Aflofarm 40 proc. więcej na reklamy, Procter & Gamble Polska - 28 proc. mniej (TOP 10)
Aflofarm Farmacja Polska, który jest niezmiennie największym reklamodawcą na polskim rynku, zwiększył w br. nakłady reklamowe w mediach pozainternetowych o blisko 40 proc. Dużo mniej niż rok wcześniej zainwestowały natomiast Procter & Gamble Polska i Kino Świat.
Z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Aflofarm Farmacja Polska od stycznia do sierpnia br. cennikowo na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczył 1,18 mld zł, o 39,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Było to jednocześnie ponad trzykrotnie więcej niż budżety kolejnych czołowych marketerów w tradycyjnych mediach.
Wicelider zestawienia, operator komórkowy Orange Polska, zostawił w tych mediach 373,2 mln zł (2,6 proc. wzrost w skali roku), a zajmujący trzecie miejsce dystrybutor filmowy Kino Świat 342,7 mln zł (16,4 proc. mniej niż przed rokiem).
Intensywniej niż rok temu reklamowali się Lidl Polska, Unilever Polska, P4, Volkswagen Group Polska i L’Oreal Polska. Wydatki reklamowe sieci sklepów Lidl wzrosły o 13,4 proc., do 337,8 mln zł, a polskiego oddziału Unilevera - o 18,8 proc., do 272,4 mln zł. Lidl w sierpniu rozpoczął teaserową odsłonę kampanii reklamowej z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy.
Spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zainwestowała w reklamy w tym roku 250,3 mln zł (wzrost o 6,7 proc. w skali roku), zaś Volkswagen Group Polska - 222,4 mln zł (12,7 proc. więcej). W wakacje ten importer prowadził dość intensywną kampanię z udziałem Małgorzaty Sochy, która promowała markę Skoda pod hasłem „Kobiety prowadzą, stereotypy wysiadają”, a Volkswagen Golf Variant reklamowany był w różnych gwarach regionalnych.
L’Oreal Polska z kolei zwiększył nakłady reklamowe nieznacznie, bo zaledwie o 0,5 proc. w skali roku - do 213 mln zł. Więcej w tym roku wydała też firma Metro Group, która znalazła się w czołówce największych polskich reklamodawców, zastępując koncern farmaceutyczny USP Zdrowie.
Mniej w promocję swoich marek, oprócz Kina Świat, zainwestował także Procter & Gamble Polska - zredukował wydatki o 27,7 proc., do 233 mln zł.
Top10 reklamodawców w mediach pozainternetowych |
|||
(cennikowo, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2014 |
I-VIII 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
843 546 145 zł |
1 178 502 053 zł |
39,7 |
ORANGE POLSKA |
363 805 503 zł |
373 164 545 zł |
2,6 |
KINO ŚWIAT |
409 692 273 zł |
342 653 938 zł |
-16,4 |
LIDL POLSKA |
297 920 271 zł |
337 751 613 zł |
13,4 |
UNILEVER POLSKA |
229 242 600 zł |
272 411 914 zł |
18,8 |
P4 |
234 660 241 zł |
250 323 228 zł |
6,7 |
PROCTER & GAMBLE POLSKA |
322 216 664 zł |
232 969 662 zł |
-27,7 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
197 377 299 zł |
222 380 339 zł |
12,7 |
METRO GROUP |
b.d. |
216 108 022 zł |
b.d. |
L'OREAL POLSKA |
211 827 703 zł |
212 984 477 zł |
0,5 |
razem |
17 211 689 092 zł |
18 138 020 432 zł |
5,4 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm 40 proc. więcej na reklamy, Procter & Gamble Polska - 28 proc. mniej (TOP 10)