CR Media coraz bliżej Internet Group
Walne Zgromadzenie Internet Group zdecydowało o emisji od 26.050.000 do 26.206.000 akcji serii F.
Z tej puli 11.424.025 akcji będzie oferowanych w ramach oferty publicznej, a od 14.625.975 do 14.781.975 akcji trafi do akcjonariuszy spółki CR Media Consulting, poinformowała Internet Group w komunikacie we wtorek.
Uchwała o emisji wynika z porozumienia o fuzji pomiędzy Internet Group i CR Media Consulting. Finalizacja połączenia spółek jest planowana na grudzień tego roku. Zgodnie z treścią porozumienia akcjonariusze CR Media Consulting obejmą od 14.625.975 do 14.781.975 akcji nowej emisji Internet Group w zamian za część akcji CR Media Consulting w ramach oferty prywatnej.
„Ponadto Internet Group SA wyemituje maksymalnie 11.424.025 akcji, które zostaną zaoferowane w trybie oferty publicznej w zamian za wkłady pieniężne z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy” – głosi komunikat spółki.
„Decyzja NWZA to kolejny ważny krok w procesie budowania grupy kapitałowej Internet Group SA. Fuzja obu spółek przebiega zgodnie z planem. Zakończenie transakcji planowane jest na grudzień 2006 r., a cele emisji zostaną zrealizowane w przyszłym roku. Wspólna strategia jest już wdrażana, a jej efekty są widoczne w wielu projektach opartych na synergii zasobów obu spółek ” – powiedział cytownay w komunikacie Jerzy Jędrzejczyk, prezes zarządu Internet Group.
W wyniku oferty zamkniętej, oferty publicznej oraz sprzedaży akcji CR Media Consulting SA, Internet Group S.A. będzie 100-proc. akcjonariuszem CR Media.
Internet Group informowała wcześniej, że z planowanej emisji publicznej ok. 60% środków przeznaczy na akwizycje. Natomiast na odkup akcji od CR Media przeznaczone zostanie pozostałe 40%, czyli 4.874.025 akcji z całkowitej liczby 11.424.025 akcji nowej emisji.
Internet Group podawała, że po przeprowadzeniu procesu przejęcia największym akcjonariuszem IGroup będzie holenderska spółka ClearRange Media Consulting BV z ok. 30-proc udziałem, a ok. 15% akcji będzie posiadać fundusz Baring BCEF Investment VI Limited.
Grupa zapowiadała wejście w dwa nowe segmenty działalności: media online oraz e-marketing i mobile marketing, a pieniądze z emisji chce przeznaczyć na przejęcia w tych obszarach.
W 2007 toku sam CR Media planuje osiągnięcie 12 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA) przy 210 mln zł przychodów – dzięki nowym produktom (nie licząc IGroup), a na 2008 rok planuje 21 mln zł EBITDA przy 250 mln zł przychodów.
Internet Group nie przedstawiało prognozy na 2007 rok. Firma przewiduje jednak wyraźny wzrost przychodów i zysków. Na 2006 rok spółka prognozuje 1 mln EBITDA i 15 mln zł przychodów.
Obecnie IGroup świadczy usługi telekomunikacyjne dla biznesu, natomiast CR Media zajmuje się głównie planowaniem i zakupem mediów.
Dołącz do dyskusji: CR Media coraz bliżej Internet Group