SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

94 tys. nośników outdoorowych w Polsce - co drugi ma AMS

Na koniec czerwca br. w Polsce było dokładnie 93 990 nośników reklamy out of home. Prawie połowa z nich należy do firmy AMS.

W połowie br. w Polsce było o ok. 600 nośników reklamy out of home więcej niż na koniec ub.r. Mimo to przygotowująca te dane Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej ocenia - na podstawie monitoringu prowadzonego przez siebie od trzech miesięcy - że władze samorządowe dążą do maksymalnego ograniczenia nośników outdoorowych w miastach. „Samorządy kierują się przy tym polityką zakazów i nakazów, zamiast proponować spójne koncepcje dla funkcjonowania nośników reklamy na administrowanym przez siebie terenie” - czytamy oświadczeniu IGRZ.

>>> 290 mln zł na reklamę outdoorową - 3 proc. w dół (raport)

Zdecydowanie najwięcej nośników reklamy out of home - dokładnie 46 340, czyli 49,3 proc. wszystkich - ma należąca do Agory firma AMS. 19 271 nośników (20,5 proc. wszystkich) należy do Ströera, a inne firmy mają już po mniej niż 10 tys. nośników. I tak Clear Channel Poland dysponuje 7 958, Mini Media - 7 848, a Cityboard Media - 5 572.

firma nośniki tradycyjne 30.06.2011
12 m² duży format mały format
6x3 12x3 12x4 pozostałe
AMS 8 265 1 525   5 171 22 331
BC 130          
BPMEDIA 308 15   28 146 232
CCP 33 1 921     2 1 004
CITYBOARD   4 917   621 1  
DEFI         1  
EUROAWK 779 35       4
GIGABOARD         191  
GLOBART 114 4     25  
HEADZ     51      
JETLINE       321    
KONESER 37         195
MM           7 848
OUTDOOR 3 458 50     63 238
RUCH            
SCHULZ   208 3   6  
STROEER 10 996 5 756 664 55 43 416
SUPERSIGNS     103      
SUMA 21 120 14 431 821 1 030 649 32 700
 
firma nośniki podświetlane 30.06.2011 wszystkie
citylight 1,2x1,8m scroll 9m² duży format nośniki
6x3 8x4 pozostałe  
AMS 12 179 592 932 306 34 46 340
BC 867         997
BPMEDIA 33         762
CCP 4 906     83 9 7 958
CITYBOARD         33 5 572
DEFI         16 17
EUROAWK           818
GIGABOARD       48   239
GLOBART 12         155
HEADZ     2 45 2 100
JETLINE           321
KONESER           232
MM           7 848
OUTDOOR 3     9     818
RUCH 1 784         1 784
SCHULZ         6 223
STROEER 446 814 8 14 59 19 271
SUPERSIGNS           103
WAREXPO           432
SUMA 20 227 1 406 951 496 159 93 990


Najwięcej przychodów generują nośniki typu frontlight 18 m² (600 x 300 cm) i 12 m² (504 x 238 cm) oraz typu city light (120 x 180 cm). - Biorąc pod uwagę trend ostatnich kilku lat, wydaje się, że najbardziej pożądane przez reklamodawców będą nośniki typu frontlight 18 m² oraz citylighty - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Dla standardowych billboardów typu frontlight 12 m² czas największego wykorzystania powoli się kończy. Spośród nich pozostaną tylko najlepsze lokalizacje i będą wykorzystywane do promocji produktów wymagających jak największej liczby powierzchni ekspozycyjnych - dodaje.

W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się w nich nadal 76 proc. wszystkich reklamy out of home. - Dominujące znaczenie na tej mapie ma osiem największych ośrodków miejskich, w których odnotowujemy pożądany dla reklamodawców potencjał nabywczy ich mieszkańców - komentuje Lech Kaczoń. 

miasto / aglomeracja nośniki tradycyjne 30.06.11
12 m² duży format mały format
6x3 12x3 12x4 pozostałe
BIAŁYSTOK 320 123 1 3 11 201
BYDGOSZCZ 574 247 6 12 4 409
GOP 2 780 2 137 132 98 22 1 691
KIELCE 162 204 3 2 0 196
KRAKÓW 1 538 1 279 75 56 90 1 196
LUBLIN 364 233 9 13 2 389
ŁÓDŹ 1 242 1 015 55 60 18 1 057
OLSZTYN 173 106 2 8 3 213
OPOLE 179 90 1 2 0 121
POZNAŃ 1 284 1 149 47 73 45 842
RZESZÓW 120 89 1 1 1 86
SZCZECIN 938 748 38 37 66 527
TRÓJMIASTO 1 539 1 397 75 84 91 845
WARSZAWA 3 849 3 046 222 252 204 8 864
WROCŁAW 1 145 1 032 57 42 39 836
ZIELONA GÓRA 134 69 1 2 1 191
suma 16 341 12 964 725 745 597 17 664
 
miasto / aglomeracja nośniki tradycyjne 30.06.11 wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8m scroll 9m² duży format
6x3 8x4 pozostałe
BIAŁYSTOK 102 0 7 0 0 768
BYDGOSZCZ 401 0 11 0 0 1 664
GOP 2 399 205 118 38 2 9 622
KIELCE 42 0 2 0 0 611
KRAKÓW 2 992 160 111 36 3 7 536
LUBLIN 240 0 10 0 0 1 260
ŁÓDŹ 1 866 69 47 16 0 5 445
OLSZTYN 0 0 3 0 0 508
OPOLE 118 0 2 0 0 513
POZNAŃ 1 910 183 118 41 11 5 703
RZESZÓW 45 0 7 0 0 350
SZCZECIN 816 81 32 5 21 3 309
TRÓJMIASTO 2 371 193 110 20 18 6 743
WARSZAWA 4 457 410 230 304 103 21 941
WROCŁAW 1 527 105 83 20 0 4 886
ZIELONA GÓRA 18 0 0 0 0 416
suma 19 304 1 406 891 480 158 71 275


Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media. Raport zawiera także dane firm: euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns i firmy Warexpo. Dane dotyczące liczby nośników należących do firm Defi, Headz Marketing Partner oraz Ruch S.A. nie zostały zaktualizowane od 31 grudnia ub.r., co nie oznacza, że ich liczba na koniec czerwca br. jest inna niż w poprzednim okresie sprawozdawczym.

Dołącz do dyskusji: 94 tys. nośników outdoorowych w Polsce - co drugi ma AMS

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl