SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm 40 proc. więcej na reklamy, Procter & Gamble Polska - 28 proc. mniej (TOP 10)

Aflofarm Farmacja Polska, który jest niezmiennie największym reklamodawcą na polskim rynku, zwiększył w br. nakłady reklamowe w mediach pozainternetowych o blisko 40 proc. Dużo mniej niż rok wcześniej zainwestowały natomiast Procter & Gamble Polska i Kino Świat.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Aflofarm Farmacja Polska od stycznia do sierpnia br. cennikowo na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczył 1,18 mld zł, o 39,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Było to jednocześnie ponad trzykrotnie więcej niż budżety kolejnych czołowych marketerów w tradycyjnych mediach.

Wicelider zestawienia, operator komórkowy Orange Polska, zostawił w tych mediach 373,2 mln zł (2,6 proc. wzrost w skali roku), a zajmujący trzecie miejsce dystrybutor filmowy Kino Świat  342,7 mln zł (16,4 proc. mniej niż przed rokiem).

Intensywniej niż rok temu reklamowali się Lidl Polska, Unilever Polska, P4, Volkswagen Group Polska i L’Oreal Polska. Wydatki reklamowe sieci sklepów Lidl wzrosły o 13,4 proc., do 337,8 mln zł, a polskiego oddziału Unilevera - o 18,8 proc., do 272,4 mln zł. Lidl w sierpniu rozpoczął teaserową odsłonę kampanii reklamowej z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy.

Spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zainwestowała w reklamy w tym roku 250,3 mln zł (wzrost o 6,7 proc. w skali roku), zaś Volkswagen Group Polska - 222,4 mln zł (12,7 proc. więcej). W wakacje ten importer prowadził dość intensywną kampanię z udziałem Małgorzaty Sochy, która promowała markę Skoda pod hasłem „Kobiety prowadzą, stereotypy wysiadają”, a Volkswagen Golf Variant reklamowany był w różnych gwarach regionalnych.

L’Oreal Polska z kolei zwiększył nakłady reklamowe nieznacznie, bo zaledwie o 0,5 proc. w skali roku - do 213 mln zł. Więcej w tym roku wydała też firma Metro Group, która znalazła się w czołówce największych polskich reklamodawców, zastępując koncern farmaceutyczny USP Zdrowie.

Mniej w promocję swoich marek, oprócz Kina Świat, zainwestował także Procter & Gamble Polska - zredukował wydatki o 27,7 proc., do 233 mln zł.

Top10 reklamodawców w mediach pozainternetowych

(cennikowo, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2014

I-VIII 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

843 546 145 zł

1 178 502 053 zł

39,7

ORANGE POLSKA

363 805 503 zł

373 164 545 zł

2,6

KINO ŚWIAT

409 692 273 zł

342 653 938 zł

-16,4

LIDL POLSKA

297 920 271 zł

337 751 613 zł

13,4

UNILEVER POLSKA

229 242 600 zł

272 411 914 zł

18,8

P4

234 660 241 zł

250 323 228 zł

6,7

PROCTER & GAMBLE POLSKA

322 216 664 zł

232 969 662 zł

-27,7

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

197 377 299 zł

222 380 339 zł

12,7

METRO GROUP

b.d.

216 108 022 zł

b.d.

L'OREAL POLSKA

211 827 703 zł

212 984 477 zł

0,5

razem

17 211 689 092 zł

18 138 020 432 zł

5,4

Dołącz do dyskusji: Aflofarm 40 proc. więcej na reklamy, Procter & Gamble Polska - 28 proc. mniej (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Powoli standardem stają się wszechobecne reklamy rozdupanów, kutaspirazolów, pierdzixów i sralixów, a jedna głupsza od drugiej!
0 0
odpowiedź