We wtorek 25 czerwca 2024 r. ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży public relations PR Wings, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Portal Wirtualnemedia.pl objął konkurs patronatem medialnym.
SAPR zaprasza do udziału w konkursie autorów i autorki kampanii PR zrealizowanych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Tym razem uczestnicy powalczą o zwycięstwo aż w 24 kategoriach z kluczowych obszarów komunikacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 września.
Konkurs polskiej branży Public Relations PR Wings powstał, by docenić zaangażowanie rodzimego sektora komunikacji w projekty mające pozytywny wpływ na rzeczywistość. Rokrocznie spośród szeregu kampanii z zakresu PR, digital PR oraz public affairs wyłania te wyróżniające się największym nowatorstwem, kreatywnością, efektywnością, a także profesjonalizmem.
Konkurs PR Wings ma charakter otwarty: jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku komunikacji, nie tylko dla agencji czy działów PR korporacji. Mogą do niego aplikować zarówno małe, jak i duże podmioty: prywatne, publiczne, NGO; specjalizujące się w komunikacji marketingowej i reprezentujące poszczególne sektory gospodarki. Ważne, by zgłaszane projekty realizowane były w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2024 r. i wpisywały się w przynajmniej jedną z 24 konkursowych kategorii.
– Dajemy szansę wszystkim firmom i instytucjom, które chciałyby pochwalić się światu efektami swojej pracy – powiedziała Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations. W konkursie PR Wings kluczowe kryterium oceny stanowi wartość projektu, a nie rodzaj działalności czy rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego. W poprzednich edycjach nagrodziliśmy łącznie 43 kampanie. Zainteresowanie konkursem rośnie z roku na rok, dbamy więc, by był on maksymalnie przyjazny od strony formalnej, a jednocześnie wychodził naprzeciw potrzebom rynku i zmieniającej się rzeczywistości – dodaje.
Tak jak w poprzednich edycjach, w tegorocznym konkursie PR Wings zostanie przyznana dodatkowa Nagroda Specjalna SAPR. Otrzyma ją, jako Grand Prix konkursu, jeden projekt wybrany spośród wszystkich zgłoszeń. Wyłoni go Jury Specjalne złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR.
Zasady zgłoszeń do PR Wings
Zgłoszenia do konkursu polskiej branży public relations PR Wings będą przyjmowane od 25 czerwca do 4 września 2024 r., a zwycięskie kampanie poznamy na gali finałowej 13 listopada 2024 r. Każdy projekt można zgłosić do kilku kategorii (maksymalnie do 3).
W tegorocznej edycji zdecydowano się na rozszerzenie listy konkursowych kategorii z 13 do 24. Kategorie sektorowe są nowością w tej edycji konkursu, podobnie jak kilka obszarów debiutujących wśród kategorii głównych. Tu do PR korporacyjnego, produktowego, ESG+CSR czy komunikacji kryzysowej dołączyła m.in. ochrona przed dezinformacją: kategoria stworzona dla kampanii, które przeciwdziałają szerzeniu fałszywych przekazów nt. danej firmy, usługi czy idei.
Jury PR WINGS nagrodzi także projekt, który w innowacyjny sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do budowania zaangażowania odbiorców (kategoria: komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI). Dużą zmianą w konkursie będzie również uproszczenie harmonogramu: tym razem obrady jury skrócono z dwóch do jednego etapu głosowania.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
Kategorie konkursu PR Wings 2024
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
2. PR produktowy
3. Komunikacja kryzysowa
4. Public Affairs i lobbying
5. ESG i CSR
6. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
7. Angażujący event
8. Komunikacja B2B
9. Efektywność roku
10. Employer Branding
11. Komunikacja wewnętrzna
12. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
13. Ochrona przed dezinformacją
14. Kampania edukacyjna
Kategorie sektorowe:
1. Transport, spedycja, logistyka
2. Technologie i innowacje
3. Branża FMCG
4. Rynek zdrowia
5. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
6. Branża motoryzacyjna
7. Sport, turystyka, hotelarstwo
8. Przemysł, chemia, energetyka
9. Finanse i ubezpieczenia