'BusinessWeek' w rękach Bloomberg
Firma Bloomberg uzgodniła warunki przejęcia tygodnika 'BusinessWeek' od wydawnictwa McGraw-Hill. Wg nieoficjalnych informacji zapłaciła 5 mln dol.
Ze względu na notowane straty wynikające ze spadających wpływów z reklam 'BusinessWeek' został wystawiony na sprzedaż w lipcu tego roku. O przejęcie pisma starał się m.in. Bruce Wasserstein (właściciel tygodnika 'New York'), a także fundusze inwestycyjne OpenGate Capital i Platinum Equity Partners. Jednak niemal od początku Bloomberg był postrzegany jako główny faworyt licytacji.
Bloomberg przejmie kontrolę nad tytułem i stroną internetową BusinessWeek.com do końca bieżącego roku. Najprawdopodobniej tygodnik zmieni nazwę na 'Bloomberg BusinessWeek'. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
W I półroczu br. sprzedaż 'BusinessWeek' sięgnęła ponad 920 tysięcy egzemplarzy. Jednak liczba sprzedawanych przez tygodnik stron reklamowych zmniejszyła się z 6 tysięcy w 2000 roku do niecałych 1,9 tysiąca w roku ubiegłym.
Dołącz do dyskusji: 'BusinessWeek' w rękach Bloomberg