Chińczycy przegonili Amerykanów pod względem korzystania z Web 2.0
Chińscy internauci o wiele szybciej przyswajają sobie narzędzia i serwisy w stylu Web 2.0 od swoich amerykańskich odpowiedników.
Treści generowane przez użytkowników (tzw. user-generated content - UGC), takie jak opinie na temat produktów, wpisy na blogach, forach czy listach dyskusyjnych, wpływają na 58 procent decyzji o zakupach podejmowanych w Chinach, w porównaniu do zaledwie 19 procent w USA - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na raport firmy badawczej Netpop.
47 procent chińskich internautów z szerokopasmowym dostępem do sieci umieszcza komentarze na blogach, czatach, listach dyskusyjnych lub forach. W przypadku Amerykanów z szybkim dostępem do Internetu, wskaźnik ten wynosi 28 procent.
Z badania Netpop wynika także, że statystyczny mieszkaniec Chin posiadający szerokopasmowe łącze internetowe, ma 32 lata - o 10 mniej niż jego odpowiednik za oceanem. Z kolei 75 procent chińskich internautów loguje się do sieci w pracy, w porównaniu do 41 procent Amerykanów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Chińczycy przegonili Amerykanów pod względem korzystania z Web 2.0