Internet 2024-11-12
8

Interia z Polsatem przed Wirtualną Polską. Prawie 18 godzin na TikToku

W październiku 2024 roku Grupa Polsat-Interia wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska. Platformę Temu odwiedziło ponad 16 mln polskich internautów, a na TikToku każdy użytkownik spędziło średnio 17 godzin i 53 minuty.

Według wyników badania Mediapanel w październiku 2024 roku serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,05 mln polskich internautów (co dało 97,79 proc. zasięgu), spędzając średnio po 22 godziny, 51 minut i 50 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,1 mln polskich użytkowników, 97,85 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 38 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na drugiej pozycji tak jak przed miesiącem jest Grupa Meta Platforms (obejmuje Facebooka, Messenger i Instagram, WhatsApp jest klasyfikowany osobno), a na trzeciej - Grupa Ringier Axel Springer Polska. Pierwszy wydawca w zeszłym miesiącu zanotował 26,27 mln użytkowników, 88,43 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania, a drugi - 20,81 mln odwiedzających, 70,05 proc. zasięgu oraz godzinę, 55 minut i 59 sekund średniego czasu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Natomiast na czwarte miejsce wskoczyła Grupa Polsat-Interia, w której serwisach i aplikacjach miesiąc do miesiąca liczba internautów wzrosła z 19,57 do 20,78 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył się z godziny, 11 minut i 27 sekund do godziny, 14 minut i 13 sekund.

Na piątą pozycję zsunęła się zaś Grupa Wirtualna Polska, notując spadek liczby użytkowników z 19,91 do 19,82 mln, a średni czas korzystania wydłużył się z 2 godzin, 16 minut i 36 sekund do 2 godzin, 18 minut i 15 sekund.

W dalszej części zestawienia spore wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły m.in. Grupa Polska Press (z 14,68 do 15,21 mln) i Grupa ZPR Media (z 11,33 do 12,75 mln).

26 mln Polaków codziennie w internecie

Od wielu miesięcy łączna liczba internautów w Polsce szacowana w Mediapanelu wynosi prawie 30 mln. W październiku br. było ich 29,7 mln, z czego codziennie z sieci korzystało średnio 26 mln osób. Miesiąc wcześniej owe statystyki wynosiły odpowiednio 29,7 i 25,8 mln.

Dłużej na Facebooku i YouTubie

W zestawieniu domen zdecydowanym liderem pozostaje Google.com., które w październiku przyciągnęło 26,97 mln polskich internautów (co dało 90,79 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 55 minut i 13 sekund.

Przeglądarkowy YouTube przy minimalnie niższej liczbie użytkowników niż przed miesiącem osiągnął wzrost średniego czasu korzystania z 6 godzin, 10 minut i 43 sekund do 7 godzin i 43 sekund. Zaś na przeglądarkowym Facebooku liczba internautów zwiększyła się z 19,1 do 19,3 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 2 godzin, 40 minut i 59 sekund do 3 godzin, 11 minut i 33 sekund.

Na komputerach Allegro daleko nad Temu

Na komputerach Grupa Google przyciągnęła 21,81 mln polskich internautów (73,4 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 7 godzin, 37 minut i 25 sekund. Miesiąc do miesiąca średni czas wydłużył się prawie o dwie godziny - we wrześniu wynosił 5 godzin, 52 minuty i 24 sekundy.

Natomiast Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek z 9,97 do 9,15 mln użytkowników, dzięki czemu na trzecie miejsce wskoczyła Grupa Allegro z 9,22 mln odwiedzających.

Allegro.pl na komputerach odwiedziło 8,4 mln internautów, spędzający średnio po godzinę, 16 minut i 26 sekund. Serwis osiągnął ponad dwa razy wyższą oglądalność niż Temu.com, które zanotowało 3,6 mln polskich użytkowników oraz 26 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Interia i Polsat przed RASP w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 18,25 do 19,74 mln (średni czas korzystania zmalał z 46 minut i 33 sekund do 45 minut i 29 sekund). W efekcie wysunęła się nad Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zwiększyła się tylko z 19,12 do 19,63 mln.

W aplikacji TikToka średnio ponad 23,5 godziny

Wśród aplikacji mobilnych więcej niż 20 mln polskich użytkowników tak jak miesiąc wcześniej przyciągnęły trzy. Google jako aplikacja mobilna zanotowało 24,19 mln odwiedzających oraz godzinę, 22 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, Facebook - 21,11 mln użytkowników oraz 15 godzin, minutę i 14 sekund średniego czasu, a Messenger - 20,22 mln użytkowników oraz 7 godzin, 43 minuty i 41 sekund średniego czasu.

Z kolei w aplikacji TikToka każdy z 10,55 mln polskich internautów spędził przeciętnie 23 godziny, 43 minuty i 2 sekundy.

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas