamka do skrytki za obrazem, gdzie jest opis dzialania
mechanizmu otwierajacego drzwi. Przeciez ta funkcjonalnosc juz w grze
istnieje, dlaczego wszedzie leza te durne kartki?




Pozdrawiam
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:41:26 - Przemysław Ryk

Dnia Tue, 7 Dec 2010 11:22:48 -0000, kamil napisał(a):

> Zapisanie rodzinie hasel i schowanie pod kanapa to jednak nie to samo, co
> wylewne opisywanie wszystkiego na kartce lezacej na stole w jadalni... Malo
> realistyczne po prostu, a mozna bylo rozwiazac to jakims podsluchiwaniem czy
> otwieraniem zamka do skrytki za obrazem, gdzie jest opis dzialania
> mechanizmu otwierajacego drzwi. Przeciez ta funkcjonalnosc juz w grze
> istnieje, dlaczego wszedzie leza te durne kartki?

Żeby się leniwy casual nie posrał z żalu, że to taka trudna gra...

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ George: It is better to be... agreeable than to be right. Bras: That's ]
[ not religion, that's marriage. (CSI 9x19 The Descent Man) ]



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:28:05 - Michał Gancarski

On Tue, 7 Dec 2010 11:25:53 +0100, Cobalt wrote:

[...]

> Pare tygodni temu skończyłem T3 i zwracałem przede wszystkim uwagę na
> świetnie poprowadzoną fabułę, przymykając oko na kulejące rozwiązania
> techniczne.
> Mógłbyś pójść dalej i zapytać - a po co w takiej grze save? Przeciez to
> nierealistyczne.
> Pewne kwestie muszą być potraktowane umownie, żeby gra wogóle była grywalna.

Co nie znaczy, że w grze tak specyficznej należy pozostawić absurdy. Nie
chodzi o realizm tylko o jakośc mechaniki. Szachy też nie są realistyczne,
niemniej coś byłoby w nich nie tak gdyby pionek mogł zrobić haduuuken! i
cisnąć fireballem w króla.

[...]


--
Michał Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:34:01 - kamil

MichałGancarski wrote in message
news:1hsygbajpko54$.1lq4tx381gc8h$.dlg@40tude.net...

> niemniej coś byłoby w nich nie tak gdyby pionek mogł zrobić haduuuken! i
> cisnąć fireballem w króla.

No to akurat w archonie bylo jesli dobrze pamietam. :)



Pozdrawiam
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:34:34 - Wojciech Bancer

On 2010-12-07, Michał Gancarski wrote:

[...]

>> Mógłbyś pójść dalej i zapytać - a po co w takiej grze save? Przeciez to
>> nierealistyczne. Pewne kwestie muszą być potraktowane umownie, żeby gra wogóle
>> była grywalna.
>
> Co nie znaczy, że w grze tak specyficznej należy pozostawić absurdy. Nie
> chodzi o realizm tylko o jakośc mechaniki. Szachy też nie są realistyczne,
> niemniej coś byłoby w nich nie tak gdyby pionek mogł zrobić haduuuken! i
> cisnąć fireballem w króla.

Ja takie chcę!

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 14:02:32 - Michał Gancarski

On 7 Dec 2010 12:34:34 +0100, Wojciech Bancer wrote:

> On 2010-12-07, Michał Gancarski wrote:
>
> [...]
>
>>> Mógłbyś pójść dalej i zapytać - a po co w takiej grze save? Przeciez to
>>> nierealistyczne. Pewne kwestie muszą być potraktowane umownie, żeby gra wogóle
>>> była grywalna.
>>
>> Co nie znaczy, że w grze tak specyficznej należy pozostawić absurdy. Nie
>> chodzi o realizm tylko o jakośc mechaniki. Szachy też nie są realistyczne,
>> niemniej coś byłoby w nich nie tak gdyby pionek mogł zrobić haduuuken! i
>> cisnąć fireballem w króla.
>
> Ja takie chcę!

Już masz. Wystarczy dodać regułę :-)


--
Michał Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 13:31:25 - Seoman

Cobalt wrote:
> Pare tygodni temu skończyłem T3 i zwracałem przede wszystkim uwagę na
> świetnie poprowadzoną fabułę, przymykając oko na kulejące rozwiązania
> techniczne.

Nie zgadzam się. Fabuła, w moim odczuciu, była dużo słabsza niż ta z poprzednich
dwóch części - tamte były tajemnicze, budzące napięcie, niepokój, wciągające i
zaskakujące. Trójka to było grafomaństwo fantasy, biorące parę rekwizytów ze
swoich poprzedników. Takie to było wszystko sztuczne, na siłę i bez rozmachu.

Pomijam tu wstawki filmowe, robione w trójce głównie na enginie gry. Wielki
zawód.

