SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy i zysk ATM Grupy wzrosły m.in. dzięki nowym produkcjom tv i obsłudze The World Games

W trzech kwartałach br. ATM Grupa osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 43,3 proc. do 174,7 mln zł oraz zysku netto o 31,3 proc. do 20,88 mln zł. Najbardziej zwiększyły się wyniki firmy w segmencie produkcji telewizyjnej (m.in. dzięki realizacji nowych programów i seriali), zarządzania aktywami trwałymi (m.in. dzięki obsłudze The World Games 2017) oraz działalności pozostałej (m.in. dzięki sprzedaży domów).

Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy

Koszty sprzedaży poniesione przez ATM Grupę w trzech kwartałach br. zwiększyły się w skali roku o 39,2 proc. do 138,6 mln zł.

W samym trzecim kwartale br. firma zanotowała 84,18 mln zł wpływów sprzedażowych (o 88,2 proc. więcej niż rok wcześniej), 62,66 mln zł kosztów (po wzroście w skali roku o 86,2 proc.) oraz 13,71 mln zł zysku netto (wobec 6,73 mln zł rok wcześniej).

Segment produkcji telewizyjnej miał w br. 53,2 proc. udziału w łącznych przychodach firmy, wobec 64 proc. rok wcześniej. Udział pionu nadawania zmalał z 13,1 do 9 proc., a działalności pozostałej - wzrósł z 0,9 do aż 14,7 proc.

Wpływy ATM Grupy z produkcji telewizyjnej od stycznia do września br. wyniosły 93 mln zł, o 14,58 mln zł więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł w skali roku z 6,57 do 7,62 mln zł, a rentowność netto zmalała z 8,4 do 8,2 proc.

Firma w raporcie finansowym wyjaśnia, że wzrost przychodów wynika z realizacji nowych produkcji, m.in. seriali „Wataha”, „Mecenas Lena Barska” i „Lombard: Życie pod zastaw”, teleturnieju „Koło Fortuny”, programów „Drunk History” i „Grześki wracają do szkoły” oraz programów dla Canal+ Discovery.

W segmencie zarządzania aktywami trwałymi (czyli wynajmu obiektów i powierzchni studyjnych oraz obsługi sprzętowej i postprodukcji) wpływy ATM Grupy zwiększyły się z 38,21 do 53,94 mln zł, a zysk netto - z 4,8 do 9,1 mln zł.

W minionym kwartale firma produkowała transmisje z igrzysk sportów nieolimpijskich The World Games rozegranych we Wrocławiu.

Z nadawania ATM Grupa zanotowała 15,71 mln zł wpływów (o 214 tys. mniej niż rok wcześniej) i 1,09 mln zł zysku netto (po spadku w skali roku o 388 tys. zł.).

Firma jest właścicielem kanału ATM Rozrywka dostępnego w ramach naziemnej telewizji cyfrowej oraz mniejszościowym udziałowcem dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego Echo 24. Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. ATM Rozrywka zanotowała 0,69 proc. udziału w rynku oglądalności.

Z kolei przychody z pozostałej działalności zwiększyły się aż z 1,62 do 26,21 mln zł, a zysk netto nieznacznie zmalał - z 3,13 do 3,08 mln zł.

ATM Grupa uzasadnia, że tak duży wzrost wpływów wynika m.in. z większej sprzedaży domów z inwestycji deweloperskich realizowanych w podwrocławskich miejscowościach

Dołącz do dyskusji: Wpływy i zysk ATM Grupy wzrosły m.in. dzięki nowym produkcjom tv i obsłudze The World Games

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość54321
ATM Grupa nie jest "udziałowcem multipleksu", nawet czegoś takiego nie ma... Jest udziałowcem telewizji Echo24 Sp. z o. o. , która jest operatorem multipleksu, a że są tylko telewizją to operatorem technicznym jest firma BCAST Sp. z o. o.
0 0
odpowiedź
User
Apollo
Teraz czekamy na wyniki TVP
0 0
odpowiedź