Unilever: 44 procent wszystkich stanowisk kierowniczych zajmują kobiety

Unilever opublikował „Raport dotyczący różnorodności i integracji”

Warszawa, 11 marca 2016 r. Już od początku roku Unilever może pochwalić się znaczącym postępem w zakresie różnorodności i równości płci. Firma nie tylko zawdzięcza ponad 70% sprzedaży konsumentkom. Obecnie ponad połowę stanowisk dyrektorów niewykonawczych i trzy miejsca w zarządzie spółki zajmują kobiety. Panie sprawują także ponad 44% funkcji kierowniczych w firmie, co stanowi 38-procentowy wzrost w ciągu ostatnich pięciu lat. Dane te przedstawiono w najnowszym Raporcie dotyczącym różnorodności i integracjiUnilever, opublikowanym tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet 8 marca.

W roku 2015 minęło pięć lat, odkąd Unilever rozpoczął proces budowy sprawnej i różnorodnej organizacji, dbając o równowagę płci w całej strukturze firmy. Podjęte działania umożliwiły znaczący wzrost liczby zatrudnianych i awansowanych kobiet. W przypadku polskiego oddziału firmy panie stanowią 43% zespołu. Ostatnie badania potwierdzają również, że polityka równouprawnienia przyczynia się do większego powodzenia firmy: jeśli wśród 10 członków zarządu są przynajmniej trzy kobiety, można zauważyć istotną poprawę wyników. Przedsiębiorstwo kierowane przez kobiety rozwija się o 28% lepiej w porównaniu ze średnią rynkową[1].

Zobowiązaliśmy się do zapewnienia kobietom lepszych możliwości i dostępu do edukacji w naszym planie Życie w sposób zrównoważony. To nasz priorytet w skali zarówno globalnej, jak i lokalnej – powiedział Tom Dewaele, wiceprezes ds. HR w Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią. Nasze działania dotyczą jednak nie tylko samych pracowników. W ramach planu Życie w sposób zrównoważonyzamierzamy także wzmocnić pozycję 5 milionów kobiet w naszym łańcuchu wartości do 2020 roku. Udaje się nam to osiągnąć dzięki między innymi takim markom, jak Dove i ich kampaniom, np. ostatniej akcji NaroDove Piękno, która przekonuje kobiety, by uwierzyły w siebie – dodał Dewaele.

Unilever Polska słynie również ze swojego modelu pracy opartego na elastycznym czasie pracy, który przynosi znaczne korzyści zarówno mężczyznom, jak i kobietom – zwłaszcza w okresie ich życia, kiedy muszą pracować i jednocześnie opiekować się dziećmi czy innymi członkami rodziny.

Oprócz tego firma prowadziła również w ostatnich miesiącach różnego rodzaju akcje skierowane do żeńskiej części zespołu. Były to m.in. Miesiąc Kobiet (profilaktyka raka piersi - wykłady i konsultacje z pielęgniarką), tydzień z Dove (tematy związane z pielęgnacją), czy też Dzień Kobiet z Dove, podczas którego panie mogły skorzystać z porad kosmetyczki, makijażystki oraz specjalisty od wizerunku.

Polityka Unilever w zakresie różnorodności i integracji obejmuje cały szereg aspektów: od kultury firmy sprzyjającej integracji, poprzez promowanie równowagi płci, po przyjmowanie pracowników bez względu na płeć, wiek, pochodzenie, niepełnosprawność czy orientację seksualną. Unilever wspiera także organizowaną przez ONZ Kobiety światową kampanię #HeForShe, opierając się na przekonaniu, że równouprawnienie jest możliwe tylko przy zaangażowaniu całej ludzkości, tak mężczyzn, jak i kobiet.

Działania Unilever w tym zakresie zostały już wielokrotnie docenione: firma znalazła się w rankingu 50 najlepszych pracodawców dla kobiet w latach 2014 i 2015 magazynu „The Times”, a także w czołowej dziesiątce spółek indeksu FTSE 100 pod względem udziału kobiet w zarządach.

[1] Źródła: The B Team and Virgin Unite, Diversity: bringing the business case to life, styczeń 2015. / Forbes.com / Nancy Carter, Harvey Wagner, The Bottom Line: Corporate Performance and Women’s Representation on Boards. 2004–2008, (Catalyst, 2011)


dostarczył infoWire.pl