SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co trzeci Polak zmienia kanał tv, żeby nie oglądać reklam

Co trzeci Polak oglądający telewizję ogólnopolską zmienia kanał, kiedy zaczyna się blok reklamowy. Spoty chętniej oglądają widzowie stacji tematycznych.

Z sondażu GfK Polonia wynika, że wśród widzów ogólnopolskich kanałów telewizyjnych tylko mniej więcej co czwarta osoba ogląda reklamy. Nieco chętnie robią to dorośli odbiorcy płatnej telewizji oraz młodzież korzystająca z darmowej telewizji.

Za to średnio co trzeci widz stacji ogólnopolskiej w czasie bloku reklamowego zmienia kanał, co piąty – zajmuje uwagę czymś innym, a co dziewiąty – wychodzi do innego pomieszczenia. Wśród osób dorosłych co dziesiąta podczas reklam wycisza telewizor.


Zdecydowanie chętniej reklamy oglądają widzowie stacji tematycznych. Wśród nich co druga osoba deklaruje, że patrzy na spoty, tak jak wcześniej i później na film czy program.

Badanie zostało przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie At Media. Wywiady metodą CAWI objęły 2,3 tys. osób w wieku 16-49 lat (w 200 korzystających tylko z darmowej telewizji) oraz 1,2 tys. osób w wieku 13-24 lat.

Dołącz do dyskusji: Co trzeci Polak zmienia kanał tv, żeby nie oglądać reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bunga - bunga
Bez sensu takie badanie, przecież o wiele dokladniejsze dane mozna uzyskac z badan telemetrycznych.
0 0
odpowiedź
User
strach
Oglądając serwisy informacyjne TVN (włącznie z TVN24) bez przerwy celuję pilotem w odbiornik,by przełączyć go w momencie wiodących według autorów i wydawców wiadomości:
- psy zjadają psy.
-ojciec zakatował 2letnią córeczkę,
-sąsiad oślepił sąsiadkę,
-matka zgwałciła synów i kota,
-kwasem solnym oblano komornika.,
i setki podobnych,których nikt normalny nie jest w stanie oglądać.Gdyby właściciele stacji zlecil badanie zachowań widzów i ich reakcji na podobne newsy,może byłoby lepiej.
0 0
odpowiedź
User
arek
Nie znam myślącego człowieka, który by oglądał reklamy lub ich słuchał w radiu. Jednak kilku przygłupów zawsze się znajdzie.
0 0
odpowiedź