Chiński rynek sprzedaży online wart 122 mld juanów
Całkowita wartość sprzedaży online w Chinach, uwzględniającej aukcje C2C (customer-to-customer) i transakcje B2C (business-to-customer), wyniosła w 2008 roku 122,01 miliarda juanów (17,55 miliarda amerykańskich dolarów).
To aż o 137,2 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika z danych firmy konsultingowej Analysys International.
Wartość chińskiego rynku aukcji C2C wyniosła w minionym roku 113,89 mld juanów (wzrost o 143,3 procenta), a transakcji B2C 8,12 mld juanów (wzrost o 75 procent).
W przypadku pierwszego z wymienionych rynków najwięcej udziału miała firma Taobao (86 procent), a następnie PaiPai (7,2 procenta) oraz EachNet (6,6 procenta).
Z kolei na rynku transakcji B2C najpopularniejszym portalem był 360buy (17 procent udziału w rynku), wyprzedzając Joyo i DangDang (po 12 procent), 139shop (7 procent), NewEgg (3 procent), RedBaby i M18 (po 2 procent) oraz 7cv, China-pub i 99read (po 1 procent).
źródło: DigiTimes
Dołącz do dyskusji: Chiński rynek sprzedaży online wart 122 mld juanów