„Claudia” stanie się bardziej luksusowa
Wydawnictwo G+J Polska zdecydowało się na relaunch magazynu „Claudia”. Od majowego numeru pismo przejdzie sporą metamorfozę zarówno w warstwie merytorycznej jak i graficznej. Wydawca zmniejszy tez ilość mutacji z dodatkami.
- Magazyn pozostaje w segmencie pism poradnikowych, ale pójdzie bardziej w kierunku luksusowego poradnika – wyjaśnia nam filozofię zmian w „Claudii” Magda Bulera, PR manager w G+J Polska.
Miesięcznik od majowego wydania (na rynku od 16 kwietnia) zyska nową szatę graficzną - do layoutu „Claudii” wprowadzone zostanie więcej światła, a nawigacja stać się ma bardziej przejrzysta. Autorem nowej makiety magazynu jest Bożena Kalinowska.
W odświeżonym piśmie przebudowane i poszerzone zostaną bloki dotyczące mody, urody, psychologii, kultury, wnętrz czy podróży. Pojawią się też m.in. nowe kolumny: „Zdrowie/kontrowersje” (temat zdrowotny przedstawiony wieloaspektowo, prezentujący różne sposoby patrzenia na dane zagadnienie), „Spotkania Claudii” (rozmowy z gwiazdami), „Kultura/sylwetka” (sylwetka wybranej postaci z aktualnych propozycji kulturalnych) i „Flesz” (historia wybranej fotografii).
Bez zmian pozostanie cena „Claudii”, wynosząca obecnie 3,90 zł, nastąpi natomiast ograniczenie liczby mutacji pisma - z pięciu do dwóch. Nakład magazynu (500 tys. egz. ) pozostanie bez zmian, ale o 25 proc. wzrośnie nakład mutacji pustej - Ograniczenie mutacji jest konsekwencją dążenia do stopniowej rezygnacji z gadżetów i skupieniu się na wartości merytorycznej pisma oraz inwestowania w lojalną grupę odbiorców – głosi komunikat G+J Polska. Wydawca oczekuje, że sprzedaż tytułu będzie wyższa niż obecnie, ale nie podaje szczegółów. Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika w okresie od stycznia do listopada ub.r. wyniosła 269 458 egz.
Odświeżona „Claudia” wspierana będzie kampania promocyjną zaplanowaną do końca roku, której wartość wyniesie ponad 4 mln zł brutto. W komunikacji pojawi się nowe hasło przewodnie magazynu, które brzmi „Pismo dla prawdziwych kobiet”. W kampanii promocyjnej wykorzystany zostanie wizerunek znanej gwiazdy, której tożsamość G+J ujawni w połowie marca br.
Kampania obejmie telewizję (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN, TVN 7, TV 4, stacje z portfolio At Media, TVN Style), radio (RMF FM), prasę (tytuły własne G+J oraz “Newsweek”), internet (serwisy internetowe G+J, Wp.pl). Za kreację kampanii odpowiada dział marketingu „Claudii” we współpracy z agencją Y&R. Media zakupił dom mediowy Starcom.
Dołącz do dyskusji: „Claudia” stanie się bardziej luksusowa