Alphabet zarobił na czysto ponad 2 mld więcej. Spadek w sieci reklamowej Google
W drugim kwartale br. koncern Alphabet zanotował wzrost przychodów o 7 proc. do 74,6 mld dolarów, przy czym zmalały wpływy sieci reklamowej Google. Zysk netto zwiększył się z 16 do 18,37 mld dolarów, w wskutek zwolnień liczba pracowników przez pół roku spadła o ponad 8 tys.
Kwartalne przychody reklamowe Alphabetu poszły w górę rok do roku z 56,29 do 58,14 mld dolarów. Wpływy z wyszukiwarki Google i podobnych usług zwiększyły się z 40,69 do 42,63 mld dolarów, z reklam na YouTubie - z 7,34 do 7,66 mld, natomiast przychody sieci reklamowej Google zmalały z 8,26 do 7,85 mld dolarów.
Pozareklamowe wpływy z usług Google’a poszły w górę z 6,55 do 8,14 mld dolarów, a sprzedaż Google Cloud - z 6,28 do 8,03 mld.
Wydatki na pozyskanie ruchu sięgnęły w zeszłym kwartale 12,54 mld dolarów, wobec 12,21 mld rok wcześniej.
W styczniu br. Alphabet ogłosił, że zwolni 12 tys. osób. W konsekwencji liczba pracowników koncernu zmalała ze 190,2 tys. na koniec ub.r. do 181,8 tys. na koniec czerwca, przy czym i tak była wyższa niż na koniec czerwca ub.r. (175 tys.).
Koszty restrukturyzacji w minionym półroczu wyniosły 633 mln dolarów, z czego 564 mln przypadło na pierwszy kwartał.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Kwartalny zysk operacyjny koncernu zwiększył się z 19,45 do 21,84 mld dolarów, marża operacyjna - z 28 do 29 proc., a zysk netto - z 16 do 18,37 mld dolarów.
Alphabet przebił średnią prognoz zebranych przez Refinitiv, która wynosiła 72,82 mld dolarów wpływów i 1,34 dolara zysku netto na akcję. Lepsze od prognoz z platformy Street Account były też przychody reklamowe YouTube’a i wpływy Google Cloud - analitycy spodziewali się odpowiednio 7,43 i 7,87 mld dolarów.
Wyniki koncernu pozytywnie odebrali inwestorzy - w handlu posesyjnym jego akcje drożały o ok. 6 proc.
Na koniec wtorkowej sesji kurs spółki wynosił 122,79 dolarów, od początku stycznia br. urósł o 38 proc.
Dołącz do dyskusji: Alphabet zarobił na czysto ponad 2 mld więcej. Spadek w sieci reklamowej Google