SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Donald Tusk najskuteczniejszy

Tak wynika z badania kampanii outdoorowych kandydatów na prezydenta przeprowadzonego w sierpniu 2005 roku.

W dniach 26 - 31 sierpnia 2005 roku ośrodek badania opinii publicznej i rynku Mareco Polska w ramach badania Plakat Impact Test przeprowadził test efektywności kampanii outdoorowych kandydatów na urząd Prezydenta RP.

Stosowany dotychczas w badaniach marketingowych standard zastosowany został do zbadania kampanii billboardowych polityków, którzy tym razem zajęli miejsce marek i produktów. Badaniem objęto plakaty wyborcze eksponowane na nośnikach wielkoformatowych w sierpniu, a więc kampanie Henryki Bochniarz, Marka Borowskiego, Macieja Giertycha, Lecha Kaczyńskiego oraz Donalda Tuska. Pomiar nie uwzględniał zatem billboardów tych kandydatów, których kampania plakatowa ruszyła dopiero we wrześniu (m.in. Włodzimierza Cimoszewicza i Andrzeja Leppera).

Kampania plakatowa lidera ostatnich sondaży wyborczych, Donalda Tuska, była w sierpniu najlepiej zapamiętywaną spośród wszystkich, nie tylko politycznych, kampanii outdoorowych. Ponad 18% wszystkich respondentów spontanicznie wymieniało tę kampanię w odpowiedzi na pytanie o zapamiętane plakaty reklamowe prezentowane w ciągu ostatnich 30 dni. Spośród pozostałych polityków najbardziej  do wyniku Tuska zbliżył się Lech Kaczyński (10% respondentów wskazało na jeden z dwóch plakatów lidera PiSu eksponowanych w sierpniu), plakaty Henryki Bochniarz, Marka Borowskiego i Macieja Giertycha wymieniane były przez od 2,5% do 2,9% respondentów.

Wskaźnik wyższy niż ten osiągnięty przez plakat Tuska spośród wszystkich przetestowanych w ciągu 8 lat w ramach Plakat Impact Testu reklam osiągnęło zaledwie sześć kampanii (dotychczasowym rekordzistą jest kampania jednego z operatorów telefonii komórkowej z kwietnia 2004 roku - 24,9%).

Dołącz do dyskusji: Donald Tusk najskuteczniejszy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl