SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Carat stracił na rzecz MediaComu obsługę mediową Opla w Europie

Dom mediowy MediaCom należący do GroupM (holding WPP) w wyniku wygranego przeglądu zajmie się obsługą marki samochodów Opel (produkowanych przez koncern PSA). Tym samym obsługę Opla traci Carat (Dentsu Aegis Network).

Poprzednio obsługą mediową marki Opel przez wiele lat zajmował się dom mediowy Carat (Dentsu Aegis Network Polska). Było tak w okresie, gdy jej właścicielem był koncern General Motors. Wiosną br. GM sprzedał francuskiej Grupie PSA (do której należą też marki Peugeot i Citroen) firmę Opel oraz brytyjską markę Vauxhall.

Koncern PSA latem br. rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę mediową. Wybrał w nim do współpracy MediaCom. Do tego czasu planowaniem i zakupem mediów dla tego marketera zajmowały się różne agencje - Havas - m.in. we Francji, Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, a OMD w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech. W Polsce za obsługę mediową Peugeota odpowiadał Media Direction OMD.

Latem koncern PSA nie zdecydował się powierzyć MediaComowi obsługi mediowej Opla, bo nie sfinalizowano jeszcze przejęcia tej marki. Dopiero wczesną jesienią PSA przeprowadził wewnętrzną procedurę wyboru agencji mediowej do obsługi Opla w Europie. Koncern zdecydował się powierzyć budżet tej marki właśnie agencji Mediacom.

Dołącz do dyskusji: Carat stracił na rzecz MediaComu obsługę mediową Opla w Europie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl