2/3 amerykańskiego rynku wyszukiwarek dla Google
Google uzyskało w lutym 66,44 procenta udziałów na amerykańskim rynku wyszukiwarek internetowych.
Oznacza to wzrost o 0,46 procenta w porównaniu ze styczniem i jednocześnie najlepszy wynik Google na amerykańskim rynku wyszukiwarek w historii. W porównaniu z lutym zeszłego roku Google zyskało 2,54 procenta udziałów w rynku - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej Hitwise.
Na kolejnych miejscach znalazły się: Yahoo Search (20,59 procenta udziałów w rynku), MSN Search (6,95 procenta) oraz Ask.com (4,16 procenta).
W ciągu minionych dwunastu miesięcy wyszukiwarka Ask.com zanotowała 18-procentowy wzrost liczby wyszukiwanych terminów, dzięki czemu jej udziały rynkowe w porównaniu z lutym zeszłego roku zwiększyły się o 0,64 procenta, ale w porównaniu ze styczniem spadły o 0,05 procenta.
W obu przypadkach spadek zanotowało Yahoo Search: w porównaniu z miesiącem wcześniej o 0,35 procenta, a wobec lutego 2007 o 0,88 procenta. Z kolei wyszukiwarka MSN Search w ujęciu miesięcznym zyskała 0,05 procenta, a w ujęciu rocznym straciła aż 3,35 procenta.
Pozostałe 46 monitorowanych przez Hitwise wyszukiwarek uzyskało w lutym łącznie tylko 1,87 procenta udziałów na amerykańskim rynku.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: 2/3 amerykańskiego rynku wyszukiwarek dla Google