Chiny online - raport
Na koniec 2010 roku w Chinach z internetu korzystało 457,3 miliona osób, stanowiących 34,3 proc. populacji kraju.
Liczba internautów w Państwie Środka zwiększyła się o 8,8 proc. w porównaniu ze stanem na koniec czerwca minionego roku - wynika z danych organizacji China Internet Network Information Center (CNNIC).
449,53 miliona chińskich użytkowników (98,3 proc. ogółu) korzysta ze stałego szerokopasmowego dostępu do internetu, a 302,73 miliona (66,2 proc.) loguje się do sieci z poziomu telefonów komórkowych. Każdego tygodnia statystyczny chiński internauta spędza online 18,3 godziny.
Na koniec grudnia w Państwie Środka było 277,636 miliona adresów IP, 8,657 miliona nazw domen oraz 1,908 miliona witryn internetowych zawierających łącznie 90,008 miliarda stron (średnio 31.414 stron na witrynę).
Największym dostawcą internetu w Chinach jest China Telecom, przed China United Telecommunications, China Mobile, CSTNet i CERNET.
55,8 proc. internautów z Chin stanowią mężczyźni, a 44,2 proc. kobiety. Największy odsetek użytkowników ma od 20 do 29 lat (29,8 proc.), a następne grupy wiekowe to 10-19 (27,3 proc.), 30-39 (23,4 proc.), 40-49 (12,6 proc.), co najmniej 50 (5,8 proc.) i mniej niż 10 (1,1 proc.).
78,4 proc. chińskich użytkowników loguje się do sieci z poziomu komputera stacjonarnego, 66,2 proc. z telefonu komórkowego, a 45,7 proc. z laptopa. W domu z internetu korzysta 89,2 proc., w kafejce internetowej 35,7 proc., w miejscu pracy 33,7 proc., w szkole 23,2 proc., a w miejscu publicznym 16,1 proc. użytkowników.
Najpopularniejszą internetową czynnością w Chinach jest korzystanie z wyszukiwarek, co robi 81,9 proc. tamtejszych użytkowników. Następne pod tym względem są: muzyka online (79,2 proc.), przeglądanie newsów (77,2 proc.), komunikatory (77,1 proc.), gry online (66,5 proc.), blogi (64,4 proc.), wideo online (62,1 proc.), poczta e-mail (54,6 proc.) oraz serwisy społecznościowe (51,4 proc.).
Z danych CNNIC wynika również, że 50,2 proc. (o 14,5 pkt. proc. mniej niż pół roku temu) internetowych domen w Chinach ma końcówkę '.cn', 42,9 proc. (wzrost o 13,3 pkt. proc.) - '.com', 5,6 proc. - '.net', a 1,2 proc. - '.org'.
Dołącz do dyskusji: Chiny online - raport