SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Częstochowa ma nowy logotyp

Urząd Miasta Częstochowa zaprezentował nowy logotyp miejski. Koncept oraz towarzyszącą mu kampanię promocyjną przygotował Adam Markowski z magistratu miasta.

Pomysł na nowy logotyp opiera się na wyrazach składających się na nazwę miasta „często” i „chowa”, które wspólnie tworzą grę słów. Wykorzystano w nim dwie barwy - żółtą i niebieską, które występują w fladze miejskiej. Pojawiają się w znaku diakrytycznym przy „E”, który kształtem przypomina wskaźnik kojarzący się ze tendencją wzrostową.

Logotyp zamieszczono na materiałach promocyjnych miasta – folderach, kalendarzu, notesach czy serii pocztówek. W planach jest również promocyjna kampania na outdoorze. Nowa identyfikacja wizualna promowana jest spotem, w których występują mieszkańcy Częstochowy reprezentujący różne narody i kultury. Można go obejrzeć na oficjalnej stronie internetowej, gdzie zaprezentowano nowy logotyp.

Obok podstawowej wersji, logo przygotowano w wariancie promującym markę „Invest in Częstochowa”, skierowanej do przedsiębiorców zainteresowanych inwestycjami w mieście.

Logotyp pojawi się także w przestrzeni miejskiej, jako świetlany baner dopełniający świąteczną iluminację na placu Biegańskiego.

Za projekt logotypu i kampanii promocyjnej odpowiada Adam Markowski, specjalista ds. poligraficznych w częstochowskim Urzędzie Miasta. Konsultantem zewnętrznym projektu jest Andrzej Ludwik Włoszczyński – grafik i projektant.

 

Dołącz do dyskusji: Częstochowa ma nowy logotyp

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Viva Las Vegas
Masakra.....
odpowiedź
User
A
Super!
odpowiedź
User
pablos
Szok!
Gdy naturalnym procesem projektowym jest ten, który polega na zleceniu tak poważnych prac profesjonalistom, miasto postanawia dać ten projekt w formie prezentu wieloletniemu pracownikowi urzędu miasta. Ten sam pracownik wymyślił i zachwalał swój projekt promocji Czestochowy za pomocą kalendarzy z urzędnikami.
Nie wierzę, ze ten sposób pracy nad komunikacją miasta może kiedykolwiek stać się standardem.
Efekt pracy pana M. jest typowy dla amatora. Znak rozpada się, zawiera w sobie oczywistą nieczytelność przez ucinanie czcionki. Koncepcja nie zawsze dobrze wygląda, najpierw trzeba ją przetestować.
odpowiedź