Dzięki urządzeniom mobilnym rosną wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach
Wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach nadal rosną na całym świecie, głównie z powodu rosnącego ruchu generowanego przez użytkowników urządzeń mobilnych, ale koszt kliknięcia (CPC), wskaźniki konwersji i zwrot z inwestycji są różne w przypadku komputerów osobistych, tabletów i smartfonów. Ponadto szybko rośnie zaangażowanie marek na Facebooku, dzięki czemu staje się on cenionym kanałem marketingowym pozwalającym docierać do klientów - wynika z Adobe Digital Index, zawierającego opis sytuacji w branży reklamy cyfrowej.
Z raportu Adobe wynika, że w III kwartale br. w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech odnotowywano systematyczny wzrost wydatków na reklamę w wyszukiwarkach, ale zwiększenie ruchu na urządzeniach mobilnych spowodowało przesunięcie tych wydatków w kierunku tabletów i smartfonów, co zmieniło koszty kliknięcia, zwłaszcza dla Google.
W USA wydatki na reklamę w wyszukiwarkach zwiększyły się rok do roku o 11%, a zwrot z inwestycji wzrósł o 26%. Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach w Wielkiej Brytanii i Niemczech zwiększyły się odpowiednio o 36% i 25%.
Zaangażowanie marek na Facebooku zwiększyło się rok do roku o 896%, co spowodowało stały wzrost liczby fanów. Użytkowników mobilnych dotyczy prawie jedna czwarta wszystkich przypadków zaangażowania na Facebooku (np. kliknięć "Lubię to!", komentarzy i udostępnień znajomym).
W przypadku Google koszty kliknięcia zmalały o 10% rok do roku, co można przypisać rosnącemu udziałowi kliknięć na urządzeniach mobilnych, na których są one tańsze.
Ze względu na wzrost ruchu związanego z wyszukiwaniem za pomocą urządzeń mobilnych coraz większego znaczenia nabiera zależność wskaźników konwersji od mobilnego systemu operacyjnego. Porównanie urządzeń z systemami iOS i Android pokazuje, że iOS ma prawie dwukrotną przewagę pod względem opłacalności.
Adobe przewiduje, że wydatki na marketing w wyszukiwarkach w USA i Europie będą nadal wzrastać, zwłaszcza w segmencie detalicznym, ze względu na stabilny rozwój tego kanału, wysoki zwrot z inwestycji i zbliżający się okres świąteczny. Zarówno w USA, jak i w Europie, przewiduje się wzrost wydatków od 15% do 20% oraz zwiększenie kosztów kliknięcia w IV kwartale, z powodu sezonowych zmian w handlu detalicznym oraz przejścia Google Shopping na model płatny.
Według prognozy ruch mobilny będzie stale wzrastał. Co piąte kliknięcie płatnej reklamy w wyszukiwarkach ma pochodzić z tabletu lub smartfonu, a specjaliści od marketingu prawdopodobnie położą większy nacisk na kierowanie ruchu mobilnego do swoich serwisów internetowych przez dostosowywanie kampanii do określonych systemów operacyjnych (iOS i Android).
W IV kwartale znacznie ma wzrosnąć zaangażowanie na Facebooku, ponieważ marki będą kontynuować inwestowanie w marketing w sieciach społecznościowych i starać
się docierać do konsumentów wykorzystując najnowsze funkcje tej platformy (np. Timeline).
Zawarta w raporcie Adobe analiza efektywności marketingu cyfrowego i Facebooka oparte są na danych pochodzących z Adobe AdLens i Adobe Social. Dane są oparte na indeksie klientów z takich branż jak handel detaliczny, rozrywka, FMCG, przemysł motoryzacyjny i usługi finansowe.
Dołącz do dyskusji: Dzięki urządzeniom mobilnym rosną wydatki reklamodawców na marketing w wyszukiwarkach