234 tys. gospodarstw domowych zrezygnowało z płatnych serwisów streamingowych
Od lipca do końca września br. liczba brytyjskich gospodarstw domowych, które korzystają przynajmniej z jednej płatnej usługi streamingowej spadła do 16,18 mln zł. Z raportu Entertainment on Demand firmy Kantar wynika, że w III kwartale roku z platform SVoD zrezygnowało 234 tys. domostw.
Choć inflacja powoduje oszczędności, to nadal z serwisów streamingowych korzysta 56 proc. gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii. W lipcu informowaliśmy, że w II kwartale br. z usług streamingowych na wyspach brytyjskich zrezygnowało 488 tys. domostw, w I kwartale było to aż 1,51 mln subskrybentów. Spadek w ostatnich miesiącach więc spowolnił. Choć wielu użytkowników zrezygnowało z subskrypcji, to ciągle wykupują je nowi klienci m.in. w związku ze startem serwisu Paramount+.
Start Paramount+ nieznacznie poprawia statystykę
Start Paramount+ miałby większy wpływ na statystyki, ale 95 proc. subskrybentów tej platformy już korzysta z innych usług streamingowych. Po debiucie serwisu z 2,4 do 2,5 wzrosła natomiast średnia liczba wykupywanych subskrybcji SVoD w Wielkiej Brytanii.
Wpływ na udany start Paramount+ ma też umowa ze Sky. Abonenci platformy cyfrowej z pakietem Sky Cinema mogą uzyskać dostęp do nowej platformy bez dodatkowych kosztów. Do Paramount+ przyciągały m.in. seriale „Halo” i „Star Trek: Strange New Worlds”.
- Na rynek wpływ ma wiele aspektów, takich jak inflacja, wzrost kosztów paliw i jedzenia, późniejsze cięcia domowych wydatków, a także pewien stopień zmęczenia treścią, którego doświadczają niektórzy widzowie VoD, co spowodowało ogólny spadek penetracji SVoD w gospodarstwach domowych - zauważył Dominic Sunnebo, Global Insight Director, Kantar, Worldpanel Division. - Start nowej usługi streamingowej na rynku brytyjskim był jednak stosunkowo udany, co sugeruje, że świeże treści nadal najbardziej przyciągają Brytyjczyków do streamingu - dodał.
Zobacz także: „Wielka woda” podbija Netfliksa na całym świecie. "Przekonuje scenariuszem i wyrazistymi bohaterami"
Smoki kontra pierścienie
Platforma Disney+, która zadebiutowała w Polsce w połowie czerwca pozostaje najlepiej ocenianym serwisem SVoD w Wielkiej Brytanii. W zeszłym kwartale zdetronizowała w tym zakresie Netflix, który wówczas zaliczył rekordowo niski wynik. Obecnie różnica między oboma graczami zmniejszyła się.
Najlepiej ocenianym tytułem był „Ród smoka” (w Polsce HBO Max, w Wielkiej Brytanii NOW), a drugie miejsce zajął „Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy” (Amazon Prime Video). 82 proc. wskazujących produkcję Amazona jako najlepszą to mężczyźni. W przypadku serialu HBO odsetek ten wynosi 66 proc.
Netflix kontrolował jedną czwartą rynku SVoD w ostatnim kwartale, ale aż 45 proc. subskrybentów tej platformy całkowicie zrezygnowało z wykupywania usług SVoD. Dane wskazują, że jego użytkownicy nie przeszli do konkurencyjnych platform, ani nie wykupili dodatkowej subskrypcji innej usługi. Zamiast tego całkowicie zrezygnowali z SVoD, powracając do płatnej telewizji lub telewizji linearnej. 38 proc. klientów Netfliksa korzysta tylko z usług tej platformy.
Dołącz do dyskusji: 234 tys. gospodarstw domowych zrezygnowało z płatnych serwisów streamingowych