SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Havas Media zwiększył w ub.r. wpływy o 5 proc. do 335,2 mln zł, a zysk netto o 122 proc. do 11 mln zł

Należący do Havas Media Group dom mediowy Havas Media zakończył 2017 rok przychodami w wysokości 335,22 mln zł, które były wyższe względem roku 2016 o 5 proc. Zysk netto agencji wzrósł w skali roku o 122 proc., do 11,03 mln zł.

Dom mediowy Havas Media osiągnął na koniec 2017 wpływy ze sprzedaży usług w kwocie 335,22 mln zł. Oznacza to 5 proc. wzrost względem roku 2016, który spółka zamknęła wynikiem 320,65 mln zł.

Koszty działalności operacyjnej zwiększyły się z 312,36 mln zł do 321,79 mln zł. Wśród nich najwięcej pochłonęły wydatki na tzw. usługi obce – 302,37 mln zł (wobec 295,74 mln zł w 2016 roku). Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 14,1 mln zł wobec 11,99 mln zł rok wcześniej. W 2017 roku zatrudnienie w agencji wzrosło z 89 do 104 osób.

Agencja miała na koniec 2017 roku zysk ze sprzedaży w wysokości 13,43 mln zł (wobec 8,28 mln zł rok wcześniej). Zysk z działalności operacyjnej wzrósł z 7,43 mln zł w 2016 roku do 14,82 mln zł. Zysk netto zwiększył się o 122 proc., z 4,97 mln zł na koniec 2016 roku do 11,03 mln zł w 2017 roku.

Agencji udało się umocnić pozycję rynkową dzięki pozyskaniu do współpracy takich reklamodawców, jak Oknoplast, Re-Akcja, Natur Produkt Zdrovit.

Od początku tego roku do grona jej klientów dołączyli m.in. Douglas Polska, Hasco-Lek. Udało się utrzymać obsługę mediową firmy Tarczyński. Jednym ze znaczących reklamodawców, z którymi zakończono w ub.r. współpracę była Sephora Polska, a w tym roku - marka Feneduru.

Wśród stałych klientów domu mediowego są m.in. koncern Hyundaia, BGŻ BNP Paribas, Proama.

W ub.r. Havas Media powołała nowa jednostkę dedykowaną komunikacji kontentowej -  Havas Story Plantation i skupiła się na rozwoju narzędzi badawczych dedykowanych temu obszarowi. Utworzono autorską metodologię o nazwie Content Box, służącą ocenie potencjału danej narracji zarówno w komunikacji marki, jak i jak i dla danej grupy docelowej. Stworzyła również podejście badawcze odpowiadające na pytania o to, w jaki sposób promować treści takie, jak filmy, seriale czy programy w sposób najbardziej efektywny dla poszczególnych segmentów widowni.

W bieżącym roku agencja chce umacniać pozycję rynkową poprzez rozwijanie współpracy z już posiadanymi klientami oraz pozyskiwanie nowych budżetów. Zamierza też prowadzić wspólne projekty zakupowe z innymi agencjami z grupy Havas w celu wzmocnienia siły negocjacyjnej.

Dołącz do dyskusji: Havas Media zwiększył w ub.r. wpływy o 5 proc. do 335,2 mln zł, a zysk netto o 122 proc. do 11 mln zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mac
skąd pobieracie te dane?
0 0
odpowiedź