SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm po 5 miesiącach przerwy wrócił z reklamami do stacji Grupy RMF

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska ponownie reklamuje się w stacjach należących do Grupy RMF. - Udało nam się porozumieć z największym reklamodawcą na rynku - podkreśla Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży u nadawcy.

W połowie maja br. informowaliśmy, że Aflofarm (właściciel takich marek jak m.in. Opokan, Pulneo, Desmoksan, Diohespan), największy reklamodawca na polskim rynku, zmienił w I kwartale br. strategię lokowania budżetów reklamowych w radiu.

Firma nie reklamowała się w tym okresie w stacjach należących do Grupy RMF (RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic). Emitowała w nich spoty jedynie w styczniu, w kolejnych miesiącach już nie.

W okresie od stycznia do marca br. nie reklamowała się w ogóle w stacjach Grupy Radiowej Time (m.in. Radiu Eska), podczas gdy przed rokiem zostawiła tam 21,8 mln zł. Wydatki reklamowe w rozgłośniach Eurozetu obniżyła rok do roku o ok. 6 proc., do 69,5 mln zł (wg danych cennikowych Kantar Media).

Za to Aflofarm znacząco zwiększył wydatki w stacjach z Grupy Radiowej Agory (m.in. Tok FM, Złote Przeboje) oraz w rozgłośniach Polskiego Radia. Na reklamę w stacjach Agory firma wydał 108,4 mln zł, czyli ponad 60 proc. więcej niż rok wcześniej, a w Polskim Radiu - 69,9 mln zł , czyli ponad 170 proc. więcej niż przed rokiem.

Prezes Aflofarmu, Jacek Furman nie odpowiedział nam wówczas na pytanie o powód tych zmian w podziale budżetu reklamowego w radiu. Warto zaznaczyć, że za planowanie i zakup czasu reklamowego w stacjach radiowych odpowiada bezpośrednio dział marketingu firmy, bez wsparcia zewnętrznej agencji mediowej.

"Znaleźliśmy wspólnie rozwiązanie"

Teraz Aflofarm wraca z emisją reklam do Grupy RMF. Potwierdził to w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży nadawcy.

- Z radością potwierdzam, że udało nam się porozumieć z największym reklamodawcą na rynku. Obie strony jak zawsze konstruktywnie szukały dobrego dla nich rozwiązania i ostatecznie udało je się znaleźć. W negocjacjach zawsze jest miejsce na rozmowy, gdy nadchodzi na nie dobry dla stron moment. Bardzo cenimy sobie współpracę z Aflofarmem. To klient wymagający, ale stabilny i wiarygodny od wielu lat, a co najważniejsze bardzo doceniający siłę radia, jako medium reklamowego. Aflofarm należy do głównych klientów Grupy RMF od lat - podkreśla Tomasz Ramza.

Dołącz do dyskusji: Aflofarm po 5 miesiącach przerwy wrócił z reklamami do stacji Grupy RMF

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
I znowu nie da sie sluchac tego radia.
odpowiedź
User
Niesłuchacz
Komu zmiękła ruura?
odpowiedź
User
Mim
O ile lepiej było bez tych reklam... Znowu będzie REKLAMA Muzyka Fakty FM 😕
odpowiedź