„CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 46 proc. w dół
W lutym 2014 roku liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Komputer Świat”, z kolei najwięcej stracił „PC World”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2014 roku wyniosła 88 757 egz., czyli o 5,23 proc. więcej niż w lutym 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 60 669 egz., po spadku o 5 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 15,10 proc. i ostatecznie wyniósł 39 328 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 45,99 proc. i wyniosła 12 915 egz.
ZKDP | luty | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 127 522 | 88 757 | 88 757 | 133 985 | 84 348 | 84 348 |
PC Format | 123 000 | 60 669 | 60 669 | 125 000 | 63 865 | 63 865 |
Komputer Świat | 53 983 | 39 328 | 39 328 | 65 496 | 34 169 | 34 169 |
Chip | 21 030 | 15 072 | 15 072 | 28 500 | 18 052 | 18 052 |
PC World | 25 000 | 12 915 | 12 915 | 40 000 | 23 914 | 23 914 |
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 48,84 proc.) również pochwalić się mógł „Komputer Świat”. Z kolei najwięcej stracił „PC Format” - było to 18,41 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 127 522 | 88 757 | 88 757 | 127 986 | 74 906 | 74 906 |
PC Format | 123 000 | 60 669 | 60 669 | 122 998 | 74 355 | 74 355 |
Komputer Świat | 53 983 | 39 328 | 39 328 | 49 995 | 26 423 | 26 423 |
Chip | 21 030 | 15 072 | 15 072 | 21 991 | 16 258 | 16 258 |
PC World | 25 000 | 12 915 | 12 915 | 26 000 | 13 779 | 13 779 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 46 proc. w dół