65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera
W Polsce na koniec ub.r. było 65,3 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawie 20 tys. to citylighty, a ponad 16 tys. - nośniki małego formatu. Niecałe 27 tys. nośników należy do AMS.
Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że w ub.r. liczba nośników outoorowych zmalała o 2,1 tys. Najwięcej ubyło standardowych tablic o powierzchni 12 m kw. - 917 i frontlightów 6x3 m - 970 (to o 7 proc. i 6,9 proc. w dół). Ponadto zniknęła jedna piąta tradycyjnych nośników określanych jako pozostałe. Za to liczba tradycyjnych nośników małego rozmiaru zwiększyła się o 435 (czyli 2,7 proc.).
- Postępujące od kilku lat stopniowe, aczkolwiek bardzo zauważalne zmiany ilościowe nośników reklamy, związane są zwłaszcza z polityką samorządów w zakresie korzystania z przestrzeni miejskiej dla celów reklamowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W części dużych miast brak jest nowoczesnej wizji w tym zakresie, której sekunduje pogląd, że „mniej znaczy lepiej”. Nic bardziej mylnego - ocenia.
Nośnik reklamy |
Ogólna liczba nośników 31.12.2015 r. |
Ogólna liczba nośników 31.12.2014 r. |
Standardowe 12 m² |
12 165 |
13 082 |
Frontlight 6 x 3 m |
12 973 |
13 943 |
Frontlight 12 x 3 |
768 |
769 |
Frontlight 12 x 4 |
1 042 |
1 098 |
Nośniki małego formatu |
16 199 |
15 764 |
Pozostałe nośniki |
317 |
401 |
Citylight |
19 822 |
20 069 |
Backlight 6 x 3 |
790 |
881 |
Backlight 8 x 4 |
472 |
497 |
Backlight scroll 9 m² |
640 |
768 |
Pozostałe nośniki podświetlane |
125 |
133 |
Łączna liczba nośników |
65 313 |
67 405 |
Zdecydowanie najwięcej nośników - 26,6 tys. - ma AMS, z czego prawie połowę (13 tys.) stanowią citylighty. Do Ströer Polska należy 12,3 tys. nośników, w tym 5,2 tys. tablic 12-metrowych i 5 tys. 18-metrowych.
Po ponad 5 tys. nośników mają Clear Channel Poland (7,2 tys.) i spółka CAM Media (6 tys.), która pod koniec ub.r. zmieniła nazwę na LARQ, natomiast po ponad 4 tys. - Cityboard Media i MM.
firma |
nośniki tradycyjne (stan na 31.12.2015) |
|||||
12 m² |
duży format |
mały format |
||||
6x3 |
12x3 |
12x4 |
pozostałe |
|||
AMS |
5 575 |
1 712 |
|
3 |
118 |
4 816 |
BC |
|
|
|
|
|
|
BPMEDIA |
180 |
40 |
|
30 |
|
72 |
CAM MEDIA |
|
|
|
|
|
5 813 |
Clear Channel |
|
1 711 |
|
|
1 |
245 |
CITYBOARD |
|
4 025 |
|
562 |
1 |
|
DEFI |
|
|
|
|
|
|
GIGABOARD |
|
|
|
|
77 |
|
GLOBART |
230 |
16 |
1 |
|
37 |
|
HEADZ |
|
|
|
|
|
|
JETLINE |
|
|
|
402 |
|
|
KONESER |
48 |
|
|
|
4 |
244 |
MAIK |
478 |
175 |
10 |
|
5 |
|
MM |
|
|
|
|
|
4 009 |
OUTDOOR 3 |
492 |
80 |
|
|
52 |
177 |
SCHULZ |
|
231 |
1 |
|
4 |
|
STROEER |
5 162 |
4 983 |
625 |
45 |
18 |
460 |
SUPERSIGNS |
|
|
131 |
|
|
|
WAREXPO |
|
|
|
|
|
363 |
SUMA |
12 165 |
12 973 |
768 |
1 042 |
317 |
16 199 |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
firma |
nośniki podświetlane (stan na 31.12.2015) |
wszystkie nośniki |
||||
citylight 1,2x1,8m |
scroll 9m² |
duży format |
||||
6x3 |
8x4 |
pozostałe |
||||
AMS |
13 023 |
313 |
782 |
268 |
11 |
26 621 |
BC |
728 |
|
|
|
|
728 |
BPMEDIA |
45 |
|
|
|
|
367 |
CAM MEDIA |
200 |
|
|
|
|
6 013 |
Clear Channel |
5 166 |
|
|
70 |
11 |
7 204 |
CITYBOARD |
|
|
|
|
32 |
4 620 |
DEFI |
|
|
|
|
14 |
14 |
GIGABOARD |
|
|
2 |
45 |
|
124 |
GLOBART |
11 |
|
|
|
|
295 |
HEADZ |
|
|
2 |
82 |
|
84 |
JETLINE |
|
|
|
|
|
402 |
KONESER |
|
|
|
|
|
296 |
MAIK |
24 |
|
4 |
|
|
696 |
MM |
|
|
|
|
|
4 009 |
OUTDOOR 3 |
|
|
|
|
1 |
802 |
SCHULZ |
|
|
|
|
|
236 |
STROEER |
625 |
327 |
|
7 |
56 |
12 308 |
SUPERSIGNS |
|
|
|
|
|
131 |
WAREXPO |
|
|
|
|
|
363 |
SUMA |
19 822 |
640 |
790 |
472 |
125 |
65 313 |
Liczba zewnętrznych nośników cyfrowych (DOOH) na koniec ub.r. wynosiła 560, mniej niż rok wcześniej. Ponad połowa znajdowała się poza największymi aglomeracjami.
- Usunięte zostały wyeksploatowane ekrany oraz te o niestandardowych rozmiarach. Dokonana została również ich weryfikacja pod kątem atrakcyjności lokalizacji. Działania te są zasługą firmy BIGformat.tv, która pozostaje jednym z większych operatorów sieci nośników DOOH w Polsce - opisuje Lech Kaczoń.
Aglomeracja |
DOOH ekrany zewnętrzne 31.12.2015 |
Warszawska |
53 |
Śląska |
42 |
Krakowska |
31 |
Gdańska |
17 |
Poznańska |
26 |
Łódzka |
12 |
Wrocławska |
14 |
Szczecińska |
8 |
Bydgoska |
23 |
Lubelska |
12 |
Pozostałe miejscowości |
322 |
Łączna liczba nośników |
560 |
Z kolei liczba ekranów reklamowych wewnątrz budynków według szacunków Goldbach Audience wzrosła w ub.r. z 46 457 do 70 457. Na koniec ub.r. znajdowały się one w 9 tys. lokalizacji wobec 7,2 tys. rok wcześniej. Zdecydowanym liderem w całym sektorze DOOH jest firma Screen Network, która na koniec ub.r. miała 18 667 nośników (w tym 35 ekranów zewnętrznych) w 610 lokalizacjach.
W przypadku firm Cityboard Media i BP Media, które nie przekazały do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej danych o swoich ofertach, na przełomie stycznia i lutego br. dokonany został w największych miastach i aglomeracjach spis ich nośników, który może jednak nie obejmować wszystkich.
Dołącz do dyskusji: 65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera