Nowym liderem rynku telewizyjnego został Polsat, który wyprzedził TVP1, zajmującą miejsce drugie. Spore spadki w czołówce zanotowały TVP2 i TVN24. W grupie widzów od 16 do 59 lat najchętniej oglądany był TVN.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu br. zajął Polsat. Średni dobowy udział kanału względem października 2023 roku zwiększył się o o 10,2 proc. i wyniósł 7,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycję z pierwszej spadła TVP1. Jej udział zmalał o 7,74 proc. do 7,15 proc. Podium zamyka TVN z wynikiem 6,33 proc. (rok wcześniej 6,79 proc.). Dalej znalazła się TVP2 notująca spadek aż o jedną piątą do 5,95 proc.
Czytaj też: Eksperci o nowym członku zarządu Polsatu. "Sprawny menedżer" czy "wymiar polityczny"?
Najpopularniejszą stacją newsową było zajmująca piąte miejsce TVN24 z wynikiem 5,75 proc., co oznacza spadek o 21,12 proc. Oczko niżej znalazł się Republika, notująca gigantyczny wzrost o 3725 proc. TVN7 znalazł się z kolei na miejscu siódmym z wynikiem 3,16 proc.
TVN na czele w grupie komercyjnej
W grupie 16-59 najpopularniejszą stacją był TVN z wynikiem wynoszącym 7,52 proc. po spadku o 4,69 proc. Kolejne miejsce zajął Polsat (7,37 proc. udziału), a trzecia była TVP1 (4,56 proc.).
Najwyżej notowany kanał informacyjny zajął miejsce siódme. Znalazł się tam stacja TVN24 z wynikiem 3,62 proc.
Dane Nielsen Audience Measuetment uwzględniają oglądanie z przesunięciem czasowym z dnia emisji. Nie obejmują wyników oglądalności stacji poza domem.