Avon wycofuje kampanię kosmetyków antycellulitowych po oskarżeniach o to, że pokazuje cellulit jako defekt
Firma kosmetyczna Avon zdecydowała, że wstrzyma kampanię promującą krem Smooth Moves Naked Proof po tym, jak została oskarżona, że prezentuje w reklamach cellulit jako defekt, a nie normalny stan, z którym ma do czynienia większość kobiet.
Reklamę kremu Smooth Moves Naked Proof zwalczającego cellulit zakwestionowała Jameela Jamil, aktorka i aktywistka, która mocno skrytykowała ją na Twitterze. W ramach kampanii prowadzonej w Ameryce Północnej wydano broszury, które promowały krem jako preparat zwalczający grudki i guzy na powierzchni ciała.
Jameela Jamil oskarżyła Avon o to, że chce czerpać korzyści poprzez wprowadzanie ludzi w błąd i prezentowanie cellulitu jako defektu, a nie normalnego stanu ciała, którego doświadcza w swoim życiu nawet 90 proc. kobiet.
W jednej z kreacji pojawiło się hasło "Dołeczki są urocze na twarzy, ale nie na udach” a obok umieszczono zdjęcie młodej kobiety z idealną skórą na udach. Tweet Jameeli Jamil został przekazany dalej kilkanaście tys. razy.
And yet EVERYONE has dimples on their thighs, I do, you do, and the CLOWNS at @Avon_UK certainly do. Stop shaming women about age, gravity and cellulite. They’re inevitable, completely normal things. To make us fear them and try to “fix”them, is to literally set us up for failure pic.twitter.com/78kqu3nHeE
— Jameela Jamil (@jameelajamil) 19 stycznia 2019
Aktorka stwierdziła, że Avon chce tym przekazem zawstydzić kobiety, bo piętnuje coś, co jest zupełnie normalne.
By wzmocnić swój wpis umieściła zdjęcie innego produktu Avonu z tą samą modelką, promujące żel do mycia twarzy a opatrzone hasłem „Każde ciało jest piękne”.
Every body is beautiful, unless they have any “flaws” I guess. What a gross abuse of the body positive movement. I want you all to look out for this constant manipulation. Once you see it, you can’t unsee it. It’s everywhere. You are constantly being manipulated to self hate. pic.twitter.com/cUnV8N3lD8
— Jameela Jamil (@jameelajamil) 19 stycznia 2019
Jameela Jamil wezwała brytyjski oddział Avonu, by zareagował na tę reklamę i publicznie ją potępił.
Firma odpowiedziała, że reklama miała być zabawna, ale skoro została odebrana inaczej, firma przeprasza wszystkich urażonych i wstrzymuje kampanię.
We hear you and we apologize. We messed up on our Smooth Moves Naked Proof messaging. We want to let you know that we are working diligently to remove this messaging from our marketing materials moving forward. We're on it. We love our community of women. pic.twitter.com/lUyK3EyfAy
— Avon (@AvonInsider) 20 stycznia 2019
Dołącz do dyskusji: Avon wycofuje kampanię kosmetyków antycellulitowych po oskarżeniach o to, że pokazuje cellulit jako defekt
Pozwoli to zapobiec dyskryminacji chorych.