Carrefour otwiera Eco Bar - można kupować produkty w płynie do własnych pojemników
W hipermarkecie Carrefour w warszawskiej Galerii Mokotów uruchomiono nowy Eco Bar Carrefour – refillomat pozwalający na zakup produktów w płynie do własnych pojemników. Będzie to trzeci sklep sieci w Polsce oferujący stacje refillujące przygotowane we współpracy ze startupem Swapp!.
Carrefour rozpoczął testy refillomatów jeszcze w 2020 roku – specjalne stacje Swapp w wersji 1.0 stanęły w sklepach we Wrocławiu oraz w Warszawie, oferując cztery produkty marki Yope. Czas trwania pilotażowego programu był pierwotnie planowany na jeden miesiąc, jednak z powodu dużego zainteresowania klientów, stacje pozostają aktywne już od 18 miesięcy, a Carrefour planuje inwestycje w ich dalszy rozwój. Dzięki wybraniu refillomatów klienci wyeliminowali z rynku kilka tysięcy jednorazowych opakowań.
– Bardzo nas cieszy, że polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z rozwiązań w myśl zasad zero waste – mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych Carrefour Polska. – Refillomaty powoli przestają być jedynie ciekawostką, bo coraz większa grupa klientów zaczyna oczekiwać takiego wygodnego i ekologicznego rozwiązania w swoim sklepie. Jako sieć skupiona na wprowadzaniu innowacji i popularyzacji zdrowych nawyków przeprowadziliśmy konieczny program pilotażowy i teraz możemy rozwinąć ofertę stacji refillujących w kolejnych lokalizacjach.
Najnowszy Eco Bar Carrefour, uruchomiony w hipermarkecie w Galerii Mokotów, zapewni dostęp do jeszcze szerszego asortymentu produktów. Klienci będą mogli zakupić kosmetyki i środki czystości marki Yope oraz płyny do prania tkanin marki Jelp.
Sieć obecnie prowadzi działania również na rzecz uruchomienia Eco Barów Carrefour pozwalających na uzupełnienie produktów marki własnej. Rozwój refillomatów wpisuje się w strategię Carrefour zrównoważonego rozwoju i ograniczania marnotrawstwa. Sieć m.in. wydzieliła w swoich sklepach specjalne strefy, w których produkty z bliskim terminem ważności są przeceniane nawet o 90 proc.. Z kolei opakowania produktów marki własnej Carrefour są systematycznie poddawane ograniczeniu masy.
Dołącz do dyskusji: Carrefour otwiera Eco Bar - można kupować produkty w płynie do własnych pojemników