AMS ogłasza konkurs II edycji Bram Kraju
Od 20 lutego można zgłaszać prace w konkursie na najlepszy istniejący i projektowany System Informacji Miejskiej (SIM) oraz promocyjne wykorzystanie USP (unique selling proposition).
Konkurs organizowany jest w ramach drugiej edycji Bram Kraju, autorskiego programu AMS poświęconego kształtowaniu wizerunku i marki polskich miast.
„Zadaniem SIM jest opisanie przestrzeni miejskiej w sposób dostępny, czytelny i przyjazny zarówno dla mieszkańców jak i gości. Na SIM składają się między innymi tablice adresowe, słupy i tablice kierunkowe, piktogramy kierujące do obiektów i instytucji użyteczności publicznej, orientacyjne plany miasta, rozkłady jazdy transportu miejskiego czy też panele z informacją o firmach. Wszystko to jest niezwykle ważne dla wizerunku i budowy marki naszych miast. Dlatego też jest przedmiotem naszego konkursu” – mówi Marek Kuzaka, wiceprezes zarządu AMS.
W konkursie można wziąć udział w trzech kategoriach: najlepsza realizacja SIM, najlepsza koncepcja SIM, najlepsze wykorzystanie USP w promocji. Nagrody przyznaje profesjonalne jury, w którego skład wchodzi 6 sędziów i 3 zastępców: Mike Rawlinson, designer, współautor projektu Bristol Legible City, Agencja City ID – przewodniczący oraz Lech Kaczoń, dziennikarz, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, członek Zarządu IAA; Wojciech Kaczura, architekt, EPFL Lozanna, członek SIA, Biuro Planowania i Architektury; Grzegorz Kiszluk, dziennikarz, redaktor naczelny magazynu Brief, Wydawnictwo AdPress; Marek Pieniążek, geograf, adiunkt Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego; Jerzy Porębski, projektant, profesor ASP, współautor MSI Warszawy, Towarzystwo Projektowe; Agnieszka Sora, ekonomistka, przedstawiciel ESCOMAR, dyrektor Instytutu GfK Polonia; Bogna Świątkowska, dziennikarka, prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana, Fundacja Bęc Zmiana; Mateusz Zmyślony, trener marketingu, wykładowca, manager Grupy Eskadra.
Nagrody w konkursie to: ogólnopolska kampania promującą miasto lub gminę; dofinansowanie projektu SIM; opracowanie i druk plakatu promującego zwycięskie miasto lub gminę z wykorzystaniem nagrodzonego USP. Dodatkowo przewidziano nagrody pieniężne dla autorów najlepszych koncepcji.
Prace można zgłaszać do 27 kwietnia 2007 roku, a ceremonia rozstrzygnięcia konkursu i przyznania nagród odbędzie się 10 maja 2007 roku. Audyt konkursu i nadzór nad jego prawidłowym przeprowadzeniem prowadzi firma KPMG Audyt sp. z o.o.
Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program z dziedziny marketingu miejskiego. Jego podstawę stanowią trzy corocznie realizowane przedsięwzięcia: konferencja dla samorządów, konkurs na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz publikacja z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Nad całością projektu czuwa profesjonalna Rada Programowa – specjaliści z wielu dziedzin: architekci, urbaniści, marketingowcy, popularyzatorzy polskiego designu.
Konkursy organizowane w ramach projektu mają na celu zainspirowanie inicjatyw samorządów oraz mieszkańców miast i gmin polskich do podnoszenia standardów przestrzeni publicznej. Ich celem jest także promocja lokalnych osiągnięć i sukcesów w dziedzinie marketingu miejskiego w skali całego kraju.
Dołącz do dyskusji: AMS ogłasza konkurs II edycji Bram Kraju