Pozdrawiam,
Seoman




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 12:41:26 - Przemysław Ryk

Dnia Tue, 7 Dec 2010 10:05:11 -0000, kamil napisał(a):

> Pogralem ze dwie godziny i... zawiodlem sie srodze. Nie pamietam juz, czy
> gameplay w poprzednich czesciach wygladal podobnie bo wieki temu je mialem,
> ale durne AI kompletnie odbiera przyjemnosc z zabawy.
(ciach...)
> Ja sie starzeje, czy po prostu wymagania odnosnie gier wzrosly?

Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest uproszczony
w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę powtarzał - swoje
już na ten temat napisałem
(www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are ]
[ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through. ]
[ (The Chronicles of Riddick) ]



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 13:13:44 - kamil



Przemysław Ryk wrote in message
news:1w25dbijzi7pr$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Dnia Tue, 7 Dec 2010 10:05:11 -0000, kamil napisał(a):
>
>> Pogralem ze dwie godziny i... zawiodlem sie srodze. Nie pamietam juz, czy
>> gameplay w poprzednich czesciach wygladal podobnie bo wieki temu je
>> mialem,
>> ale durne AI kompletnie odbiera przyjemnosc z zabawy.
> (ciach...)
>> Ja sie starzeje, czy po prostu wymagania odnosnie gier wzrosly?
>
> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest
> uproszczony
> w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę powtarzał -
> swoje
> już na ten temat napisałem
> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).

Juz sie balem, ze to tylko ja sie zrzedliwy zrobie. To w dwojce byl level w
jakichs kopalniach/hucie, gdzie straznikami byly steampunkowe roboty?




Pozdrawiam
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 14:11:26 - Przemysław Ryk

Dnia Tue, 7 Dec 2010 12:13:44 -0000, kamil napisał(a):

> Przemysław Ryk wrote in message
>> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest
>> uproszczony w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę
>> powtarzał - swoje już na ten temat napisałem
>> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).
>
> Juz sie balem, ze to tylko ja sie zrzedliwy zrobie. To w dwojce byl level w
> jakichs kopalniach/hucie, gdzie straznikami byly steampunkowe roboty?

AFAIR tak.

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
[ (Gary Jules Mad World) ]



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 14:19:31 - kamil



Przemysław Ryk wrote in message
news:1wrmcb2g9pnbn$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Dnia Tue, 7 Dec 2010 12:13:44 -0000, kamil napisał(a):
>
>> Przemysław Ryk wrote in message
>>> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest
>>> uproszczony w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę
>>> powtarzał - swoje już na ten temat napisałem
>>> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).
>>
>> Juz sie balem, ze to tylko ja sie zrzedliwy zrobie. To w dwojce byl level
>> w
>> jakichs kopalniach/hucie, gdzie straznikami byly steampunkowe roboty?
>
> AFAIR tak.

No to musze dwojki poszukac. Niech pieklo pochlonie cyfrowa dystrybicje,
wymienilbym za darmo po drodze do domu, a tak mam gre ktorej wiecej pewnie
nie wlacze. :)



Pozdrwiam
Kamil





Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 14:41:26 - Przemysław Ryk

Dnia Tue, 7 Dec 2010 13:19:31 -0000, kamil napisał(a):

> Przemysław Ryk wrote in message
> news:1wrmcb2g9pnbn$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> No to musze dwojki poszukac. Niech pieklo pochlonie cyfrowa dystrybicje,
> wymienilbym za darmo po drodze do domu, a tak mam gre ktorej wiecej pewnie
> nie wlacze. :)

Mam chyba ze trzy kopie z różnych (legalnych, żeby nie było) źródeł.
Wystawić Ci ISO? :)

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand. ]
[ (znalezione w necie) ]



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 14:48:42 - kamil



Przemysław Ryk wrote in message
news:3dejrym3oje0.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Dnia Tue, 7 Dec 2010 13:19:31 -0000, kamil napisał(a):
>
>> Przemysław Ryk wrote in message
>> news:1wrmcb2g9pnbn$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
>> No to musze dwojki poszukac. Niech pieklo pochlonie cyfrowa dystrybicje,
>> wymienilbym za darmo po drodze do domu, a tak mam gre ktorej wiecej
>> pewnie
>> nie wlacze. :)
>
> Mam chyba ze trzy kopie z różnych (legalnych, żeby nie było) źródeł.
> Wystawić Ci ISO? :)

Wlasnie znalazlem 1 i 2 w zestawie za cztery funciaki, ale dzieki za
propozycje. :)



Pozdrawiam
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 13:20:16 - kamil


Przemysław Ryk wrote in message
news:1w25dbijzi7pr$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Dnia Tue, 7 Dec 2010 10:05:11 -0000, kamil napisał(a):
>
>> Pogralem ze dwie godziny i... zawiodlem sie srodze. Nie pamietam juz, czy
>> gameplay w poprzednich czesciach wygladal podobnie bo wieki temu je
>> mialem,
>> ale durne AI kompletnie odbiera przyjemnosc z zabawy.
> (ciach...)
>> Ja sie starzeje, czy po prostu wymagania odnosnie gier wzrosly?
>
> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest
> uproszczony
> w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę powtarzał -
> swoje
> już na ten temat napisałem
> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).

