SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

3 godz. i 16 min. dziennie na oglądanie telewizji na świecie w 2011 r.

3 godziny i 16 minut każdego dnia - tyle średnio w skali globalnej przeznaczali konsumenci na oglądanie telewizji w 2011 roku, a to o 6 minut więcej niż w roku 2010 i o 20 minut więcej niż dziesięć lat temu - wynika z 19. corocznego raportu "One Television Year in the World" grupy badawczej Eurodata TV Worldwide, obejmującego blisko 100 państw.

Biorąc pod uwagę poszczególne wybrane rynki, średnia dzienna oglądalność telewizji wzrosła o 12 minut w Chinach, o 15 minut we Francji, o 7 minut we Włoszech i o 5 minut w Hiszpanii.

Dowodem na rosnący wzrost zainteresowania telewizją jest fakt, że gospodarstwa domowe są coraz lepiej zaopatrzone w telewizyjne odbiorniki i inny sprzęt zachęcający do konsumpcji telewizji. Z danych GfK wynika, że w 2011 roku w Niemczech kupionych zostało ponad 7 milionów telewizorów Full HD - 100 razy więcej niż pięć lat wcześniej. W Wielkiej Brytanii w co drugim gospodarstwie domowym znajduje się urządzenie typu personal video recorder (PVR), a w Australii odsetek takich domostw wzrósł w ciągu ostatniego roku z 33 do 44 proc. Dzięki PVR coraz więcej programów oglądanych jest z przesunięciem czasowym (tzw. time shifted viewing), co zwiększyło łączny czas przeznaczany w ciągu dnia na oglądanie telewizji o 11 proc. w USA i o 10 proc. w Wielkiej Brytanii.

Kolejny czynnik stanowi rozszerzająca się oferta kanałów, wzmocniona przez cyfryzację. Przykładowo w Hiszpanii udział kanałów cyfrowych w całkowitej liczbie dostępnych stacji telewizyjnych zwiększył się z 9 proc. w 2001 roku do 47 proc. dziesięć lat później. To prawie taki sam poziom jak w Wielkiej Brytanii, gdzie cyfrowe kanały miały 20-proc. udział już w 2001 roku.

Dodatkowy czas przeznaczany na oglądanie telewizji oznacza także, że widzowie siadają przed szklanym ekranem o coraz to nowych porach dnia (poza prime time). W ciągu ostatnich dziesięciu lat cały czas rosła liczba okazji sprzyjających oglądaniu telewizji. Można tutaj wskazać programy poranne, rozciągnięty prime time czy specjalne wydarzenia.

Jak podaje Eurodata TV Worldwide, ten entuzjazm dla telewizji napędzają przede wszystkim atrakcyjna oferta programowa, nadawane non-stop najnowsze wiadomości oraz wydarzenia, które łączą ludzi na całym świecie. W zeszłym roku ślub księcia Williama z Kate Middleton obejrzało o 8 rano na BBC One 13,6 miliona Brytyjczyków, a we Francji najpopularniejsza była relacja z finału Pucharu Świata w rugby, która o 10 rano przyciągnęła 15,4 miliona widzów. Z kolei transmisje z obchodów Chińskiego Nowego Roku zgromadziły przed ekranami blisko 203 miliony osób.

W 2011 roku 63 proc. programów opartych na faktach znajdujących się w czołówkach rankingów oglądalności stanowiły serwisy informacyjne - o 10 pkt. proc. więcej niż w roku 2010. W Japonii były one 4 z 10 najpopularniejszych programów, z czego 3 wyemitowano w tygodniu, w którym doszło do katastrofy nuklearnej w Fukushimie. Inny przykład to włochy, gdzie oglądalność kanału informacyjnego Rai News w ciągu roku wzrosła trzykrotnie.

Biorąc pod uwagę wszystkie kraje, 38 proc. programów w rankingach 10 najpopularniejszych audycji stanowiły programy rozrywkowe. Międzynarodowymi hitami okazały się Konkurs Piosenki Eurowizji oraz formaty takie jak "Got Talent" ("Mam talent!"), "Idol", "Strictly Come Dancing" ("Taniec z gwiazdami"), "X Factor" czy "The Voice" ("The Voice of Poland").

Generalnie najchętniej oglądane były treści oparte na fikcji, odpowiadające w 2011 roku za 41 proc. najpopularniejszych programów w telewizji. Spośród nich 69 proc. stanowiły seriale (wzrost o 9 pkt. proc. wobec 2010 r.). Przyczyniły się do tego lokalne produkcje (w większości amerykańskie, np. "Dwóch i pół"), które odniosły sukces także w innych krajach.
 

Dołącz do dyskusji: 3 godz. i 16 min. dziennie na oglądanie telewizji na świecie w 2011 r.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wniosek
A co w tej telewizji jest do oglądania? W polskiej TV na pewno nic, już więcej dobrego było za czasów, gdy istniały tylko 2 kanały. Ten "cudowny" wynik pewnie osiągnęli ludzie zippujący po kanałach, którzy przez te 3 godziny szukali czegoś interesującego skacząc po pięciuset programach satelity i nie znajdując nic.
0 0
odpowiedź
User
lolek
to ktos musi ogladac 6h bo ja tylko 45min tygodniowo na program Blizej
0 0
odpowiedź