SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Codemedia z 1 proc. wzrostem przychodów w 2017 roku i znacznie mniejszą stratą

Dom mediowy Codemedia zamknął rok 2017 wpływami z tytuły świadczonych usług w kwocie 49,7 mln zł, co oznacza 1,5 proc. wzrost w porównaniu do roku 2016. Mimo że koszty działalności wzrosły o 3,2 proc., spółce udało się zmniejszyć stratę z 5 mln zł do 1,49 mln zł.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Przychody Codemedia na koniec 2017 roku wyniosły 49,7 mln zł. Na usługach realizowanych na terenie Polski agencja zarobiła 49,34 mln zł, a na zagranicznych – 352,4 tys. zł.

Z tytułu usług reklamowych firmie udało się osiągnąć przychody w kwocie 49,24 mln zł. Dodatkowe wpływy spółka osiągnęła z tytułu najmu (63,28 tys. zł) oraz z innych źródeł (39,6 tys. zł).

Koszty z działalności operacyjnej wzrosły z 49,19 mln zł w 2016 roku do 50,77 mln zł w ub.r. Na usługi obce spółka wydała 48,7 mln zł (rok wcześniej 46,9 mln zł), a na wynagrodzenia – 1,14 mln zł (rok wcześniej 1,29 mln zł).


Zatrudnienie w niej wzrosło o 2 osoby, do 28 pracowników etatowych. Wynagrodzenie zarządu zmniejszono z 180 tys. zł w 2016 roku do 74,16 tys. zł w 2017 roku. Obecnie w zarządzie spółki zasiadają Piotr Bieńko jako prezes oraz Katarzyna Baczyńska i Piotr Kaniewski. Oboje zajęli w zarządzie miejsca odwołanych Łucji Gdali i Sławomira Kornickiego.

Strata netto spółki na koniec 2018 roku wyniosła 1,49 mln zł. Zarząd firmy w złożonym sprawozdaniu wyjaśnił, że jej główną przyczyną była strata poniesiona na sprzedaży spółki Quratic na łączną kwotę ponad 1,58 mln zł.  Strata ze sprzedaży zamknęła się w kwocie 980 tys. zł .

Zarząd Codemedia planuje osiągnąć w kolejnych latach rentowność na poziomie 5-6 proc.

Wśród nowo pozyskanych przez agencję klientów znalazły się takie firmy, jak Media People, Dax Cosmetics, Salveo Poland, SAGE, Fundusz Hipoteczny DOM, Marine Harvest Polska  i Wytwórcza Spółdzielnia Pracy Społem.

Dwóch dotychczasowych klientów znacząco rozszerzyło współpracę z Codemedia – firma meblarska Agata SA ponad trzykrotnie zwiększyła budżet, do 4,3 mln zł, a Sklepy Komfort potroiły wydatki do 7,3 mln zł. Wiosną tego roku agencja wygrała przetarg na obsługę InPostu.

Agencja chce pogłębiać specjalizację w segmencie nowoczesnych mediów: internetu, mediów mobilnych oraz telewizji. Jednym z kluczowych kierunków rozwoju agencji na kolejne lata jest rozwój rozwiązań związanych z przetwarzaniem i analityką danych.
Spółka chce wprowadzić rozwiązania umożliwiające samodzielny zautomatyzowany zakup mediów przez klientów w czasie rzeczywistym, jak również w dedykowanych prywatnych platformach zakupu mediów. Ponadto agencja planuje w przyszłości rozszerzenie oferty samodzielnego zakupu mediów również na telewizję i radio. Usługi te mają być skierowane przede wszystkim dla klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.

Głównym udziałowcem Codemedia jest spółka Versalis Equity SA, do której należy 55,25 proc. udziałów. Reszta – 44,75 proc. znajduje się w rękach tzw. „pozostałych” udziałowców.

Firma ma 50 proc. udziałów w Trade Tracker Poland, 100 proc. udziałów w spółce Media Planning i 50 proc. w Newnited.


Trade Tracker miał w 2017 roku 15,19 mln zł przychodów, zysk netto w kwocie 477,1 tys. zł i zatrudniał 13 osób.

Przychody Newnited wyniosły 57,1 tys. zł, a strata na koniec roku wynosiła 44,1 tys. zł. Spółka nie ma zatrudnionych pracowników etatowych. Podobnie jest w Media Planning. Ta firma nie osiągnęła w ub.r. żadnych przychodów i na koniec ub.r. miała 3,2 tys. zł straty.

Dołącz do dyskusji: Codemedia z 1 proc. wzrostem przychodów w 2017 roku i znacznie mniejszą stratą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl