Amazon pozywa 10 tysięcy grup z Facebooka. Chodzi o fałszywe recenzje produktów
Amazon pozwał do sądu 10 tysięcy grup działających na Facebooku, które zajmowały się organizowaniem procederu przygotowywania i zamieszczania w sieci fałszywych recenzji towarów sprzedawanych na Amazonie. Lista oskarżonych obejmuje grupy zgłoszone przez koncern do Facebooka od 2020 roku.
Amazon złożył pozew przeciwko administratorom ponad 10 tys. grup działających na Facebooku, które zajmowały się przygotowywaniem fałszywych recenzji produktów oferowanych na Amazonie.
Międzynarodowy proceder i sztuczna inteligencja
Według pozwu grupy służyły do rekrutowania fałszywych recenzentów i działały na stronach internetowych Amazona w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Japonii i Włoszech.
Wspomniane 10 tys. to suma grup, które Amazon zgłosił do Facebooka od 2020 r. Jedna z nich to „Amazon Product Review”, która liczyła ponad 40 tys. członków, dopóki Facebook nie usunął jej wcześniej w 2022 r. Ta grupa uniknęła wykrycia dzięki znanej od dawna, opartej na sztucznej inteligencji strategii zamiany kilku liter w wyrażeniach, które mogłyby ją zidentyfikować.
Czytaj także: Amazon: w Polsce dopiero się rozkręcamy
Amazon twierdzi, że udoskonala własne sposoby wykrywania fałszywych recenzji, w których zaangażowana jest technologia, a także zespoły ekspertów śledczych i stały monitoring.
Amazon od lat jest nękany recenzjami, które sztucznie podnoszą oceny produktów na tej platformie. Jak przypomina TechCrunch, dochodzenie „Washington Post” jeszcze w 2018 r. wykazało, że fałszywe recenzje zdominowały niektóre kategorie produktów, w tym słuchawki bluetooth i suplementy zdrowotne.
Amazon ujawnił, że zgłosił ponad tysiąc grup sprzedaży recenzji do platform mediów społecznościowych w pierwszym kwartale 2021 r. - to trzykrotny wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Obserwatorzy rynku zauważają, że firma chętnie przenosi winę na podmioty z branży mediów społecznościowych za ich pobłażliwe egzekwowanie tych grup, gdy naruszają zasady platformy.
Czytaj także: Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia
Dołącz do dyskusji: Amazon pozywa 10 tysięcy grup z Facebooka. Chodzi o fałszywe recenzje produktów