Aflofarm wydał na reklamę 209 mln zł w 2017 roku. Więcej na radio niż telewizję
Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która jest największym polskim reklamodawcą w mediach - wg danych Kantar Media - w ub.r. wydała na marketing 209,42 mln zł. To o 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Według raportu Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów) wynika, że spółka Aflofarm wydała w 2017 roku na reklamy w mediach (bez internetu) 2 015 143 668 zł. Z tego 776,89 mln zł trafiło do telewizji, 896,59 mln zł przeznaczono na radio, 341,66 mln zł ulokowano w magazynach, a jedynie 5,7 tys. zł wydano na reklamy outdoorowe.
Tymczasem z danych złożonych przez Aflofarm w KRS wynika bowiem, że faktyczne koszty marketingu, reklamy i reprezentacji wyniosły w 2017 roku 209,42 mln zł (wobec 201,03 mln zł rok wcześniej).
Kwota ta obejmuje tzw. koszty reprezentacji, które wyniosły ok. 2,09 mln zł.
Różnica między kwotą wskazaną przez Kantar Media a faktycznymi kosztami Aflofarmu związanymi z wydatkami na reklamę i marketing wynosi 89,61 proc.
Wydatki ze sprawozdania finansowego firmy obejmują nie tylko zakup mediów, ale też wynagrodzenia agencji mediowej czy domu produkcyjnego.
Można więc wnioskować, że rabaty w mediach za kupowany w nich czas reklamowy wynoszą w przypadku Aflofarmu ok. 90 proc.
Aflofarm największym reklamodawcą 2017 roku (TOP10)
Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów był w 2017 roku Aflofarm Farmacja Polska, który na reklamę przeznaczył tyle, co trzech kolejnych w rankingu marketerów. Z kolei największą dynamikę wydatków zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydał na reklamę 209 mln zł w 2017 roku. Więcej na radio niż telewizję