SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Błękitna syrenka w nowym logo Muzeum Warszawy

Muzeum Warszawy zyskała nową identyfikację wizualną, której najważniejszym elementem jest logotyp z syrenką. Identyfikację przygotowała Anna Światłowska, projektantka graficzna w muzeum.

Nowe logo Muzeum Warszawy to prosty, monochromatyczny znak mający podkreślać, że instytucja ta odnawia swój wizerunek, ale nie zrywa z przeszłością. Warszawska syrenka ma odzwierciedlać silne związki muzeum ze stolicą (w jego zbiorach znajduje się zresztą prawie 400 różnych warszawskich syrenek).

Ciemnobłękitny kolor znaku wynika z ciągu skojarzeń: Warszawa - Syrena - Wisła. Ma też zapewnić muzeum odrębność wizerunkową, bo w logotypach większości stołecznych instytucji dominują żółć, czerwień i czerń.

- Nowa identyfikacja po pierwsze musi klarownie komunikować warszawskość, otwartość, nowoczesność. Po drugie musi sprostać różnorodnym potrzebom instytucji o bardzo złożonym charakterze. - Muzeum modernizuje się i otwiera na przyszłość, zachowując jednocześnie swój formalny i naukowy charakter - opisuje Anna Światłowska, projektantka graficzna w muzeum. - Po trzecie nasza instytucja ma niezwykle szerokie grono odbiorców, także obcojęzycznych, co wymaga posługiwania się przystępnym, uniwersalnym językiem wizualnym. Po czwarte - kwestie ekonomiczne, bardzo istotne dla publicznej instytucji kultury. Nowa identyfikacja pozwala na wykorzystanie prostych, łatwo dostępnych technik poligraficznych i standardowych materiałów papierniczych, nie generując dzięki temu niepotrzebnych kosztów - wylicza Światłowska.

Zmiany w wizerunku Muzeum Warszawy są planowane i realizowane przez jego pięcioosobowy dział promocji i marketingu.

Dołącz do dyskusji: Błękitna syrenka w nowym logo Muzeum Warszawy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Joanna
Mania zmian logo jest koszmarem, który powinien zostać zatrzymany!
Te wszystkie uzasadnienia w formie truizmów i pojęciowych wytrychów, którymi posługują się twórcy nowych znaków graficznych przyprawia o ból głowy.
Zero szacunku dla ciągłości i tradycji, za to w zamian coraz powszechniejsze, a zubożające podporządkowanie się językowi obrazkowemu, który nic nie wnosi.
No i pewnie wysokie honoraria dla twórców opisanych bełkotliwie podmian... Horror!
0 0
odpowiedź
User
Grzegorz
Sądząc po poziomie tej pracy i szerzej zjawiska, o którym pisze @Joanna, dojść można do wniosku, że tutaj chodzi o to, by biurokraci mieli jakąś pożywkę do działań, wydawania pieniędzy, czy - o zgrozo - honorów i premii. Co więcej, branża reklamowa niestety w większości tego typu działania popiera i chwali (vide PZU), a to z prostej przyczyny: wpływają doń większe pieniądze.
0 0
odpowiedź