David Lubars będzie przewodniczył jury tegorocznego Festiwalu Reklamy w Cannes
David Lubars, przewodniczący oraz dyrektor kreatywny BBDO North America został mianowany przewodniczącym tegorocznego jury Tytanowych Lwów
Ogłosili organizatorzy Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.
David swoją rolę w nadzorowaniu BBDO postrzega przede wszystkim jako przekształcenie jej w wersję z XXI wieku, z agencji charakterystycznej dla lat 60-tych. Innymi słowy, firma musi utrzymać swoją błyskotliwość dzięki tradycyjnym mediom ale również kreować nadzwyczajne pomysły dla klientów w mediach, które dopiero są definiowane.
Od momentu ponownego połączenia BBDO w ubiegłym roku, agencja zrobiła ogromny postęp w realizacji wspomnianego powyżej celu. Otrzymała tytuły Amerykańskiej Agencji Roku od Advertising Age, Międzynarodowej Agencji Roku od Adweek oraz Sieci Reklamowej Roku od Campaign. BBDO zrealizowało kreatywne projekty dla klientów takich jak eBay, GE, Aquafina oraz Mountain Dew – projekty, które wykroczyły ponad tradycyjną formę. Agencja pracuje nowocześnie, obalając stare wzorce i likwidując procedury znane z gigantycznych agencji. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy, pod kierownictwem Davida Lubasa, BBDO New York wykonała nowe projekty dla eBay, Lowe`s, Mishubishi oraz Motoroli ROKR. Wśród innych klientów można wymienić m.in. Fedex, Masterfoods oraz Pepsi.
David rozpoczął swoją karierę w 1981 roku, od kiedy zaczął wygrywać wszystkie możliwe nagrody za kreatywność: 17 Lwów w Cannes, trzykrotnie nagrodę Emmy za najlepszą reklamówkę w amerykańskiej telewizji oraz najbardziej pożądaną nagrodę czyli Tytanowego Lwa z Cannes. Jego dzieła opisywały m.in. The New York Times, The Wall Street Journal, USA Today oraz TIME. Dwukrotnie pojawił się również na okładce magazynu Archive.
Został również nazwany najlepszym Dyrektorem Kreatywnym Roku przez Adweek, a seria jego filmów o BMW stały się nawet częścią wystawy w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
„Biorąc udział w tworzeniu multimedialnej realizacji dla BMW w postaci serii krótkich filmów, które zostały nagrodzone pierwszym Tytanowym Lwem w 2003 roku, David naprawdę zrozumiał o co chodzi w tym konkursie. Jego ogromny talent oraz niecodzienna wizja są bezcennymi aktywami w roli lidera, który będzie ustalał przyszłe kierunku rozwoju przemysłu reklamowego” – skomentował wyznaczenie Davida na przewodniczącego Jury Terry Savage - Dyrektor Festiwalu.
David Lubars komentując swoją nominację do roli szefa Jury wspomnianego konkursu powiedział – “Konkurs celebruje idee bycia unikatowym, nowym oraz czystym, niemożliwym do sklasyfikowania w standardowy sposób. Jestem podekscytowany faktem przewodniczenia jury. Konkurs ma zachęcić przemysł do ponownego rozważenia swoich kierunków na przyszłość”.
Przed przyłączeniem się do BBDO David był prezesem Fallon Worldwide oraz dyrektorem kreatywnym Fallon North America. Obecnie David mieszka w Nowym Jorku ze swoją żoną Cindy oraz dwójka synów: Michaelem oraz Alexem.
Personalia
Dołącz do dyskusji: David Lubars będzie przewodniczył jury tegorocznego Festiwalu Reklamy w Cannes