Banki słabo dbają o klientów w sieci
Czołowe banki słabo prezentują się jeśli chodzi o internetową obsługę klientów.
Do takiego wniosku doszła firma Talisma, specjalizująca się w usługach skierowanych do internetowych klientów.
W swoim badaniu zadała ona w listopadzie zeszłego roku 50 czołowym bankom pytania przez internet, dotyczące sposobu założenia konta oraz rodzajów produktów i usług dostępnych dla indywidualnych klientów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Okazało się, że ponad 1/3 banków w ogóle nie odpowiedziała na wiadomości e-mail dotyczące wymienionych kwestii. Niemal wszystkie (96 procent) nie oferowały czatu na żywo, za pomocą którego użytkownik mógłby otrzymać szybką odpowiedź.
Zamiast elastycznej bazy wiedzy, powszechną praktyką stosowaną przez banki w sieci jest jedynie statyczny dział FAQ (Frequently Asked Questions - Najczęściej Zadawane Pytania).
Talisma podkreśla, że aby podtrzymać swoją rynkową pozycję i przyciągnąć nowych klientów, banki muszą zaoferować im szeroki zakres miejsc w sieci, poprzez które mogliby się z nimi kontaktować. Poza tym, wobec rosnącej w szybkim tempie popularności bankowości internetowej, odpowiedzi na pytania użytkowników muszą być szybkie i precyzyjne.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Banki słabo dbają o klientów w sieci