Dobra recenzja, doczytalem do konca i kilka bledow tez zaraz wylapalem.
Ogluszyc siedzacego na krzesle nie mozna, trzeba najpierw pohalasowac zeby
wstal i zakrasc sie za plecami. Straznicy narzekaja, ze pochodnie gasna, ale
zapalic juz zadnej nie zapala i stoja tak godzinami w ciemnosci jak kolki.
No i przede wszystkim przestalem wogole bawic sie w chowanie trupow.
Straznik pobiega minute i na tym sie konczy, caly zamek dalej grzecznie spi,
a straznicy stojacy o dwa kroki dalej, niz konczy sie ich zaznaczony na
mapie obszar dzialania, dalej radosnie drzemia i drapia sie po jajku.

Szkoda, bo zmarnowano naprawde niezly potencjal.


Pozdrawiam
Kamil




Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 13:26:59 - Michał Gancarski

On Tue, 7 Dec 2010 12:20:16 -0000, kamil wrote:

[...]

>> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest
>> uproszczony
>> w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę powtarzał -
>> swoje
>> już na ten temat napisałem
>> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).
>
> Dobra recenzja, doczytalem do konca i kilka bledow tez zaraz wylapalem.
> Ogluszyc siedzacego na krzesle nie mozna, trzeba najpierw pohalasowac zeby
> wstal i zakrasc sie za plecami. Straznicy narzekaja, ze pochodnie gasna, ale
> zapalic juz zadnej nie zapala i stoja tak godzinami w ciemnosci jak kolki.

To akurat jest wiarygodne, zapewne za pochodnie odpowiedzialna jest
zewnętrzna firma, która dostarcza pochodnie w formie usługi i jeśli któryś
z nich próbowałby naprawić pochodnię, stanowiłoby to naruszenie kontraktu.
Goniec po serwisanta został już wysłany, więc czekają.

[...]

--
Michał Gancarski

Sieeeaaaaaaaaaaa!



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 15:39:48 - Raist robike@@poczta.fm

Użytkownik Przemysław Ryk napisał w wiadomości
news:1w25dbijzi7pr$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest uproszczony
> w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę powtarzał - swoje
> już na ten temat napisałem
> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).


w kwestii rope arrow:
www.youtube.com/watch?v=khPWcMmMmxQ


Raist





Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 16:51:26 - Przemysław Ryk

Dnia Tue, 7 Dec 2010 15:39:48 +0100, Raist napisał(a):

> Użytkownik Przemysław Ryk napisał w wiadomości
> news:1w25dbijzi7pr$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
>> Nie starzejesz się aż tak szybko. Po prostu Deadly Shadows jest uproszczony
>> w stosunku do poprzednich części. Zresztą - co ja się będę powtarzał - swoje
>> już na ten temat napisałem
>> (www.esensja.pl/magazyn/2004/07/iso/16_11.html).
>
> w kwestii rope arrow:
> www.youtube.com/watch?v=khPWcMmMmxQ

Jak ja grałem, to chyba jeszcze nie było. :(

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Kobiety sądzą, że dwa razy dwa jest pięć, jeżeli wystarczająco długo ]
[ będą płakać i dąsać się. (George Eliot) ]



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 22:46:47 - piorun

Dnia 2010-12-07 16:51:26 w wiadomości
użytkownik
*Przemysław Ryk* napisał:

>> w kwestii rope arrow:
>> www.youtube.com/watch?v=khPWcMmMmxQ
>
> Jak ja grałem, to chyba jeszcze nie było. :(

Haha! AFAIR gdy nie było ich standardowo to tłumaczenia były, że niby nie
dało się tego zrobić na tym silniku czy coś takiego :>
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: Thief: Deadly shadows

2010-12-07 23:27:05 - Przemysław Ryk

Dnia Tue, 7 Dec 2010 22:46:47 +0100, piorun napisał(a):

> Dnia 2010-12-07 16:51:26 w wiadomości
> użytkownik
> *Przemysław Ryk* napisał:
>> Jak ja grałem, to chyba jeszcze nie było. :(
>
> Haha! AFAIR gdy nie było ich standardowo to tłumaczenia były, że niby nie
> dało się tego zrobić na tym silniku czy coś takiego :>

Wiesz - ja recenzję pisałem wtedy, kiedy Deadly Shadows był stosunkowo
gorącym towarem. Bez zacięcia jak w kilku magazynach (jesteśmy pierwsi w
Polsce / Europie / na świecie / stąd do Alpha Centauri), ale jednak gdy
padło pytanie masz, grasz, kciałbyś napisać reckę?, to się długo nie
zastanawiałem. :D

--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Los uśmiecha się do ludzi. A potem ich zdradza. ]
[ (Mogaba, Glen Cook Żołnierze Żyją) ]



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS