Coraz więcej Amerykanów ogląda programy telewizyjne w sieci
Prawie 80 milionów Amerykanów, stanowiących 43 procent tamtejszej populacji internetowej, obejrzało w sieci przynajmniej jeden ze swoich ulubionych programów telewizyjnych.
To znaczący wzrost w porównaniu z okresem sprzed 12 miesięcy, gdy wskaźnik ten wynosił tylko 25 procent - informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na badanie firmy Solutions Research Group.
20 procent amerykańskich internautów ogląda programy telewizyjne w sieci co najmniej raz w tygodniu, w porównaniu do 14 procent, którzy wybierają usługi VoD (video-on-demand) oferowane przez operatorów kablowych.
Badanych pytano również o powody, dla których odwiedzają strony internetowe czterech największych telewizji w USA. Dla 21 procent respondentów takim powodem jest obejrzenie określonego programu telewizyjnego. Jedynie sprawdzenie ramówki stacji oraz najświeższych informacji były tutaj popularniejszymi przyczynami, a wskazało na nie odpowiednio 30 i 24 procent badanych.
Z badania Solutions Research Group wynika także, że w gospodarstwach domowych posiadających DVR (Digital Video Recorder), urządzenia te są coraz częściej wykorzystywane do pomijania reklam w nagranych za ich pomocą programach. Zawsze robi to 65 procent badanych wobec 52 procent przed rokiem.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej Amerykanów ogląda programy telewizyjne w sieci